Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama
Generální
partner
Invelt
7. 3. 2017 15:24 − 3932× − 10 0

ACCR Czech Team bude reprezentovat ČR na ME

S podporou Autoklubu České republiky se v předešlých letech představila a dosáhla špičkových výsledků již řada pilotů.

S podporou Autoklubu České republiky se v předešlých letech představila a dosáhla špičkových výsledků již řada pilotů. V rámci rozšíření podpory juniorů na mezinárodní scéně, se vedení nejvyšší české motoristické autority rozhodlo pro zásadní krok a sestavilo vlastní tým, který se představí v obou juniorských šampionátech v rámci mistrovství Evropy v rally pod názvem ACCR CZECH TEAM.

„Již delší dobu přemýšlíme, jakým způsobem pomoci juniorským závodníkům v jejich růstu. Pro letošní sezónu jsme se rozhodli vytvořit projekt pro mladé piloty a jejich spolujezdce, kterým pomůžeme se starty v mistrovství Evropy. Právě tento šampionát je ideální platformou pro mladé jezdce, kterým může pomoci k získání bohatých zkušeností a může být i odrazovým můstkem do budoucna,“ řekl viceprezident Autoklubu ČR pro automobilový sport Tomáš Kunc.

V souladu s novými předpisy pro evropský šampionát týmů má ACCR CZECH TEAM trojici členů. Na zahraničních startech již ostřílený jezdec Jan Černý (26), který má se starty v zahraničí již řadu zkušeností – úspěšně absolvoval projekty Pirelli Star Driver i WRC Academy, je dvojnásobným mistrem Evropy ve vozech s jednou poháněnou nápravou. V minulé sezoně postoupil společně s Petrem Černohorským do nejvyšší kategorie vozů R5, když se speciálem značky Škoda skončil na druhém místě absolutní klasifikace v mistrovství České republiky hned za továrním pilotem Janem Kopeckým. Své loňské úspěšné tažení pak zakončil výbornými výsledky na soutěžích ve Švýcarsku a Rakousku. Jan Černý se představí na vybraných závodech mistrovství Evropy v rámci nově vypsané kategorie ERC Junior U28.

Nižší kategorie ERC Junior U27 je vypsána pro jezdce do 27 let s vozy kategorie R2. Touto kategorií úspěšně prošla řada současných pravidelných účastníků mistrovství světa. Navázat na ně bude chtít dvojice českých posádek. Dominik Brož (20) se společně s navigátorem Petrem Tešínským zúčastnili ERC Junior již v roce 2016. Učednická sezóna na zahraničních soutěžích dopadla na výbornou, v celkovém hodnocení posádce patřila šestá příčka. Pro nadcházející sezónu již jsou ambice vyšší, čemuž odpovídá i přechod na nejnovější techniku – Peugeot 208 R2.

Stejný vůz bude sedlat také třetí posádka týmu ACCR CZECH TEAM – Filip Mareš (25) a Jan Hloušek. Ti se v loňském roce představili v rámci projektu Autoklub Peugeot Rally Talent a dařilo se jim náramně. V rámci mistrovství České republiky vyhráli mezi juniory, skončili na druhém místě v rámci třídy 6 a slavili také bronz mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho se představili také v Evropské Trofeji, kde zvítězili v kategorii ERT3 určené vozům s jednou poháněnou nápravou a primát získali rovněž v hodnocení juniorů. Přechod do mistrovství Evropy je tak dalším logickým krokem v růstu této mladé posádky. Letošní ročník mistrovství Evropy v rally sestává z osmi závodů, přičemž šest z nich je zařazeno do hodnocení ERC Junior. Již na přelomu března a dubna 2017 se posádky vydají na Azorské ostrovy, kde je čeká náročná premiéra v letošním ročníku ME. Dalšími plánovanými podniky týmu jsou závody ve Španělsku, Polsku, Itálii, Lotyšsku. Všichni tři piloti se pak samozřejmě představí i na domácím dílu podniku ERC Junior, na srpnové Barum Czech Rally Zlín.

Komentářů celkem: 10
7. 3. 2017 16:58
00
Zní to slibně, tak snad to bude (konečně) fungovat a vydrží to spoustu let.smajlík
7. 3. 2017 18:59
Upraveno 18:59
00
To by bylo perfektní smajlík letos se zdá že U28 ERC bude mít velmi slušné obsazení smajlík .
7. 3. 2017 20:22
00
podpoříš prezidenta v kampani? OK, pojedeš Evropu, minimálně v jednom případě to sedí...
8. 3. 2017 14:19
00
Asi všem je jasné, kam míříš.
Koho by jsi vyslal do bojů v U28 ty?
8. 3. 2017 18:37
00
jména bych třeba ani neměnil, všichni jsou za volantem fakt dobří, ale postupy a přístup určitě a to myslím jak na straně jezdecké, tak na straně Autoklubu, tady by mělo jít o sportovní reprezentaci a ne o výměnný obchod
10. 3. 2017 06:37
00
Mohl by mě někdo vysvětlit tu zkratku ACCR ? Případně, když už je přepisy FIA považován za juniora někdo, kdo by za mých mladých let měl už děti ve škole, pro se tedy nepodporují i seniorští piloti ?? Třeba nad 50 ? Takto jsme s podporou genderově silně nevyvážení....
Jinak výsledky některých účastníků na zahraničních soutěžích bych moc nevyzdvihoval, je sice hezké, že se uvede např. 5 .místo jako úspěch, ale první čtyři posádky byli v 30 vteřinách, ten na pátém místě o 14 minut pomalejší...
10. 3. 2017 07:41
00
Vrátníček: ACCR - The Autoclub of the Czech Republic. Oficiální název Autoklubu u FIA, AČR není pro mezinárodní užití úplně praktické. Mimochodem tato zkratka není zdaleka použita poprvé. Pravidla FIA je třeba řešit jinde, než tady. Bohatost a výkonnost startovního pole taktéž. Mám rád tvé postřehy a glosy, nicméně v tomto případě vaříš z vody a jsi úplně zbytečně ofenzivní...
10. 3. 2017 08:04
Upraveno 08:05
00
Rebby: Díky za objasnění názvu, tohle jsem nevěděl,jinak mi napiš,kde vařím z vody? Takže pro přesnost, výsledky a časové odstupy 2016 u vybraného repre:+ 13min-5.místo,+13 min-6.místo,+10,30min-4 místo,+37 min-11.místo,+11 min-4.místo, R.,poskytnutá podpora 800 tis.,další reprezentant na 3 zahraniční závody,zbytek se jel u nás podpora 6OO tis.,vicemistr ČR na dva závody po sezoně příspěvek 900 tis. ale zde alespoň jsou dobré výsledky....
Od kdy je objektivní skutečnost ofenzivní??A od kdy má Autoklub nějaké vlastní peníze, které do sportu dává,aby byl důvod si dávat do názvu repre týmu své označení...... jsou to státní peníze.
A dostávají např. historici v soutěžích nějakou podporu ?? Jsme jediný druh autosportu, který nedostává ani ň...při účasti skoro 80 posádek v MR.
10. 3. 2017 14:59
00
Vrátníček: ofenzivnost je právě v té neobjektivitě. Článek je o týmu AČR. Ty tu ovšem řešíš věkové limity (ty nastavuje FIA, pláčeš na špatném hrobě), a řešíš výsledky OSTATNÍCH reprezentantů, přičemž realita je taková, že tento konkrétní tým je objektivně složen z toho nejlepšího, co z ČR Evropu letos pojede. Pokud chceš řešit obecnou podporu historiků (kterou by si bezesporu zalsloužili), je argumentačním faulem dávat ji do souvislosti s repre podporami - tyto dvě věci vůbec nesouvisí, protože peníze určené na repre jsou vyčleněny zvlášť; opravdu to není tak, že by případné omezení reprezentačních podpor umožnilo financovat historky. Nad to, HA mají na FAS svého zástupce, tedy řešit to v diskusi pod článkem stran juniorského týmu v ME je zas a znovu pláčem na špatném rovu.
Poslední poznámka ohledně označení týmu je už opravdu naprosto absurdní. Dotaci uděluje AČR a jsou to opravdu jeho prostředky. Od koho je získal je v dané věci irelevantní, může je, v rámci podpory sportu, použít podle svého uvážení. Pokud je využije dotačně, je více než v pořádku, že to svou podporu veřejně deklaruje. Nebo se má tým jmenovat Ministry of Education rallye team...? Nezlob se, ale tohle považuji za blábol. Nemám pro to jiného pojmenování.
Zkus být konstruktivní a řekni mi, v souvislosti s tématem článku, jak by dle tebe měl vypadat lepší tým pro Evropu. A proč by neměl, v ohlášeném složení, dostat podporu. O tom je článek. Všechno ostatní jsou tvé výpady proti Autoklubu, které ovšem s meritem článku nijak nesouvisí a v kontextu selhávají.
20. 3. 2017 15:58
00
Rebbyman: Tak konečně mám na Tebe trochu čas. Takže si vysvětlíme tu objektivitu, zapomněl jsi tady uvést , že jsi nám přešel pro loňský rok od týmu UAMK RZ1 alespoň v některých závodech pod Autoklub Junior Team, takže jsi objektivně silně neobjektivní, už ale je taky pochopeno, proč se Ti některé mé poznámky k týmu AČR tak nelíbí....
Jinak neřeším výsledky nějakých JINÝCH reprezentantů, ale uvedl jsem podle mne špatné výsledky toho konkrétního reprezentanta ze závodů ME v loňském roce, který je opět zařazen, podle Tebe , mezi to nejlepší, co se dá do Evropy poslat...pokud první čtyři posádky v závodě jsou ve 25 vteřinách rozestupu mezi prvním a čvrtým, a náš repre je pátý , ale se ztrátou 14 minut, jsi asi z jiné planety, pokud to bereš jako reprezentování České republiky ...
A nejsou žádné vyčleněné peníze zvlášť na ME , jsou pouze peníze poskytnuté státem na konkrétní podporu v konkrétních sportech podle dotačních programů min. školství, AČR si nemůže dle vlastního uvážení rozhodovat, co na co použije, vše má své detailní podmínky a kritéria, nejdříve si to nastuduj na stránkách min. školství, všechny podmínky neinvestičních i investičních programů a to doprodobna a pak se k tomu vyjadřuj.....takhle akorát na sebe prozrazuješ, že se v tom vůbec, ale vůbec neorientuješ. A zároveň v této souvislosti by Ti taky mohl už někdo vysvětlit, že když Ti např. pošťák donese nějaké peníze, tak to nejsou jeho peníze, ale jsou peníze toho, kdo Ti je poslal. A tak funguje nebo by alespoň měl fungovat AČR, jako servisní organizace pro nás a to VŠECHNY motoristické sportovce, zprostředkující tok státní podpory směrem k závodníkům. V každé slušné hospodě se hraje tomu, kdo to platí, tady si AČR objednává , aniž by platil ze svého, protože žádné vlastní peníze nemá, Sazku i ostatní zdroje financí si nechal ukrást . Takže jediný název takového repretýmu by byl Rally team ČR,pokud bych vůbec někdy takový tým postavil,totiž ten , komu je přes 25, je podle mne dospělý člověk a takový si má svůj sport platit ze "svých peněz", když pominu, že naše řády mimochodem nerozlišují jezdce a spolujezdce, tedy juniorská posádka by měla být u obou členů s věkem do stanoveného limitu, protože o tom by to mělo být, pak by to možná mělo nějaký smysl .... v jednom případě účastník 28 závodů ME a IRC a taky 7 závodů MS, včetně Monte Carla, stále potřebuje získávat další zkušenosti??
A Ty, když jseš skoro čtyřicátník Romane, jsi stále jako junior??
Tvůj příspěvek je účelový blábol, který je posléze v kontextu silně pochopitelný, ale morálně i argumentačně zcela neobhajitelný ....

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama