Meeke i s výletem mimo trať na konci PS vítězí
V neděli zbyla na programu Mexické rally poslední dvojice zkoušek a jedna z nich byla logicky PowerStage. První se odjela třiceti kilometrová La Calera, jejíž úvodní čtvrtina vedla po shodném úseku jako RZ10/13 a následně projížděla i místy, kde před pár lety havaroval Andreas Mikkelsen s Polem. Velmi vzácně se na tomto testu objevují v pozdějších pasážích i stromy a v závěru se jede rychle na širokém až do cíle. Dějištěm PowerStage se stal test se jménem Derramadero, který měřil 21 km a postaral se o poslední dění v rámci letošního ročníku rally. Po včerejšku se nadále ve vedení držel Meeke, který měl půlminutu k dobru na Ogiera a za touto dvojicí s dalšími čtyřiceti sekundami ztráty následoval Neuville.
Na La Caleře začal neděli nejrychleji Meeke, který na Ogiera najel dalších šest sekund a o něco opět navýšil své vedení. Jelikož druhý čas ve zkoušce zajel právě čtyřnásobný mistr světa, zlepšil si francouzský pilot o něco svůj náskok na třetího Neuvilla. Třetí čas zaznamenal v RZ18 Lefebvre, kterému se poprvé v Mexiku povedlo zajet jeden ze tří nejrychlejších časů ve zkoušce. Všechny tyto výkony však neměly sebemenší vliv na celkové pořadí, kde si všechny posádky kontrolovaly své pozice a zajímavostí může být, že první posun pořadím najdeme až na 16. příčce celkově, kde se Bertelli dokázal dostat před domácího Nameho s Evo X.
PowerStage. Jak ukázal Meeke, drama až do konce. Ale pojďme popořadě. Nejlepší čas na bonusovými body honorovaném testu zajel Neuville, z nějž se letos pomalu stává specialista na závěrečné testy. Druhý čas a čtyři body si připsal Ogier, což spolu se sumou za celkové druhé místo znamená, že se Francouz vrací zpět do čela MS. Třetí čas zaznamenal Tänak, čtvrtý Latvala a pátý Sordo. Šestý byl hrdina PowerStage Meeke, který opět ukázal, že škola Colina McRae se nezapomíná a že rally končí až v cíli, protože v podstatě v jedné z posledních zatáček neudržel Brit svou C3 na cestě, šel mimo a měl štěstí, že se mu povedlo vůz s malou ztrátou dostat zpět na trať a dojet až do cíle tak, že nepřišel o vítězství.
Mexická rally je tedy u konce a díky Meekovu vítězství máme po třetí odjeté rally sezóny třetího vítěze s třetí značkou vozu a jak se zdá, letošní rok bude po letech dominantních pilotů velmi zajímavým. Na druhém místě dokončil v Severní Americe Ogier a třetí příčku absolutně si domů odváží Neuville, který, stejně jako Meeke, vylepšil svou bilanci ze začátku roku. Na čtvrtém místě si pro další kvalitní bodový příděl dojel Tänak, pátý byl Paddon. Lepším z dvojice Yarisů WRC byl Latvala na šestém místě, jehož následoval jeho týmový kolega Hänninen. Do TOP 10 se dostaly ještě další dva vozy WRC, konkrétně i20 Sorda a Fiesta Evanse. Desítku pak uzavřel vítěz WRC2 Tidemand, jenž zvítězil před Camillim a Guerrou.
Rally Guanajuato Mexico – po RZ19 | |||
---|---|---|---|
1. | Meeke Kris – Nagle Paul | Citroën C3 WRC | 3:22:04,6 |
2. | Ogier Sébastien – Ingrassia Julien | Ford Fiesta WRC '17 | +13,8 |
3. | Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 Coupe WRC | +59,7 |
4. | Tänak Ott – Järveoja Martin | Ford Fiesta WRC '17 | +2:18,3 |
5. | Paddon Hayden – Kennard John | Hyundai i20 Coupe WRC | +3:32,9 |
6. | Latvala Jari-Matti – Anttila Miikka | Toyota Yaris WRC | +4:40,3 |
7. | Hänninen Juho – Lindström Kaj | Toyota Yaris WRC | +5:06,2 |
8. | Sordo Dani – Martí Marc | Hyundai i20 Coupe WRC | +5:22,7 |
9. | Evans Elfyn – Barritt Daniel | Ford Fiesta WRC '17 | +8:41,8 |
10. | Tidemand Pontus – Andersson Jonas | Škoda Fabia R5 | +10:51,9 |
Neoficiální pořadí MS jezdců: Ogier 66, Latvala 58, Tänak 48, Sordo 30, Neuville 28, Meeke 27, Breen 20, Evans 20, Paddon 17, Lefebvre 10
Neoficiální pořadí MS týmů: M-Sport 103, Toyota Gazoo Racing 67, Hyundai motorsport 65, Citroen racing 55
Výsledky sledujte na eWRC-results.com.
K samotným autám ak som to správne pochopil, tie by že vraj mali ostať za morom až do Rally Argentina ? Na Korzike by sa teda mali jazdci voziť na nových.
Neuville je letos silný, škoda toho začátku, Korzika by mohla být jeho. Letos opravdu mám pocit, že do posledního metru a poslední soutěže nebude úplně jasno, může se to změnit po půlce sezóny a vyvstane suverén, ale i tak, se ukazuje, že jezdců, silných a na titul aspirujících je do budoucna dost.
Meeke by asi potřeboval nakopat do koulí za to co předvedl pár set metrů před cílem. Má je asi až moc velký. Každopádně, zatím mimořádně vyrovnaný výkony a opravdu je se na co těšit.
Meekovi především patří dík, že jede kládu až do cíle a jinak nudnou rally trochu zpestřil.
Jestli chci sledovat precizní, sterilní výkon, pustím si F1. To, co předvedl Kris je přesně to, proč ještě nějací lidé na rally chodí, buďme za to vděční...
jsem zvědav co z toho vyleze.
Meekovi především patří dík, že jede kládu až do cíle a jinak nudnou rally trochu zpestřil.
Jestli chci sledovat precizní, sterilní výkon, pustím si F1. To, co předvedl Kris je přesně to, proč ještě nějací lidé na rally chodí, buďm...
To nepopírám, ale kdo viděl PS, tak musí uznat, že Kris jel strašnou pilu ve chvíli, kdy měl spíš dojet do cíle a málem na to i doplatil a to by se tu potom diskutovalo jakej to je blázen a že je už odepsanej, ale tentokrát měl kliku, takže je zatím za vodou.