Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 3. 2017 19:50 − 9149× − 17 0

Ogier měl v Mexiku lehkou převodovku a hrozí trest

Sébastienu Ogierovi se v Mexiku povedlo vybojovat další pódium, ale nyní hrozí, že o něj přijde. Převodovka jeho Fiesty byla příliš lehká.

V neděli v cíli při vyhlášení výsledků Mexické rally stát Sébastien Ogier na druhém nejvyšším stupínku a radoval se z třetího pódiového umístění ze tří startů s Fiestou WRC. Získané body jej posunuly zpět do čela klasifikace MS, ale jak se nyní ukazuje, vše může být ještě jinak. Při kontrole v cíli závodu se zjistilo, že převodovka ve Fiestě se startovním čísle 1 může být lehčí, než má být a dle informací serveru autosport.com bude dotyčná převodovka odeslána do Ženevy k dalšímu šetření.

Výsledky Mexické rally jsou vydány jako konečný, ale v zápatí je poznámka o dalším šetření FIA na převodovce vozu č. 1. Ta se vydá z M-Sportu do Ženevy, kde ji bude zkoumat technik Jerome Toquet, který to, co vyzkoumá předá představitelům Mexické rally, kteří udělají konečné rozhodnutí. Očekává se, že by mělo být jasno do 6. dubna, kdy startuje další podnik MS Tour de Corse. V případě potvrzení nesprávné váhy převodovky by Ogiera čekal trest, nelze však určit jaký, ten by byl na rozhodnutí sportovních komisařů Mexické rally a variuje od časové penalizace po vyloučení.

Jako obvykle dobře informovaný server autosport.com pak cituje jednoho z lidí obeznámených se situací: "Jerome bude kontrolovat tolerance v hmotnosti, možná si také na zkoumání nechá poslat další převodovky. Rozhodnutí o přešetření v Ženevě naznačuje na nedostatek času přímo v Mexiko po soutěži nebo to také může znamenat, že tým byl silně proti a to si vyžádalo další šetření. Pokud se potvrdí porušení pravidel, tak hrozí trest od časové penalizace až po vyloučení."

Komentářů celkem: 17
14. 3. 2017 20:11
0 0
Lepší lehká převodovka než lehká žena!
14. 3. 2017 21:58
0 0
Pán Jerome byl při přejímkách v Monte vždy suverénně nej nepříjemnější člověk.Proto sem zvědav co najde na svého krajana smajlíksmajlík (tipuji že ani blu ani blo smajlík ).
15. 3. 2017 08:05
Upraveno 08:05
0 0
Já jsem myslel, že rozhodující je celková hmotnost auta... smajlík
15. 3. 2017 09:11
1 0
Markku, to by bylo móc jednoduchý a nedalo by se v tom čarovat, vzpomeň si, jak dopadl Valda s Martinou Šlehoferovou na Barumce(?), kde měli popotahování za to, že auto s posádkou je lehčí než předepsanej limit, i když hmotnost samotnýho auta byla samozřejmě OK, magoři se holt vyžívají v magořinách a Jerome si teď bude v Ženevě tři tejdny hrát kolečkama a odvažovat každou kapičku oleje z převodovky, to je přece práce snů
15. 3. 2017 10:48
Upraveno 10:49
0 0
To jsou debility zase. Nevim, proč není hmotnost celého auta daná a zbytek pouze na konstruktérovi. Kam to dovedlo F1 například, vidíme všichni...
15. 3. 2017 13:45
0 0
Zkoušet převodovku? Tři týdny? smajlík No to se musim smát, to je tak vážná věc, nebo se z toho až moc dělá, jak by to bylo to nejvážnější na světě. Třeba v ní bylo o štamprdli míň oleje. smajlík To má fakt ten pán vážně zodpovědný zaměstnání. Kdyby to bylo to nejhorší na světě, to by se nám žilo hezky. smajlík
15. 3. 2017 16:45
0 0
No jo -ona totiž ta převodovka, povědoma svých práv, při vyšetřování odmítla vypovídat, a tak bude k výslechu dopravena na služebnu. A tam už ji naučí!
Tady si z orgánů (dokonce mezinárodních) nikdo šoufky dělat nebude. A fertig!smajlík
15. 3. 2017 19:52
Upraveno 19:56
0 0
Ja len dúfam že ho nevylúčia úplne. Treba potrestať ale rozumne. Koľko tým mohol na celej súťaži získať? Ak by som prišiel teda k nejakému času + 1 min aby ten trest mal teda aj výchovný charakter aby sa to už nestalo a koniec. Žiadne vylúčenie, to by bol podľa mňa špatný krok.
15. 3. 2017 20:06
0 0
Od dob (a možná už mnohem dříve), kdy Prokopa v Argentině vyloučili za menší brzdy (které mu mohly jen uškodit) nevěřím u FIA v logiku postihu... (a to se mi pomalu vzpomíná na nehomologované podložky v uchycení tlumičů apod.) smajlík
15. 3. 2017 20:38
Upraveno 20:39
0 0
Toyota jela Monte s autem (podvozek a motor), které neodpovídalo homologaci. Uvidíme jestli dostane M-Sport taky závod či dva na odstranění problému... Vzhledem k tomu, že je to "továrna", tak bych to tipnul na nějaký to Euro "navíc".
15. 3. 2017 20:58
0 0
Otázka:proč by měl dostat trest Ogi a ne Msport který auto vyvíjel a provozuje?
15. 3. 2017 23:10
Upraveno 23:22
0 0
u nás jak se chlubíme že jedem podle pravidel mezinárodních atd. by ho jasně vyhodit třeba na Barumce . Dříve stačilo na seriovém autě skupiny N skoda 120LS že chybý okrasná lyšta na střeše a nikdo se s tebou nebavil po závěrečný kontrole tě vyhodili . Při závěrečný kontrole rallye Chorvacko INA dělali Pechovy přes 1 hod takový dusno že chodili pod autem s posuvným měřítkem několik techniků a vše měřily a hledali jak ho nachytat aby nevyhrál a měli by důvod ho vyloučit, protože druhý byl Chorvat .Vše bylo OK A NEZÁLEŽÍ ČÍ JE TO AUTO KDE JSI HO SEBRAL . zodpovídá posádka za technický stav. Stejně řekne fabrika , že jim někdo vyrobil převodovku na forda WRC , že neví , že je lehčí a má jiný material než homologace , jako s tím sklem do auta před několika lety a dostali jen časovou penalizaci směšnou .Jo tam můžou podvádět na MS a skoro se jim nic nestane . smajlík
15. 3. 2017 23:23
0 0
Původně napsal internet kavárna
u nás jak se chlubíme že jedem podle pravidel mezinárodních atd. by ho jasně vyhodit . Dříve stačilo v na seriovém autě skupiny N skoda 120LS že chybý okrasná lyšta na střeše a nikdo se s tebou nebavil po záěrečn�...

Co jsi měl z češtiny?smajlík
15. 3. 2017 23:24
Upraveno 23:28
0 0
Původně napsal Oktan
Původně napsal Oktan

Co jsi měl z češtiny?
smajlík
Původně napsal Oktan

Co jsi měl z češtiny? Možná lepší než ty ale počítače nebyli to vím .
smajlík
16. 3. 2017 09:42
0 0
Původně napsal Oktan

Co jsi měl z češtiny?
Napadlo mě úplně to samé ... říkám si, jestli je to vůbec možné.
16. 3. 2017 21:07
0 0

A vy "volové" co je podstatné?Myšlenka dobře směrovaná nebo čeština (která často jde do kopru)?
16. 3. 2017 21:16
0 0
A navíc jsem si všiml,že Vy všeználci tu češtinu taky nějak neumíte.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama