Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
18. 3. 2017 22:44 − 809× − 0

Brick & Steel Border Counties Rally – komentář

Na poslední chvíli přidali organizátoři do harmonogramu dvě páteční zkoušky, ale i tak se počet kilometrů nepřehoupnul přes stovku.

Britský šampionát letos pokračuje v nastaveném trendu loňské obnovené premiéry a i tentokrát by měl nabídnout zajímavé souboje početné skupiny jezdců s vozy kategorie R5. Start se sice měl odehrát už před dvěma týdny ve Walesu, ale tamní soutěž byla zrušena a Britové vyrazili pro první příděl bodů do Skotska. Právě tam se totiž odehrála nově zařazená soutěž, jejíž organizátoři měli před startem plné ruce práce. Na poslední chvíli přidali do harmonogramu dvě páteční večerní zkoušky, ale i tak se počet ostrých kilometrů nepřehoupnul přes stovku. Posádky tak na začátek roku čekal na rozjezd takový trochu delší rallysprint. Náročné šotolinové úseky zalité tradičním britským deštěm se však postaraly o hodně náročné podmínky. Nejrychleji soutěž odehrávající se v jeho rodném Skotsku odstartoval David Bogie se Škodou Fabia R5. V dalším testu už zaznamenal nejrychlejší čas pilot konkurenčního Fordu Fiesta R5 Keith Cronin, ovšem ten i tak šel přenocovat se ztrátou 5,3 sekundy jako čtvrtý. Jako lídr v pátek usínal další pilot Fordu Tom Cave, který se po RZ 2 dostal do čela s mírným náskokem 2,8 sekundy.

V sobotu ráno o sobě dal pořádně vědět další z širokého okruhu favoritů na zisk letošního titulu Fredrik Ahlin. Do etapy nastupoval ze třetí příčky, ale vyhraná první ranní zkouška jej okamžitě katapultovala do čela. Svou porci smůly si na úseku Wauchope vybral Cronin, který jej zakončil na defektu a se ztrátou přes třičtvrtě minuty spadnul na páté místo. Problémů nezůstal ušetřen ani Bogie, který svou Fabii přetočil a jeho ztráta na lídra vzrostla až ke dvaceti vteřinám. Další zkouška se ukázala pro jezdce méně záludná, ale vedoucí Švéd si s ní neporadil tak dobře jako Cave. Lídr po první etapě se tak dokázal vrátit zpět na první příčku. V pátém testu se o slovo přihlásil Martin McCormack, který musel stahovat tříminutové manko z pátečního večera. Vyhraná zkouška se však ukázala jako jeho labutí píseň. Hned v dalším testu se svou Fabií R5 narazil do kamene a s poškozeným zavěšením musel vzdát. Jen pár metrů od něho skončila s poškozeným zavěšením rovněž po nárazu do kamene i škodovka Bogieho. Na třetí místo se dostal Osian Pryce, ale brzy o něho přišel ve prospěch svého značkového kolegy Cronina. Ten však v předposledním testu kvůli technickým problémům zaostal a soutěž nakonec zakončil těsně pod pódiem. Pryce přihlášený do mistrovství na poslední chvíli tedy sezónu začal pěkným třetím místem. Cave se po RZ 5 propadnul znovu za Ahlina a doufal, že podmínky v závěrečné sekci nebudou tak náročné. S více než dvacetisekundovou ztrátou ale jeho výhled nebyl příliš optimistický a úřadující vicemistr první letošní rally zakončil příhodně na druhém místě. Po havárii Desi Henryho v osmém testu v soutěži pokračovala už jediná ze čtyř Fabií R5. Ahlin svůj nový vůz však do cíle dovezl a to hned na příčce nejvyšší. Zároveň se nestal jediným Seveřanem, který zažil skvělý start do nové sezóny. Mezi juniory se totiž z triumfu raduje Oscar Solberg, který za volantem Fordu Fiesta R2T o skoro minutu porazil Deana Rafteryho v Peugeotu 208 R2.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

Za komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek. Redakce si vyhrazuje právo bez upozornění smazat příspěvky, které se netýkají zveřejněného článku, obsahují vulgární výrazy, nesmysly, urážky nebo reklamu.
reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama