Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
21. 3. 2017 08:45 − 1872× − 1 0

Herock Spa Rally – komentář

Před dvěma lety se odehrál první ročník obnovené soutěže na velmi pěkných tratích v okolí známého okruhu Spa-Francorchamps.

Tato rally si okamžitě našla pevné místo v kalendáři belgického mistrovství a i tento rok na start přilákala velké množství posádek. Organizátoři zároveň upravili harmonogram soutěže, do kterého se jim povedlo zařadit i úsek Eau Rouge vedený přímo po trati zmiňovaného autodromu. Nechyběla ani tradiční zkouška Clementine odehrávající se na pěkných šotolinách jednoho lesoparku, která letos významnou měrou promluvila do konečných výsledků. Celkem se necelých devadesát posádek muselo poprat s dvěma sty ostrými kilometry a vzhledem k vydatnému sobotnímu dešti šlo o opravdu náročnou rally, která důkladně protřídila jezdecké pole.

Oproti úvodní Rally van Haspengouw si našlo cestu na start daleko více zajímavých jmen belgického rallysportu. Jen v nejvyšší třídě RC2 vzrostl počet vozů o šest exemplářů. Guillaume Dilley vloni startoval na pár soutěžích jako junior Citroënu, ale pak pořídil Hyundai i20 R5 a odjel s ním Rallye du Condroz. Pro letošek se snažil domluvit podporu belgického promotéra korejské značky, ale ten se rozhodl raději vložit finance do startu Thierryho Neuvilla na Ypres. I20 tak musela jít z domu a Dilley se bude snažit postavit na start alespoň některých soutěží s jinou technikou. Tentokrát vsadil na Škodu Fabia R5 a začal pěkným třetím časem. Ve druhé etapě se ale moc dlouho neohřál a kvůli defektu musel po RZ 6 opustit sedmé místo. Na startu Spa Rally se objevil i Dilleyho loňský kolega z juniorky Citroënu Kevin Demaerschalk, který francouzské značce zůstává věrný a v plánu má letos Spa i další čtyři starty. Ten první se odvíjel slibně, během páteční noci se pilot DS3 R5 vyhoupnul až na páté místo. I za náročných sobotních podmínek si mladík počínal dobře a postupně se dostal až na pódium. Tři zkoušky před koncem bohužel jeho jízda soutěží předčasně skončila.

Jelikož tentokrát seznam odstoupených posádek obsahoval drtivou většinu předních dvojic, pojďme se podívat na další smolaře. Cédric de Cecco vloni usednul za volant Peugeotu 208 T16 R5, ale odjel s ním jen dvě soutěže. Letos by jich s touto technikou rád absolvoval více, ale hned ta první nedopadla úplně podle jeho představ. Už ve druhé zkoušce de Cecca zastavil porouchaný motor. Melissa Debackere startovala už v Haspengouw a soutěž dokončila jako šestá. Tentokrát to ovšem vypadalo ještě daleko lépe. Jak odpadával jeden soupeř za druhým, pilotka Fabie R5 se postupně dostala až na čtvrté místo. Následně ale v RZ 10 došlo i na ní. Na blátě se její škodovka sklouzla mimo trať a tam došlo ke kompletnímu utržení pravého zadního kola. Vylomení kola ukončilo rovněž skvěle rozjetou soutěž korejského jezdce Chewona Lima. Od pilota Hyundaie toho po nedávném sárském startu asi nikdo moc nečekal. Lim ale už v první etapě doslova zářil, proháněl místní borce a od druhého testu se držel na senzačním třetím místě. Z tempa nepolevil ani na první sobotní zkoušce, následně ale bohužel chyboval.

Hned na první zkoušce celé soutěže se dopustil obrovské chyby Vincent Verschueren, když se svou Fabií R5 absolvoval na Eau Rouge o jedno kolo navíc. Tříminutová ztráta jej srazila až do hloubi pole a sám jezdec určitě nevěřil, že by v cíli obsadil tak vysokou pozici, jakou nakonec obsadil. Naopak skvěle soutěž rozjel Kevin Abbring a během prvních dvou testů si vytvořil náskok 23,6 sekundy. Ve třetím testu se konečně k nejrychlejšímu času dostal i lídr mistrovství Kris Princen, ale už další zkoušku zakončoval pod žlutou vlajkou a dlouho do noci pak musel čekat na náhradní čas. Ten se nakonec dostavil a pilot Fabie R5 šel do sobotního zápolení z druhé příčky s odstupem půl minuty. Abbring se hned ráno dopustil chyby, která jej připravila hned o celou polovinu jeho náskoku. Následně se pro změnu do problémů dostal Princen a rozdíl nejrychlejší dvojice se roztáhnul na necelou třičtvrtě minutu. O dvě zkoušky později posádky poprvé vyrazily na Clementine a na rozblácené trati se vůbec nedařilo Abbringovi, který zde přišel znovu o více než polovinu náskoku. Tím ovšem problémy jezdce Peugeotu teprve začaly, hned v následující zkoušce byl trochu širší a rozmlátil disk pravého zadního kola. Holandský pilot tak pokračuje ve své neblahé formě z nedávných let v Hyundai, kdy se až často dopouštěl jezdeckých chyb. Vzhledem k tomu, že se do čela rally dostal s komfortním náskokem Princen, u Peugeotu Belux se pomalu mohli začít trápit s hodně těžkou situací v šampionátu. Do formy se v sobotu dostal Cédric Cherain, který tentokrát osedlal Citroën DS3 RRC z Itálie, a po odstoupení Abbringa vyhrál všechny zbylé zkoušky. Postupem času se tak dotáhnul až dvacet vteřin za Princena, ale to už do cíle zbývalo odjet pouhý jeden test. Náročná Clementine ovšem opět úřadovala a tentokrát na ni doplatil Princen. Pilot Škody v situaci, kdy už nemusel nikam úplně spěchat, chyboval a jeho vůz skončil po ošklivé havárii na střeše. Nečekaně tak vítězství spadlo do klína Cherainovi, který si ani nemohl přát lepší start do nové sezóny. Až na třetí příčku se díky nezvykle obrovskému množství odstoupených vyhoupnul Verschueren, a to jej ještě v sobotu dvakrát zpomalil defekt. Každopádně se stal novým lídrem mistrovství. Životní výsledek zaznamenal v hodně divoké Spa Rally Benoit Allart. V Haspengouw svou Fabii R5 rozbil, ale teď ji do cíle dovezl až na pěkné druhé místo.

Komentářů celkem: 1
21. 3. 2017 09:07
00
Hodně náročná soutěž a strašně moc odpadlíků, v podstatě kdo dojel, tak vyhrál

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama