20. 3. 2017 06:44 − 1847× − 0

Rallye Sierra Morena – komentář

Na španělských asfaltech zřejmě konečně dochází k utnutí dominance speciálů upravených podle speciálních tamních pravidel.

Důležitou roli na tamních kvalitních asfaltových cestách budou tedy moci sehrát piloti speciálů R5, kteří doposud neměli proti vozům Porsche a Mitsubishi moc šancí. A jak ukázal průběh úvodního dějství šampionátu, ve Španělsku se určitě vydali správnou cestou. Rallye Sierra Morena nabídnula nádherný souboj trojice vzácně vyrovnaných posádek, které spolu o vítězství bojovaly až do úplného závěru. Jako čerstvý vítr vlétnul do soutěže Surhayen Pernía debutující v novém Hyundai i20 R5 a po vítězství v prvních dvou zkouškách si vybudoval náskok 17 sekund na úřadujícího mistra Cristiana Garcíu, který naopak premiérově usednul za volant Fordu Fiesta R5. Ve večerních opakovaných průjezdech stejnými dvěma úseky pro změnu zářil druhý pilot španělského týmu Hyundai Iván Ares, což jej posunulo na druhou příčku 2,9 sekundy za značkového kolegu. Vstup korejské značky na španělské asfalty ani nemohl dopadnout lépe, když si úvodní etapu oba borci podmanili. Před sobotním dějstvím ovšem rozhodně nebylo radno podceňovat ani Garcíu, který zaostával jen o nicotných devět vteřin.

Do speciálů kategorie R5 usedli i další dva přední jezdci Pedro Burgo (Škoda) a Sergio Vallejo (Citroën), ale tempu mladých borců vůbec nestíhali. Zato spolu sehráli pěkný interní duel o čtvrté místo, v případě problémů některého z lídrů třeba i o umístění na bedně. Z první etapy vytěžil více Burgo, ale svému soupeři ujel jen o 10,6 sekundy. Vallejo na soupeře ve Fabii nenašel recept ani v druhé etapě a novou sezónu odstartoval pátým místem. Až za pěticí vozů R5 do cíle dojel první vůz postavený podle specifických španělských pravidel. Joan Vinyes se vloni po delší rekonvalescenci vrátil za volant soutěžního vozu a letos už má úlohu sehrát hlavní roli ve stáji Suzuki Motor Ibérica. K dispozici dostal čtyřkolku Swift R+ a od začátku se držel těsně za pěti R5. Gorka Antxustegi s druhým Swiftem R+ se na něho snažil útočit, ale nakonec musel pro poruchu techniky odstoupit. Vinyes si šestou příčku naštěstí udržel.

V sobotu hned ráno úspěšně zakončil svůj útok na první příčku Ares a po třetím dílčím vítězství v řadě vystřídal svého značkového kolegu ve vedení. V šestém testu ale oba Hyundaie doslova deklasoval García a posunul se ze třetího místa až na první. V sedmé zkoušce pro změnu kralovaly i20 a tentokrát se vedoucím jezdcem stal Pernía. Následující dvojice zkoušek přichystala další změny, stala se kořistí Garcíi a pilot Fordu si před závěrečným testem vytvořil čtvrtminutový náskok na oba Hyundaie. Ares zkusil ještě zaútočit, ale místo toho se dostavila chyba, ze které naštěstí i20 vyšla jen s absencí zadního skla a odřeným nárazníkem. Ares tak v konečných výsledcích obsadil nejnižší pódiový stupínek. Pernía v závěrečných kilometrech také pořádně tlačil na pilu a zkoušku vyhrál. Konečné pořadí ale ovládnul úřadující mistr García, a to s náskokem 8,7 sekundy. Hyundai tedy na španělskou půdu vstoupil ve velkém stylu, ale na double nakonec přeci jen nedosáhnul. Zato García dokázal, že vloni titul nezískal jen kvůli technické výhodě svého Lanceru.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!