Rally del Ciocco – komentář

V horách na sever od města Pisa proslulého šikmou věží jako obvykle odstartoval italský šampionát v automobilových soutěžích.

Tamní krásné asfaltové úseky každoročně nabízejí zajímavou podívanou a o tu se letos postaralo skutečně bohaté startovní pole. Lepší dárek k čtyřicátému výročí své soutěže si pořadatelé ani přát nemohli. Už úvodní divácká superspeciálka Forte dei Marmi nachytala na švestkách několik posádek. Paolo Andreucci pokračuje s Peugeotem 208 T16 R5 a u toho v pátek zazlobil tradiční problém pop-off valve, což posádku stálo 11,5 sekundy. Uštědřen problémů nezůstal ani Andrea Nucita, u jehož nové techniky Škoda Fabia R5 stávkovala převodovka a způsobila mu ztrátu 8,4 vteřiny. Simone Campedelli pilotující mistrovský Ford Fiesta R5 zvládnul kličkovanou mezi barely naprosto v pořádku a stal se první lídrem sezóny.

Za sbíráním zkušeností s asfaltovými tratěmi bude letos do Itálie dojíždět mladý Kalle Rovanperä. S Peugeotem 208 T16 R5 se v sobotu držel na devátém místě, než v RZ 6 poškodil zavěšení levého zadního kola. Se spolujezdcem Ristem Pietiläinenem se pokusili na dalším testu o provizorní opravu, do cíle dojeli s několikaminutovým zpožděním, ale následně na dálničním přejezdu museli vzdát. V neděli se Finové zase zapojili do hry, ale v druhém testu znovu měnili levé zadní kolo. Ve zbylých dvou zkouškách ale zaznamenali slibné šesté časy a nezbývá jim než vyhlížet nápravu na následující soutěži. Dalším smolařem zůstával i v sobotu Nucita, jehož Fabii R5 stále zlobila převodovka. Tým se rozhodl pro její výměnu, ale ta se protáhla a Sicilan inkasoval 100 minut penalizace. Bez ní by na konci první etapy bral body za pěkné třetí místo, takhle se musel smířit s osmou pozicí za dvojicí Hyundai i20 R5 Ciavy a Elwise Chentreho. Minutovou penalizací za předčasný příjezd do ČK si pokazil první etapu sezóny Umberto Scandola. V závěru dne sice hodně tlačil na pilu, ale k porážce třetího Alessandra Perica s další Škodou Fabia R5 mu nicotných 1,8 sekundy chybělo. Stejně jako vloni si Scandola s tratěmi Il Ciocca moc nerozuměl a na boj s nejrychlejší dvojicí neměl. Oproti předešlé sezóně ale tentokrát odjížděl jen se 4 body za sobotní etapu. V neděli totiž hned na první zkoušce odstoupil pro poruchu zadního diferenciálu.

Hlavní roli sobotní etapy si pro sebe uzmuli dva piloti, Campedelli s Andreuccim. Pilot Peugeotu musel umazávat svou ztrátu z pátečního večera, ale už po první sobotní sekci na druhé příčce zaostával o slabou jednu sekundu. Na začátku další sekce se už pořadí prvních dvou měnilo. Campedelli se však nevzdával, zvítězil v RZ 7 a udržoval si minimální odstup 1,7 vteřiny. Následující trojice zkoušek vyšla lépe Andreuccimu a ten se rázem mohl těšit z náskoku 6,8 sekundy. V RZ 11 ale mohl být kvůli defektu jeho šancím na etapový triumf konec. Posádka 208 však měla to štěstí, že se tak stalo až na konci testu a výměnu mohli provést na přejezdu. Etapový triumf si tedy o 3,4 sekundy udrželi. I do nedělní části Andreucci vstoupil nejrychleji, ale pak u jeho Peugeotu odešel motor a několikanásobný italský mistr musel nehybný vůz odstavit. Pro technické problémy své i20 R5 musel skončit i Ciava. Nucita chtěl nechat sobotní trable za hlavou a zkoušel vytěžit maximum alespoň z druhého dne. Po vyhrané RZ 15 ovšem pilot Škody chyboval, do cíle RZ 16 dojížděl na ráfku pravého zadního kola a následně poškozený vůz odstavil. Řady favoritů bohužel silně prořídly a o druhé místo v etapě i celkově si to rozdali Rudy Michelini ve Fordu a Alessandro Perico se Škodou. V obou případech se z vítězství radoval pilot Fiesty a zajistil tím na začátek roku double pro americkou značku. Campedelli mohl v druhém dnu bez svých největších rivalů zvolnit a stejně získal etapový triumf a s dvouminutovým náskokem i absolutní vítězství, jeho první v rámci C.I.R.

Stav šampionátu: 1. Campedelli 16,5, 2. Perico 11, 3. Andreucci 7,5, 4. Chentre 6, 5. Scandola 4, 6. Rusce 3,5, 7. Ferrarotti 3, 8. Nucita 1,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!