Mads Ostberg vynechá i Korsiku
Podle původních plánů měl Mads Ostberg vynechat jen Mexickou rally a pak dojezdit kompletní zbytek sezóny. Ale plány jsou jedna věc, realita druhá a norský pilot bude chybět i na nadcházející Tour de Corse, protože na Fiestu WRC Onebet Jipocar WRT zatím nedorazil asfaltový podvozek. Tím pádem si Mads prodlouží volno a do šampionátu se vrátí v Argentině, která se jede na šotolině a na něj má, v Jihlavě sídlící Fiesta, všechny náležitosti.
"Před pár dny začalo být jasné, že nemáme jistotu obdržení správných podvozkových dílů na asfalt do termínu Tour de Corse a navíc by ani nezbýval čas na otestování. Nemá pro nás význam startovat, jenom abychom se svezli s nevyzkoušenými díly," popisuje důvody svého rozhodnutí Mads Ostberg a pokračuje, "takže si tím pádem před Argentinou užiju pár dalších týdnů otcovské dovolené namísto toho, abych jel rally, kde bych neměl šanci na slušný výsledek."
Jak už zaznělo, dalším bodem v programu Madse Ostberga bude Argentinská rally a je jasné, že se ,i kvůli této neplánované pauze, norský pilot na start těší. "Už se nemůžu Argentiny dočkat a před startem máme naplánován jeden test na šotolině tady v Evropě a pak možná ještě jeden den v Argentině na tamních cestách těsně před začátkem rally." Na rozdíl od továrem má totiž Ostberg výjimku na testy mimo Evropu. Ale testuje i na starém kontinentu, minulý týden najížděl kilometry v Norsku a pracoval na nastavení diferenciálu a setupu auta. "Sníh a led nemají sice pro zbytek sezóny žádný význam, ale při Švédské rally jsme kvůli pozdní dodávce auta a malému času na testy nemohli hodně věcí vyzkoušet. Teď, když jsem pár dní jezdil v Norsku, tak cítím, že jsme udělali velký pokrok v poznání auta a v možnostech jeho nastavení," uzavírá Mads Ostberg.
Já bych řekl, že je dobré si taky uvědomit, že plně tovární týmy, narozdíl od ,,továrního" M-Sportu všude nasazovaly pouze dvě auta, Malcolm od začátku sezony, počínaje Monte Carlem vždy minimálně tři. Takže to že se zpozdí díly pro ,,zákaznický program" který vlastně oficiálně neexistuje, mi nepřijde jako nic tak zvláštního.... Ovšem tvrdit kvůli tomu, že Jipocar Onebet nefunguje, je dost odvážné - Ani Martinův tým ani Mads nejsou žádní jelimani, kteří jedou prvně na zkušenou do světa a neví, co a kdy je třeba objednávat....
Já bych řekl, že je dobré si taky uvědomit, že plně tovární týmy, narozdíl od ,,továrního" M-Sportu všude nasazovaly pouze dvě auta, Malcolm od začátku sezony, počínaje Monte Carlem vždy minimálně tři. Takže to že se zpozdí díly pro ,,zákaznický program" který vlastně oficiálně neexistuje, mi nepřijde jako nic tak zvláštního.... Ovšem tvrdit kvůli tomu, že Jipocar Onebet nefunguje, je dost odvážné - Ani Martinův tým ani Mads nejsou žádní jelimani, kteří jedou prvně na zkušenou do světa a neví, co a kdy je třeba objednávat....