25. 3. 2017 17:11 − 2709× − 3

Po RZ3 v čele Kopecký s Dreslerem

Po úvodních třech rychlostních zkouškách JANČA – 36. Valašská rally Valmez figuruje v čele posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler.

Po úvodních třech rychlostních zkouškách JANČA – 36. Valašská rally Valmez figuruje v čele posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler. Také druhá příčka patří vozu Škoda Fabia R5 Jana Černého, zatímco Václavu Pechovi s Fordem Fiesta R5 patří průběžná třetí pozice. V rychlém sledu následují další tři fordy různých specifikací, které pilotují Jan Dohnal, Roman Odložilík a Jaroslaw Szeja.

Jan Kopecký (st. č. 1): „Jsme spokojeni, jedeme v pohodě, auto funguje bezchybně. Z naší strany je vše, jak má být. Zatím jsme získávali náskok spíše mimo polygon. Rozumím tomu, že Venca ještě není úplně zvyklý v rychlých pasážích na auto. Pokud člověk v Kopřivnici neudělá zásadní chybu, těžko se dá tady moc najet. Je to úzké, je potřeba dávat pozor na každém metru trati a nějak to tady prokličkovat. V čem je výhoda prvního auta? Má to dva pohledy. Po zimě by to bylo lepší v místech, kde se dá katovat. Ale na Valašce je mnoho míst s protikatovacími zábranami, takže se jede po silnici, která je naopak svým způsobem zaprášená. Takže se to nedá přesně určit.“

Václav Pech (st. č. 2): „Zatím jedu svoje maximum. Baví nás to, jsem spokojen, jak mám fiestu v ruce, jak se mi ji daří ovládat. Upřímně jsem to tak hned při prvním závodě nečekal. Cítím rezervu v rychlejších pasážích a taky v napsaném rozpisu. Přece jen rok v porsche byl jiný, musel jsem si nechávat nějaký prostor. Zatím ale určitě nebudu zrychlovat, chci poznávat auto a postupně se s ním učit.“

Jan Černý (st.č. 3): "Nám se jede moc dobře. Na trojce jsem teď udělal drobnou chybu, ale měli jsme štěstí a jen nám prasknul ráfek. Byl jsem delší na brzdy a škrtnul o zídku. Všechno funguje, i tratě jsou hezké, jen ty retardéry. Člověk přijede, odbrzdí to a modlí se, aby se balík nepohnul, i když je to pomalu a na jedničku. Ale je to stejné pro všechny. "

Vojtěch Štajf (st. č. 4): „Začátek vůbec nebyl podle našich představ. Už to tak beru, že tady asi moc štěstí neuděláme. Vše začalo ráno na shaku, když jsme trefili betonový schod. Dále nám nestačili připravit pneumatiky, proto jsme museli odjet na měkké směsi, což se ukázalo být strašné trápení. Špatné pneumatiky se projevily už na jedničce, kde jsme nedobrzdili v obočení. Navíc zhasnul motor, nechali jsme tam čas i otáčením. Na Kopřivnici bez chyby, se snahou pošetřit gumy, na poslední od pátého kilometrů špatné, pak jsme ještě trefili retardér. Opravdu to beru jako úspěch, že jsme fabii někam nezahodili. Určitě za současné situace nepůjdu na prvním závodě do rizika, na druhou stranu se určitě ještě nevzdáváme.“

Jan Dohnal (st. č. 5): „Po zimě jsme začali pozvolna, v mnoha věcech to zatím bylo nejisté a věřím, že dále můžeme ještě své postavení vylepšit a ještě se zlepšit. Tratě jsou rychlé, ale to je dnes prostě běžná věc. K tomu patří i retardéry. Kopřivnice to je masakr, odbočky, retardéry, sudy, tolik jsem toho snad nikdy pohromadě neviděl. Jsem rád, že jsme se zde vůbec nějak zorientovali.“

Martin Vlček (st.č. 6): "Zase si vybírám 'syndrom domácích závodů'. Na první erzetě jsme měli pomalý defekt, dokonce v místě kde bydlím. Na Hukvaldech jsem to kolo vyvlekl úplně a do cíle jel po defektu. Nechali jsme tam čtyřicet vteřin, možná víc, ale nemělo smysl to měnit na vložce. Pak jsem měl obavy o geometrii a teprve teď jsme se trochu dostávali do tempa. Polygon beru s tím, že je to z nouze ctnost, Valaška přešla do velkého mistráku a musí mít dvojnásobek kilometrů. Pokud se pořadatel dozvěděl na konci roku, že pojede velký mistrák, nemá šanci dát do března dohromady odpovídající trať. V tomhle případě bych to tedy Jaromírovi vůbec nevyčítal, buďme rádi za to, že jedeme."

Roman Odložilík (st.č. 8): "Nejedeme tak rychle, jak bysme si přestavovali, nebo jak bych si přál. Jedu na michelinech a auto se chová jinak, než jsem zvyklý, tak tomu úplně nevěřím. Dnes to ale asi dojedeme takto a zítra se vrátíme k pirelkám. Vzhledem k pneumatikám zkusíme na ty tři zbývající erzety ještě upravit nastavení podvozku. Na můj vkus jsou zdejší retardéry hodně utažené, trať je taková zvláštní. Hlavně musíme jet s rozvahou, příští týden jedeme Rožňavu, tak nemůžeme nějak tlačit."

Jaromír Tarabus (st. č. 9): „Trochu se zase za volantem S2000 učím, vracím se do tempa. Na trojce se mi to už líbilo, bohužel jsem nedobrzdil jeden retardér, couvali jsme a ztratili hodně času. Jsme ale v servisu, auto je v pohodě, jedeme dál, naopak někteří už ne. Fabia má určitě navíc, takže dál budeme zkoušet. “

Karel Trněný (st.č. 10): "Je to strašné. Vím, že jsme nechtěná třída, ale při průjezdu každým retardérem už přemýšlíš, jak se vejdeš do toho dalšího a člověk se špatně koncentruje na jízdu. Fakt tomu nerozumím. Jinak jsme jeli celkem to co jsme chtěli, jen teď nám už na poslední rychlostce odešly pneumatiky, tak jsme to nějak bezpečně dojeli."

Antonín Tlusťák (st.č. 12): "Jsem spokojený, i když jsme trochu ztratili na Kopřivnici, ale holt ty okruhové zkoušky nemám moc rád. Je to spíš slalomová zkouška. Myslím, že ti co projíždí před závodem trať za jezdce, tak by si měli rozmyslet, jestli jsme na rally, nebo někde jidne. Retardér před každou ostrou zatáčkou, to je jak v autoškole."

Jaroslaw Szeja (st. č. 16): "Je to škola, škola a ještě jednou škola. Tohle auto určitě umí jet o hodně rychleji, ale na to ještě nemáme. Těžko říct, jestli budeme něco měnit v nastavení, pobavíme se s inženýrem, ale všechno celkem funguje, tak asi není úplně nejlepší testovat při závodě. Když to funguje, tak je lepší do toho nesahat."

Karel Trojan (st. č. 15): „První dva testy se mi líbily, ale na trojce jsem udělal dvojchybu, ve dvou po sobě následujících retardérech. První jsme probrzdili, trefili sud, musel jsem couvat, a něco podobného jsme zopakovali i v tom dalším. To jsem si říkal, že přece nebudu měkký na brzdy (smích). Kopřivnice není můj šálek kávy, další dvě klasické testy jsou pěkné.“

Daniel Landa (st. č. 17): „S autem to jde, jen já občas místo doprava zatáčím doleva, i když Julda Gál na mě pořádně řval (smích). Jinak se bavíme, sice děláme drobné chyby, ale auto je na jedničku s hvězdičkou. Ve VIP poháru – Suchařípa, Langmajer, Lounová – jsme první, což bychom rádi udrželi do konce dnešního dne (smích).“

Václav Kopáček (st. č. 20): „Pauza byla určitě dlouhá, proto jsme začali opatrně. Valaška je rychlá a tím těžká, rychle jedou Honza Jelínek s Pavlem Ševčíkem, naopak Martin Březík s Jardou Pešlem už jsou mimo hru, tak uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet. Určitě zatím nebude nějak zrychlovat, auto je čerstvé, postupně ho vychytáváme. Teď v servisu zapracujeme na mapách mezinápravového diferenciálu. Zásadní problém jsme ovšem řešili už před startem, když nám praskly palivové trubky a opravu jsme zvládli v podstatě až v naší minutě úvodní časovky.“

Jan Jelínek (st. č. 19): "Spíš se peru s autem, hledám brzdy a ideální průjezdy zatáčkami. Se spolujezdcem dolaďujeme rozpis. Je to zatím takové nijaké. Výsledkově to sice vypadá dobře, ale pocitově se nám to nelíbí. Musíme najet víc kilometrů, přenastavit auto a vychytat rozpis."

Pavel Ševčík (st. č. 22): "Zatím se seznamujeme s autem, ale myslím, že to funguje pěkně. Časy nejsou úplně marné, i když na Kopřivnici jsme couvali, ale byla to jen menší lapálie. Musíme se to prostě naučit. Zvykám si na pirelky, hledám limity pneumatik, na nastavení auta sahat zatím nebudeme."

Václav Dunovský (st. č. 25): „Pocitově jsme na první začali dobře, druhá byla o trefování se mezi kuželky a o tom, nikde na polygonu nezabloudit. Třetí vložku jsme dobře rozjeli, ale asi po kilometru odešel posilovač řízení a dalších patnáct šestnáct kilometrů jsme jeli bez něj. Hlavně v retardérech jsme nabírali velkou ztrátu. A taky musím poděkovat svojí trenérce, vyplatila se tak její zimní muka. Bez fyzičky by byla ztráta určitě ještě větší.“

Patrik Rujbr (st. č. 27): „S vedením ve dvoukolkách jsem spokojeni. Tratě jsou hodně rychlé, Kopřivnice zase těžká na orientaci, nechali jsme tady nějaké vteřiny. Opravdu polygon je strašně specifický, člověk si na to musí zvyknout. Je to divácká zkouška, pro nás to znamená problém s pneumatikami. Ten pořadatelé alespoň pro zítřek eliminují dodatečnou zónou výměnu pneu.“

Simon Wagner (st. č. 29): „S průběžným druhým místem mezi peugeoty jsme spokojeni. Bohužel nás trochu zpomalily drobné problémy s převodovkou, ale doufám, že se na to mechanici teď podívají a dají auto do pořádku. Kopřivnice, to je kapitola sama pro sebe, nikdy jsem nic takového nejel, ani neviděl. Učím se i na pneu Pirelli, dříve jsem jezdil jen michelinky. Přece jen se každá značka chová jinak.“

Filip Mareš (st. č. 26): "Šel jsem pozdě na brzdy a zkrátka už jsem nebyl schopný porovnat auto do retardéru. Bohužel, ale musíme jet dál. Budeme se muset zmobilizovat a opřít se do toho, nic jiného nám nezbývá."

René Dohnal (st. č. 28): "Z pohledu časů to vypadá neskutečně dobře. Nečekal jsem, že bych mohl stačit Vaškovi Dunovskému, Filipu Marešovi a v podstatě špičce dvoukolek. Trať mi přitom úplně nesedí, je tady spousta odboček a retardérů a z auta nevidím úplně nejlíp, takže občas nevím, kde mám jeho pravou nebo levou část. Hukvaldy byly v pohodě, polygon jsem odkroužil a teď na Lešné jsem udělal pár zbytečných chybek, ale v konečném výsledku držíme krok s ostatními. Uvidíme, jak to půjde dál, auto necháme asi být, funguje dobře a dělá to, co chci. Jedinou otázkou budou pneumatiky, protože polygon je hrozně žere."

Andrej Barčák (st. č. 42): "Přes zimu jsem to nechal uležet a všechno si to sedlo. Měli jsme konečně přesný rozpis a mohl jsem se na něj spolehnout. Na trati je celkem čisto, nebylo tam nějak vytaháno. Auto funguje skvěle, nálada je výborná a podle toho vypadá výsledek. Je to dobrá motivace být takhle vysoko proti Peugeotům a mám velkou radost, že vedeme třídu."

Soutěž hned v úvodu přišla o řadu favoritů. Hned na úvodní rychlostní zkoušce havaroval Miroslav Jakeš. Kousek před cílem RZ1 skončil se svou fiestou „na boudě“ a musel odstoupit. Posádka vyvázla z nehody bez zranění. Na stejném vyletěl z trati i Martin Březík a výsledkem byl poškozený chladič. Úvodní sekce se stal osudnou i Jaroslavu Pešlovi (poloosa). Technika se stala osudnou i Silvestru Mikuláštíkovi. Tomáš Plachý, Jan Vaškovič

Komentářů celkem: 3
25. 3. 2017 19:48
0 0
Honza jede parádně, zatím to nevypadá, že by Pech mohl ještě něco udělat, spíš to bude ještě boj s Černým. Ten Černý nevypadá, že by byl rád za top 6... smajlík smajlík
25. 3. 2017 21:26
0 0
Asi jsem něco nepostřehl ale proč jede Mira Tarabus jen s S2000?
25. 3. 2017 21:50
0 0
Původně napsal f4nt0m
Asi jsem něco nepostřehl ale proč jede Mira Tarabus jen s S2000?
z finančních důvodů
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!