Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 3. 2017 15:30 − 6060× − 6

Kopecký plní povinnost a nadále vládne MČR

Valašská rally je v cíli a z prvenství se radují Kopecký s Dreslerem, na druhou příčku se až v úplném závěru dostali Pech s Uhlem.

Dnes měla Valašská rally na programu druhou etapu, která posádky zavedla do oblasti, která soutěži dala název, tedy na Valachy, když se jela jedna z klasik v podobě Bystřičky a nedaleko "Valmezu" se pak jela polookruhová zkouška Juřinka. Třetím úsekem bylo další kroužení po polygonu v Kopřivnici, kde dnes byla na programu druhá varianta testu Tatra a ten měl oproti včerejšku polookruhovou podobu. Celkem se dnes odjelo 68 měřených kilometrů a krátce před třetí hodinou si nejlepší přijeli na Valašsko meziříčské náměstí pro poháry. Po včerejšku jasně vedl tovární pilot Kopecký, který měl téměř 40 sekund náskoku na druhého Pecha a tak se dalo čekat, že pokud něco kostelecký pilot sám nevyvede, tak jej bude téměř nemožné připravit o primát.


Foto: Zdeněk Sluka

Na první Bytřičce začal, možná trochu nečekaně, nejlépe Dohnal s Focusem WRC, ale od Juřinky se vše vrátilo do zajetých kolejí a zbylé dva testy sekce vyhráli Kopecký s Dreslerem. V souboji o druhou příčku zřejmě lépe vstal Černý, který dopoledne třikrát porazil Pecha a ztrátu na plzeňského soka stáhl na devět desetin. Čtvrtou příčku si nadále kontroloval Dohnal, ten však za stupni vítězů zaostával již o minutu, další půlminutu nazpět bychom pak našli pátého Odložilíka. Ve třídě 3 šel hned po Bystřičce do čela Kopáček a postupně si v průběhu sekce vypracoval čtvrtminutu na Jelínka, zlínský pilot pak měl dvě a půl minuty na třetího Matěnu. Dvoukolkám udával tempo Rujbr, kterému se však pomalu přibližovali Barčák a Wagner.

Černý ve druhé nedělní rundě navázal na první sekci a po druhé Bystřičce šel před Pecha, navíc poměrně výrazně, když oba piloty po zkoušce dělilo 11 sekund. Na zbývajících dvou vložkách však Plzeňan zatáhl a dokázal manko smazat a ještě si jednu sekundu náskoku vybudovat. Tím pádem se Pech s Uhlem při debutu s Fiestou R5 umístili na druhém místě a pomysleném prvním mezi soukromníky. Prvenství totiž jasně bral Kopecký, který zvítězil s náskokem více jak minuty a jeho vláda nad domácím šampionátem pokračuje dále. Pod stupni vítězů, tedy za třetím Černým, dokončil Valašskou rally Dohnal, pátý pak byl Odložilík.


Foto: Zdeněk Sluka

Druhou polovinu TOP 10 otevřel Vlček, který až při posledném testu v Tatře dokázal překovat bratry Szejovy a brát šesté místo. Za sedmými Poláky dojel osmý Tlusťák, který o 22 desetin porazil Tarabuse s jedinou klasickou S2000 ve startovním poli. Nejrychlejší desítku uzavřel Štajf. Ve třídě 3 ve druhé nedělní rundě nic neponechal náhodě Kopáček a vybojovat na úvod sezóny vítězství před druhým Jelínkem, kterému se návrat do Lanceru povedl na medailových postech ve třídě. Třetí příčku bral Matěna, jenž poprvé ve velkém mistráku dosáhl na stupně vítězů. Mezi dvoukolkami vyhrál Rujbr s Cliem R3T, druhé místo při debutu na našich tratích vybojoval rakouský pilot Wagner s P208 R2 a třetí byl Barčák, jehož letošní výkon byl mnohem povedenější, než bylo zvykem v loňské sezóně.

Komentářů celkem: 6
26. 3. 2017 15:30
0 0
Gratulace Kopejdovi. smajlík A o Pechovi a jeho nepenalizacích nemá cenu ani něco psát. smajlík
26. 3. 2017 15:32
0 0
Pech má nějakou pentli??
26. 3. 2017 15:36 Upraveno 15:36
0 0
Původně napsal R.Kutej
Pech má nějakou pentli??
Právě že mu žádná penalizace nebyla přičtena, ač na RZ 10 i na RZ 11 trefil retardér.
26. 3. 2017 15:39
1 0
2BMW2: Pokud jsi rozhodčím faktu, měls výkaz odevzdat na ředitelství a ne tady pod článek.
26. 3. 2017 15:47
0 0
Tak to nevím, ani u jednoho retardy jsem pochopitelně nebyl. Tudíž to nemohu posoudit
26. 3. 2017 16:07
0 0
Na RZ 10 trefil retardér na venkovní straně tudíž se penalizace nedává a na RZ 11 jsem neviděl takže nedokážu posoudit. A pokud vím tak u každého retardéru stojí pořadatel a navíc RZ 10 se dávala v TV, takže pochybuju, že by mu někdo něco odpustil.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!