Rally de Tafí del Valle – komentář

Argentinskému mistrovství před šesti lety začaly vládnout speciály Maxi Rally postavené podle tamních specifických regulí.

Jedná se o vozy s identickými částmi jako motor nebo podvozek, na kterých je napasována karosérie specifická pro každou jednotlivou značku. V podstatě právě tyto vozy se staly předobrazem kategorie R4, kterou letos vypsala FIA. V Argentině ale nespí a po šesti úspěšných letech, kdy se po tamních šotolinách proháněly tyto vozy reprezentující celkem více než deset různých značek, dochází ke změně. Původní atmosférický motor Honda o objemu 2,4 litru střídá na pozici pohonné jednotky vozů Maxi Rally nejčastěji užívaný typ v soutěžních speciálech současnosti, tedy „oturbená“ 1,6.

Mistrovský hattrick vloni úspěšně završil Marcos Ligato a i pro novou sezónu zůstává věrný speciálu Chevrolet Agile, tentokrát už poháněného novým motorem. Rally de Tafí del Valle rozjel úřadující mistr nejrychleji ze všech, ale druhý Geronimo Padilla s Peugeotem 208 MR za ním zaostal jen o 1,4 sekundy. Bohužel k útoku už se Padilla nedostal, následující test totiž vůbec nedokončil. Na druhou příčku naopak poskočil Miguel Baldoni za volantem Fordu Fiesta MR, jeho půlminutový odstup ale moc nadějí na souboj o první příčku nedával. Zato někdejší multišampión Federico Villagra na mladšího soupeře ztrácel pouhých 7,3 sekundy a byl připraven naplno využít 280 koňských nového turbomotoru ve svém Fordu. Posun na druhé místo Villagra dokonal v předposlední zkoušce první etapy a na konci dne už měl na Baldoniho k dobru dvacet vteřin. Suverénní vítěz všech šesti odjetých zkoušek Ligato si během první etapy vytvořil komfortní náskok minuty a čtvrt.

Druhá etapa odstartovala odvoláním prvního testu. Ten následující pro sebe znovu rozhodnul Ligato a teprve v RZ 9 se z dílčího triumfu radoval někdo jiný. Villagrovi ale toto drobné vítězství k ničemu moc nepomohlo, mezi ním a vedoucím Chevroletem stále zela obří propast. Trochu se ale zvětšila i propast mezi Villagrou a Baldonim. Mladík za volantem Fiesty směřoval za pódiovým umístěním v první letošní rally, než v posledních dvou testech zazlobila technika. Baldoni spadnul ze třetího místa až na páté. Poslední pódiový stupínek tak ukořistil Tomás García Hamilton, který pokračuje i letos s atmosférickým Peugeotem 208 MR. Villagra jistě doufal při přechodu na nové motory, že by se mohl přiblížit svému největšímu soupeři z posledních let. Stejně jako v předcházejících sezónách však na Ligata neměl.

Komentářů celkem: 1
29. 3. 2017 19:14
0 0
Hezké závody. Nevím co Ti pánové závodníci všechno povídali, ale tam se tak hezky koukala taková slečna v kombinéze, tak sem se koukal jen na ní.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!