Nedokončená Valaška pro Mirka s Marcelou

Úvodní soutěž českého mistrovství se pro Mirka Jakeše a Marcelu Ehlovou skončila bohužel ještě před cílem první rychlostní zkoušky.

Úvodní soutěž českého mistrovství se pro Mirka Jakeše a Marcelu Ehlovou skončila bohužel ještě před cílem první rychlostní zkoušky. Po sérii rychlých zatáček ve sjezdu k prudkému pravému odbočení se Mirek jen o zlomek sekundy opozdil na brzdách a vše se skončilo kolostřešní situací cca 700 metrů před cílem úvodní RZ.

„Byla to jednoznačně moje chyba, nemám důvod se na cokoliv vymlouvat. Líto je mi to o to víc, že auto bylo špičkově připravené a jelo se mi s ním opravdu moc dobře. Podle zpráv z trati jsme měli v polovině zkoušky druhý nejrychlejší mezičas hned za Honzou Kopeckým, na to se ale nehraje,“ lituje Mirek své chyby.

Podívejme se proto ještě zpět v čase na to, jak se rodil start posádky Jakeš – Ehlová na Valašské rally. Po ukončení spolupráce s týmem Gemini startovali Mirek s Marcelou na loňské Barum rally s vozem Fabia S2000, tento vůz ze stáje Jarka Orsáka pak osedlal Mirek i při třech volných podnicích na závěr sezony. Je zřejmé, že atmosférické ´dvoulitry´ už dnes nestačí na rychlé speciály R5, proto až start s novou Fiestou R5 týmu Orsák rallysport přinesl znovu možnost bojovat o příčky nejvyšší.

„Před soutěží jsme měli dva testy, jeden nedaleko Valašského Meziříčí na trati bývalé rychlostní zkoušky Valašky a jeden poblíž Valašských Klobouk. Najezdil jsem s Fiestou R5 zhruba 100 kilometrů a musím říct, že rozdíl oproti Citroënu R5 je dost patrný. Ford je špičkové auto nejen po motorické, ale především po podvozkové stránce. Chová se klidně a je předvídatelný. Oproti ´dé-es-trojce´, která neustále někam uskakovala, se s fiestou jede jako po kolejích,“ chválí Mirek soutěžní speciál značky Ford.

A jak se těšil na svoji domácí soutěž? „No, byť jsem se narodil v tomto kraji, Valašku už pomalu za domácí soutěž ani nepovažuji. Startoval jsem na ní naposledy před sedmi roky a z dřívějška jsem tak znal jen RZ Bystřička. Většina trati se dnes jede víceméně na Kopřivnicku, kde jsem nikdy nezávodil, specifické jsou i tratě na tatrováckém polygonu. Hodně jsme museli přemýšlet nad tím, jakou volbu pneumatik vzhledem ke skladbě trati zvolit. Nakonec jsme na první sekci vybrali nejtvrdší směs, byť bylo docela chladno a někteří soupeři obouvali měkčí pneumatiky. Auto se sice po startu chvíli vozilo na brzdách, než se pneumatiky zahřály, pak už to ale bylo dobré. Navíc jsme kalkulovali s tím, že na konec sekce nás čeká RZ v Tatře, kde by byla tvrdá směs výhodou. Bohužel, tam už jsme ale nedojeli,“ uzavírá Mirek své vyprávění.

Komentářů celkem: 10
28. 3. 2017 19:381
1 0
Velká škoda, Míra jel velké nasazení od startu. Držím palce!smajlík Příští závod snad už Valda, Míra GO!
28. 3. 2017 21:502
1 0
Je to škoda. Aspoň ten jeden průjezd jsem viděl a stálo to opravdu za to! smajlík
Příště to bude určitě lepší.
28. 3. 2017 23:073
0 0
A co bude příště se ví?
28. 3. 2017 23:364
0 0
Tak pokud ta bouda nějak nenarušila rozpočet, tak se snad příště jede. Nepříjde mi to jako jednorázovka, když se podívám na polep auta.
29. 3. 2017 13:535
0 0
Mira jel nehoráznou kládu, normálně sem po jeho průjezdu měl husinu. Až najde limit bude mistr!smajlík
29. 3. 2017 15:056
0 0
marku, nechci být špatný prorok, ale mistr nebude nikdy.....
29. 3. 2017 16:177
0 0
Já myslím, že Míra je jeden z těch, kteří český titul klidně získat můžou!
Na to, kolik toho za sezonu najezdí, tak jede famózně a přesně, takže jak dostane příležitost jezdit a sžívat se s autem (které mu nota bene bude sedět), tak ruce na to má!smajlík
29. 3. 2017 19:588
0 0
ok, pokud přestane jezdit Kopec, Pech a Černý....smajlík pak by to možná šlosmajlík
29. 3. 2017 19:599
0 0
Ale ted vážně, jede pěkně, pokud bude držet káru na trati, možná to nebude špatné. Necháme se překvapit, hlavně že mu fiona sedí.
29. 3. 2017 19:5910
0 0
Škoda, že nemá takový možnosti jako Černý, snad to na Šumavě, teda pokud jí pojede, dojede až do cíle.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!