Eureka Rally – komentář

Kalendář australského mistrovství obohatil nový podnik Eureka Rally a po delší době tím vzrostl počet tamních klání na šest.

Bohužel z navýšení podniků se Australané moc dlouho neradovali, neboť svůj podnik museli odvolat pořadatelé z Queenslandu. Paradoxně z kalendáře vypadává druhá největší soutěž, která Austrálii reprezentovala v asijsko-pacifickém mistrovství. Tuto pozici by měl nahradit podnik zorganizovaný v okolí Canberry, což ale na zredukovaný domácí kalendář vliv nemá. Každý získaný bod tím pádem bude mít ještě větší hodnotu a adepti na posty nejvyšší museli makat naplno už na úvodní Eureka Rally. Simona Evanse v letošní honbě za australským titulem střídá jeho bratr Eli, který v dílně přes zimu připravoval Mini AP4. Těsně před startem se však u nové techniky objevily dětské technické problémy a Evans musel narychlo řešit změnu vozu. Volba nakonec padla na loňský Peugeot 208 Maxi Marka Peddera. S tím měl původně Eureka Rally absolvovat Aaron Windus, v dané situaci se však musel smířit s náhradní technikou v podobě dvanáct let starého Subaru Impreza.

Nejrychleji do rally vstoupil Harry Bates, který zůstává i pro tento rok věrný rodinné Toyotě Corolla Super 2000. Dříve za jejím volantem bojoval o vítězství otec Neal, ale už vloni se s ní zapletl do nádherného trojboje o mistrovský titul Harry. Napoprvé neuspěl, ale letos by rád složil úspěšný reparát. Na první příčce úvodní etapy jej sice brzy vystřídal vítěz druhé a třetí zkoušky Evans, ale Bates nadále zůstával v kontaktu. Perfektní tempo ovšem předváděl i Nathan Quinn, který dokázal vyhrát ve třech testech za sebou a se svým Mitsubishi Lancer EVO X se stal třetím lídrem nové sezóny. Evans mezitím vypadl z boje o vítězství a na konci prvního dne se musel smířit s pátým místem. Překvapivě o dvě pozice výše se v sobotu umístil původní pilot Peugeotu Windus. Obhajobu titulu nezačala vůbec dobře Molly Taylor, která letos do boje vyrukuje se Subaru oproti původní produkční verzi odlehčeným a upraveným na mnoha důležitých místech. Problémy s předním diferenciálem a dvouminutová penalizace za trochu delší výměnu převodovky mistryni odsoudily až na sedmou příčku. Quinn mezitím neodolal tlaku svého soupeře a o čtvrt minuty boj o vítězství prohrál. Samostatně bodovanou etapu tedy nakonec ovládnul Harry Bates, jehož debutující bratr Lewis musel naopak odstoupit po požáru svého vozu.

Druhou etapu začal Bates na třetí příčce, zatímco v prvních dvou zkouškách jednoznačně kraloval Evans a na druhého Quinna si vyjel náskok 12,8 sekundy. Pilot Toyoty se možná pomaleji probouzel, ale následně dokázal vyhrát třetí a čtvrtý test a rázem se vyšvihnul 4,7 vteřiny za vedoucího Evanse. Druhý den nabídnul strhující podívanou a tu nepředváděli pouze dva jezdci, ve hře se nadále držel i Quinn. Po vítězství v pátém testu pilot Lanceru dokonce srovnal krok s lídrem a rázem se znovu začínalo od nuly. Do bojů o vítězství ani v neděli bohužel nezasáhla Taylor a tentokrát se musela smířit s pozicí těsně pod stupni vítězů. Situace na čele vypadala před závěrečným testem hodně zajímavě. Vedení se znovu ujal Evans, ale na druhého Quinna měl k dobru pouze 1,5 sekundy. Třetí Bates si rovněž uchovával reálné šance na vítězství, když ztrácel minimální 4,2 vteřiny. Nakonec ale závěrečný test už žádné změny do pořadí první trojky nevnesl. Bates si sice z druhého dne odvezl body jen za třetí místo, ale zároveň se stal absolutním vítězem Eureka Rally. Dvaadvacetiletý pilot si tím připsal jeden pěkný rekord, své jméno totiž zapsal do kolonky pro nejmladšího vítěze podniku australského mistrovství.

Stav šampionátu: 1. H. Bates 70, 2. Quinn 68, 3. Evans 63, 4. Windus 52, 5. Walkem 46, 6. Taylor 44

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!