Rally Sanremo – komentář

Korejský jezdec nebyl jediným, kdo přejel přes startovní rampu Rally Sanremo v Hyundai i20 R5.

Rally Sanremo byla kdysi pojmem. Jednalo se o tradiční soutěž světového šampionátu, která kromě krásných horských cest nad Sanremem nejlepší soutěžáky planety zavedla i na toskánské šotoliny. V roce 2004 ale o statut světového podniku organizátoři přišli a o dva roky později se připojili alespoň do seriálu IRC. Chvíli pak Sanremo obohacovalo kalendář evropského mistrovství, ale poslední tři roky už se museli na severu Itálie spokojit pouze s domácím mistrovstvím. Do toho spadala soutěž i v letošním 64. ročníku, ale na startu se objevilo hned několik hodně atraktivních zahraničních posádek. Na italských cestách se rozhodl sbírat své první zkušenosti se zpevněným povrchem talentovaný finský mladík Kalle Rovanperä. Debut v Peugeotu 208 T16 R5 mu ale při Rally del Ciocco po vylomení kola a defektu moc nevyšel. Vylomení kola zastavilo při předcházejícím startu v belgickém Spa i Chewona Lima. Teď na něho čekala daleko větší výzva, jedny z nejnáročnějších asfaltových úseků na světě.

Korejský jezdec ovšem nebyl jediným, kdo přejel přes startovní rampu Rally Sanremo v Hyundai i20 R5. Sehrát se s nastávajícím spolujezdcem Sebastianem Marshallem a „osahat“ si před Korsikou asfalt, takové cíle si kladl před italským startem Hayden Paddon. Se shakedownem to ale Novozélanďan rozhodně nepřeháněl a jediný průjezd jej umístil na páté místo. Nejrychleji se s třiapůlkilometrovým úsekem dokázal popasovat vítěz Sanrema z roku 2014 Umberto Scandola. Pilot Škody Fabie R5 si po technické závadě moc bodů z první letošní rally neodvezl a tak teď potřeboval pořádně zaválet. Úspěch ideálně v podobě obhajoby loňského vítězství by výrazně pomohl Paolo Andreuccimu, který druhou etapu Il Ciocca pro poruchu svého Peugeotu 208 T16 R5 rovněž nedokončil. Simone Campedelli s mistrovským Fordem Fiesta R5 naopak úvodní soutěž italského mistrovství ovládnul a v Sanremu mohl jet relativně v klidu.

Vůbec dobře nevstoupil do plné sezóny v italském mistrovství po defektu v jedné a jezdecké chybě v druhé etapě Andrea Nucita. Tentokrát to ale ze strany jezdce Škody Fabia R5 nebyl také žádný zázrak. Už v druhé zkoušce náročné tratě Sicilana pořádně vytrestaly. Jeho Škoda zůstala zaparkována hned vedle trati, ale dostat se zpět kvůli terénu nebylo možné. V sobotu pak Nucita zkusil získat alespoň nějaké body, ale pro změnu jej zpomalil defekt. Nejrychlejší čas v závěrečné zkoušce a třetí etapové místo v rámci C.I.R. mu aspoň trochu spravily chuť. Lídr mistrovství Campedelli vstoupil do Sanrema třetím nejrychlejším časem, ale už po RZ 3 se vyšvihnul na druhou příčku. Jako pátý byl na programu klasický noční test Mini Ronde. Pilot Fordu tam bohužel havaroval a vůz poškodil natolik, že jej mechanici stáje BRC nebyli schopni připravit ani na druhou etapu. Campedelli tak neskóroval ani v jedné etapě Sanrema a z první příčky mistrovství se propadl na třetí.

Nejrychleji soutěž rozjel Andreucci a po chvilkovém předání Scandolovi vedení získal zpátky a na první příčce dojížděl i do servisu po RZ 4. Pilot Fabie R5 na třetím testu nechal kvůli defektu na levém zadním kole přes čtvrt minuty a z vedení se propadnul až na páté místo. V noční Mini Ronde ale pilot Fabie zazářil, na vítězného Paddona ztratil pouhou desetinku a přeskočením přes Alessandra Perica pilotujícího rovněž Fabii R5 se dostal až na konečné třetí etapové místo. Druhou příčku si při debutu ve voze R5 držel po první etapě náročné italské rally Paddon a při odstupu 17,4 sekundy na vedoucího Andreucciho mohl stále pomýšlet na vítězství. Druhý pilot továrního Hyundaie Lim tak úspěšný rozhodně nebyl. Náraz do zdi v RZ 4 ještě na jeho deváté příčce nic nezměnil, druhý pokus v následujícím testu už byl úspěšnější a Korejce ze soutěže vyřadil. Zídku atakoval ve čtvrtém testu i Ivan Ferrarotti, ale i přesto soutěž dokončil na šestém místě jako nejlepší jezdec Fordu.

Elwis Chentre pro letošní sezónu spojil síly se značkou Hyundai a už v úvodní rally i20 R5 do cíle dovezl na pěkném čtvrtém místě absolutně a třetím v hodnocení šampionátu. Tentokrát si sice o jednu příčku pohoršil, ale i tak získal cenné body a drží se na pátém místě mistrovství. Perico letos přezbrojil z Peugeotu 208 T16 R5 na spolehlivější Škodu Fabia R5 a hned z této změny vytěžil dost bodů, které jej po první dvojici soutěží drží na postu druhého nejrychlejšího muže šampionátu. Sanremo dokončil na čtvrtém místě s náskokem takřka dvou minut na Chentreho. Rovanperä zatím tempu Italů úplně nestíhá a jeho maximem se pro tentokrát staly čtyři sedmé nejrychlejší časy. Bohužel výsledky v obou etapách poznamenaly výměny kol přímo ve zkoušce. V pátek to mladého Fina přišlo na šest minut ztráty, v sobotu pak na čtyři. Scandola měl štěstí, že jej páteční defekt tolik času nestál. Do sobotního dějství šel s odstupem 7,6 vteřiny na Paddona s reálnou šancí na posun pořadím. I přes náhlý silný déšť v závěrečné části posledního testu se v sobotu moc dramat neodehrálo a první trojka do cíle dojela ve stejném pořadí, jaké ji patřilo i po prvním dnu. Andreucci po poruše motoru v Il Cioccu tentokrát prožil výrazně lepší soutěž, během které vyhrál obě etapy i celou rally a dostal se do vedení mistrovství.

Stav šampionátu: 1. Andreucci 25,5, Perico 18, 3. Campedelli 16,5, 4. Scandola 15, 5. Chentre 11,5, 6. Ferrarotti 7

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!