4. 4. 2017 06:51 − 3461× − 6

L Racing Rally Rožňava – komentář

Kalendář slovenských automobilových soutěží po dlouhých osmi letech znovu obohatila soutěž s centrem v Rožňavě.

Zatímco vloni se na slovenské půdě odehrály pouhé tři podniky tamního šampionátu, letos by se jich za ideálních podmínek měl odjet hned dvojnásobek. Právě šest slovenských soutěží totiž obsahuje mistrovský kalendář. Vedle Rožňavy by se měl po loňské pauze vrátit Prešov a úplnou novinkou se pak má stát zářijová Rally Trebišov. Pro titul si vloni na Slovensku dojel Pavel Valoušek, ale po sezóně se s MM Rally Teamem rozešel a do jeho mistrovské Škody Fabia R5 usednul v Rožňavě paradoxně jeho největší loňský rival Grzegorz Grzyb. S českým soupeřem se ale polský jezdec musel nakonec utkat znovu. Ondřej Bisaha se úvodní slovenské soutěže nemohl zúčastnit a za volant jeho zlatobílé Fiesty R5 usednul právě Valda.

Konkurence se letos na slovenských cestách bude scházet hodně zajímavá a v roli jednoho z vůbec největších aspirantů na titul se ukáže účastník JWRC Martin Koči, který má kombinovat domácí starty s WRC2, obojí za volantem Škody Fabia R5. Vysoko bude jistě mířit i Tomáš Ondrej, který vloni dokázal vyhrát Rally Tatry. Proti početné skupině speciálů R5 i letos vyrukuje se Škodou Fabia WRC. Stejnou techniku má doma i Karel Trněný, který rovněž plánuje prohnat slovenské soupeře. Kokpit WRC naopak opouští Jaroslav Melichárek a přesouvá se do Škody Fabia R5. Se stejným vozem protáhne svou už tak hodně dlouhou kariéru Igor Drotár a s Fiestami R5 nebudou chybět tradiční účastníci Vlastimil Majerčák a Tomáš Kukučka.

České a polské jezdce už skoro ani nelze na slovenských tratích označovat za zahraniční, ale Rožňavu si přesto jeden opravdu zahraniční pilot ujít nenechal. S Fordem Fiesta R5 Romana Odložilíka vyrazil na neprobádaný asfaltový terén Švéd Mattias Adielsson a před svým odstoupením v RZ 5 kvůli vodní pumpě vedl pole zbytku světa za nejrychlejší čtveřicí. V cíli tuto příčku obsadil Majerčák, když za sebou dokázal udržet Trněného i dvakrát chybujícího Melichárka. Mezi produkčními vozy od prvních kilometrů válel Peter Gavlák s Mitsubishi Lancer EVO IX. Jeho nejbližší soupeři pilotující stejnou techniku Richard Pravda a Josef Semerád se v sobotu dostali do problémů. První jmenovaný zaostával a ještě nachytal dvě minuty v penalizacích, druhý ve čtvrtém testu odstoupil pro technické problémy svého vozu. Druhou příčku tak nakonec obsadil polský pilot Wieslaw Ingram, který ale se svým Subaru zaostal za vítězným Gavlákem o více než tři minuty.

Soutěž odstartovala už v pátek večer městskou superspeciálkou přímo v Rožňavě a Trněného silné WRC tam dokázal za svými zády udržet Valoušek. V sobotu ráno na první přírodní zkoušce zatáhnul Koči a poskočil na druhé místo. Když vedoucí pilot Fiesty R5 následně schytal desetivteřinovou penalizaci, Koči už se posunul do vedení. Valda následně kontroval nejrychlejším časem, ale do servisu s odstupem 3,7 sekundy stejně přijížděl až jako druhý. Do závěrečné sekce vstoupil výtečně Ondrej, kterému skóre notně kazila dvacetivteřinová penalizace. Pilot Fabie WRC ovšem opanoval RZ 5 a 6 a před posledním testem na třetí příčce ztrácel pouze 5,9 sekundy. Ze hry o vítězství vzhledem k odstupu 7,8 sekundy nebyl ani čtvrtý Grzyb. Tak strhující závěr, kde spolu o vítězství bojují hned čtyři jezdci, se hned tak nevidí. Ondrej bohužel v souboji s trojicí R5 nakonec pohořel a vypadnul z pódia. Své šance na vítězství se ovšem nevzdává ani po soutěži, když se u komisařů ohradil proti udělené penalizaci. Grzyb se posunul na místo třetí a druhý zůstal Valoušek, kterého o vítězství rovněž připravila penalizace. Málokdy se stává, že vítězství v soutěži získá až třetí nejrychlejší pilot na trati. V případě Rally Rožňava to tak ale bohužel dopadlo. Nicméně Koči rozhodně podal kvalitní výkon a teď nezbývá než počkat na rozhodnutí komisařů, aby jeho triumf potvrdili.

Komentářů celkem: 6
4. 4. 2017 19:03 Upraveno 19:04
0 0
Kde jsou retardéry???smajlík smajlíksmajlík Tak to má vypadat....smajlíksmajlík
4. 4. 2017 22:01
0 0
Nechci být jízlivý, ale to si zas" bratrja" v mistrovství Horních Uher pomohli, předat žezlo vyžilému pšonovi ( k veškeré
úctě k jeho výsledkům) a zcela nevýraznému Bisahavovi na úkor borce co umí, ale hold není schopný naplnit " badžet"........... Ach jo smajlík
Sob
4. 4. 2017 22:07
0 0
Tak ta letošní Valaška asi nedá ještě chvíli některým lidem spát... Asi by bylo lepší mít ve velkém mistráku 7 RZ a jednu krátkou superspeciálku. Sice uvidím jen polovinu pole na třech až čtyřech RZ a možná servis (a to poletím mezi rychlostkama jako blázen, abych to všechno stihl), ale usínat budu s vědomím, že tam nebyly ty zpropadené retardéry. Uvažujte z pohledu diváka. Pokud si stoupnu u tratě na hezké místo, kde retardéry nejsou, vadí mi? A neříkejte mi, že ta místa nejsou!
5. 4. 2017 08:34
1 0
Původně napsal Pepa K.
Nechci být jízlivý, ale to si zas" bratrja" v mistrovství Horních Uher pomohli, předat žezlo vyžilému pšonovi ( k veškeré
úctě k jeho výsledkům) a zcela nevýraznému Bisahavovi na úkor borce co umí, ale hold není schopný naplnit " badžet"........... Ach jo smajlík
Nechcem byť "jízlivý", ale nič nevypovedá o Tvojej inteligencii lepšie ako Tvoj príspevok...
5. 4. 2017 21:04
0 0
Původně napsal Sob
Tak ta letošní Valaška asi nedá ještě chvíli některým lidem spát... Asi by bylo lepší mít ve velkém mistráku 7 RZ a jednu krátkou superspeciálku. Sice uvidím jen polovinu pole na třech až čtyřech RZ a možná servis (a to poletím mezi rychlostkama jako blázen, abych to všechno stihl), ale usínat budu s vědomím, že tam nebyly ty zpropadené retardéry. Uvažujte z pohledu diváka. Pokud si stoupnu u tratě na hezké místo, kde retardéry nejsou, vadí mi? A neříkejte mi, že ta místa nejsou!
Ogaro asi tak,z dotazů asi cca 20-ti jezdů na valašce co oni říkají na letošní valašku tak byla kritika ta že na celé raly je min.cca 120 kusů retardérů...ok přejmenujme to vše na slalomovou zkoušku zručnosti na celý mistrák v čr...kde vidíš ve videu ze slovenska retardéry,třeba i na té speciálce????!!!!!že by cenzura????!!!! nebo zdravý raly rozum!!!!!????Byl jsem na obou osobně a valaška tomuto konkurovat nemůže....smajlíksmajlík
Sob
6. 4. 2017 09:10
0 0
Původně napsal Bobinracing
Původně napsal Sob
Tak ta letošní Valaška asi nedá ještě chvíli některým lidem spát... Asi by bylo lepší mít ve velkém mistráku 7 RZ a jednu krátkou superspeciálku. Sice uvidím jen polovinu pole na třech až čtyřech RZ a možná servis (a to poletím mezi rychlostkama jako blázen, abych to všechno stihl), ale usínat budu s vědomím, že tam nebyly ty zpropadené retardéry. Uvažujte z pohledu diváka. Pokud si stoupnu u tratě na hezké místo, kde retardéry nejsou, vadí mi? A neříkejte mi, že ta místa nejsou!
Ogaro asi tak,z dotazů asi cca 20-ti jezdů na valašce co oni říkají na letošní valašku tak byla kritika ta že na celé raly je min.cca 120 kusů retardérů...ok přejmenujme to vše na slalomovou zkoušku zručnosti na celý mistrák v čr...kde vidíš ve videu ze slovenska retardéry,třeba i na té speciálce????!!!!!že by cenzura????!!!! nebo zdravý raly rozum!!!!!????Byl jsem na obou osobně a valaška tomuto konkurovat nemůže....smajlíksmajlík
Těsně vedle.
Psal jsem o něčem jiném. Ale nečekal jsem že to každý pochopí. Vpoho. Nic se neděje.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!