5. 4. 2017 08:03 − 2850× − 0

Miskolc Rallye – komentář

Maďarsko během zimy zaplavily speciály R5, kterých se na start úvodního podniku v Miskolci postavil pěkný počet 16 exemplářů.

Trochu fádně většinu nových vozů R5 představují škodovky. Na Fabii R5 přezbrojil Ferenc Vincze jun., který vloni ještě s produkčním Mitsubishi několikrát skončil na parádním třetím místě. S Lancerem vloni menší maďarské soutěže absolvoval László Ranga jun., ale letos bude i on pilotovat Škodu Fabia R5, stejně jako jeho bratr Péter. Z produkčního vozu míří za volant české R5 i János Balogh a Fiestě Super 2000 dal vale ve prospěch Fabie R5 Sándor Ollé. Aby nebylo přeběhlíků od tří diamantů málo, novou techniku si pro letošek zvolil Ádám Velenczei. Naštěstí alespoň on odolal vábení Fabie a o mistrovské body se bude utkávat s Hyundaiem i20 R5. Největším aspirantem na titul i přes mocnou sestavu protivníků zůstává šampión posledních dvou let Norbert Herczig. Stejně jako on zůstává věrný Fabii R5, Fiestám R5 zůstávají věrni Frigyes Turán, Miklós Kazár i úřadující vicemistr a vítěz posledních dvou soutěží loňského mistrovství András Hadik.

Do nové sezóny Hadik nevstoupil zrovna ve vítězné formě, ale postupně se pořadím posouval vzhůru až na čtvrtou příčku. V předposledním testu ovšem pilot Fordu vylétnul na skoro dvě minuty mimo trať a musel se spokojit pouze se šestým místem. Velenczei začal symbiózu s novou technikou třetím časem, ale hned záhy se propadnul na sedmé místo. To si udržoval až do nedělní RZ 9, ve které se u jeho i20 R5 objevily problémy s brzdami. Následně musel Velenczei ze soutěže bohužel odstoupit. Daleko hůře však už v první etapě dopadnul Gergely Fogasy, který opravdu důkladným způsobem zničil svůj Peugeot 208 T16 R5. Mimo trať se pak objevil v RZ 6 i Balogh a přišel tím o svou průběžnou šestou příčku.

Úřadující mistr Herczig začal nový rok až čtvrtým časem, ale moc dlouho mu posun vzhůru netrval. Když pilot Fabie R5 zajel nejrychlejší čas ve čtvrtém testu, už se zase vyhříval v průběžném vedení. Z první příčky se musel poroučet Vincze a ve zbytku úvodní etapy už na svůj rychlý start nenavázal. Namísto trápení Hercziga se však musel vypořádat s útokem dvou rychlých Fordů. Turán zaznamenal v RZ 3 a 5 nejrychlejší časy a na konci dne za Vinczem zaostával jen o devět desetinek. V neděli hned na první zkoušce srovnal pilot Fordu krok se svým soupeřem ve Fabii a po vítězství v RZ 8 už šel na druhé místo. Kazár za volantem druhé Fiesty R5 v neděli na pěkný výkon z první etapy nenavázal. Pódium se mu každým kilometrem vzdalovalo a v úplně posledním testu přišel kvůli Péteru Rangovi i o čtvrtou příčku. Zatímco Vincze zvolil na druhou nedělní sekci špatné gumy, jeho hlavní soupeř Turán dokázal vyhrát dvě ze tří odjetých zkoušek. Rozdíl mezi nimi ale před závěrečnou dvojicí testů činil jen 3,1 sekundy, takže o druhém místě nebylo ani zdaleka rozhodnuto. Vincze vyhrál závěrečnou zkoušku, ale ani to nestačilo a z druhé příčky se na začátek roku radoval Turán. Herczig nechal oba soupeře bojovat a v klidu si udržoval svůj zhruba čtvrtminutový náskok. Za dovršením čistého mistrovského hattricku nemohl pilot Škody vstoupit lépe.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!