5. 4. 2017 13:53 − 9413× − 19

Rovanperä nemůže startovat na Rally Finland

Finský talent Kalle Rovanperä nedostal povolení ke startu na Rally Finland.

Dlouho se přitom spekulovalo, že by mohl dostat výjimku podobně jako ve finském šampionátu, kde on řídí na rychlostních zkouškách, zatímco na přejezdech jeho spolujezdec. Jenže v pravidlech pro MS je jeden podstatný rozdíl.

V článku 20.4.1 je psáno, že "oba soutěžící musí vlastnit řidičský průkaz". Ve Finsku je sice možnost požádat o řidičský průkaz dříve než v 18 letech, ale pouze o rok, takže minimum je 17 let. A 17 let bude Kalle Rovanperämu až 1. října. Tím se ale přímo nabízí jeho start na Wales Rally GB.

Rovanperä zatím sbírá další zkušenosti. Po dvou letech startů v Lotyšsku začal startovat i doma a zkušenosti na asfaltu začal získávat na startech v Itálii.

Komentářů celkem: 19
5. 4. 2017 14:45 Upraveno 14:46
0 0
Dovolím si poupravit ze zkušenosti. Nejen na MS musí mít oba jezdci ŘP. Já osobně jsem loni nezávodil protože jsem o ŘP přišel, a to jsem chtěl jet pouze jako SPOLUJEZDEC. Dokonce jsem byl na autoklubu, žádal jsem o vyjimku nebo povolení s tím, že nikdy jsem auto závodní neřídil a nevidím z něj po mém dvoumetrovém jezdci. Nic, ani zájem to řešit a vyjímku udělit. Je to vše o lidech.
5. 4. 2017 15:03
1 0
Jasně, tady to bylo ve vztahu finský šampionát a Rally Finland jako MS
5. 4. 2017 16:07
1 0
Původně napsal Shacki
Jasně, tady to bylo ve vztahu finský šampionát a Rally Finland jako MS
Každopádně on se najezdí ještě dost, a já snad taky smajlíksmajlík
5. 4. 2017 16:28
1 0
Shacki, odkaz na resulty v úvodu článku se zobrazeným datumem narození byl super nápad smajlík
Nejednou ty datumy dokážou překvapit smajlík
5. 4. 2017 16:45
0 0
za mě souhlas, nesmí, bez rozdílu!
haq
5. 4. 2017 20:41
0 0
Kalle(ho tým) možná moc spěchá, v itálii se zrovna nepředvedl.
5. 4. 2017 21:55
0 0
Původně napsal haq
Kalle(ho tým) možná moc spěchá, v itálii se zrovna nepředvedl.
Ten kluk na asfaltě nikdy nesoutěžil, proto tam také jezdí, aby ty zkušenosti získal. Navíc v Itálii je dost velká konkurence. Ale dělá na své kariéře dobře, pokud chce být jednou továrním jezdcem, musí umět i na asfaltu
6. 4. 2017 06:30
3 0
Původně napsal haq
Kalle(ho tým) možná moc spěchá, v itálii se zrovna nepředvedl.
To nemyslíte vážně, že jo?! 16ti letej kluk, poprvé s Peginou, poprvé na asfaltu v úplně jiné zemi, mezi střelcema, kteří to tam můžou jezdit poslepu, zajel xy vložek v pohodě se ztrátou okolo 1 - 1,3 s/km - to Vám přijde, že se nepředvedl? Nejen já jsme čekali učení přesně takto. Na jeho závodění doporučuji shlédnout jeho výsledky z Lotyšska či Finska smajlík opět proti borcům, kteří mají nacouváno co on má naježděno smajlík Myslím, že jeho tým a on sám to má v hlavě více než perfektně naplánované. V 18 letech tovární sedačka se dá očekávat jako že v létě bude tepleji než nyní smajlík
6. 4. 2017 07:48
1 0
Souhlasim s fallcatem. Kopecký je asfaltovy jezdec světového formátu a když jel italský mistrak, tak tam taky nevyhraval rozdilem tridy. On i vyborny jezdec Valda jel dva zavody v Itálii a v te dobe mu rozhodne nebylo 16 a s asfaltem uz mel radu zkusenosti. Myslim, ze jsem nikdy nevidel takový talent. Celkem by me zajimalo, co v jeho veku delali Loeb nebo Ogier. Dokaze to nekdo zjistit? Nebo se jich jeste tehdy motoesport vubec netykal?
6. 4. 2017 08:28 Upraveno 08:29
0 0
Loeb jel první plnou smysluplnou sezonu v autě 1997 ve věku 23 let. Začal ji na oblasti s peggym 106, takové N+ a po sezoně byl vyhlášen talentem roku. Před tím řádil jen v gymnastice a na mopedech mezi vinicema v Alsasku... Ogi začal na motokárách a nebyl tam žádný suverén, ale (nemýlím-li se) ve dvaceti začal koketovat s rally a ve dvaadvaceti (2005) byl mládežnickým mistrem Francie.
6. 4. 2017 08:30
0 0
Původně napsal ladaalois
Souhlasim s fallcatem. Kopecký je asfaltovy jezdec světového formátu a když jel italský mistrak, tak tam taky nevyhraval rozdilem tridy. On i vyborny jezdec Valda jel dva zavody v Itálii a v te dobe mu rozhodne nebylo 16 a s asfaltem uz mel radu zkusenosti. Myslim, ze jsem nikdy nevidel takový talent. Celkem by me zajimalo, co v jeho veku delali Loeb nebo Ogier. Dokaze to nekdo zjistit? Nebo se jich jeste tehdy motoesport vubec netykal?
Co vím já, tak Loeb dělal vrcholově gymnastiku. S auty začal relativně dost pozdě (tuším 23 let). O to raketovější to mělo vzlet. Saxo, půjčená Corolla WRC na dvou asfaltech (slušně zajeté v té době mega konkurence), ojedinělý start s Xsarou WRC rok na to a byla z toho bedna (tuším druhej za Pannizim). Nikdo jsme v San Remu nechápali! Kde se vzal?! UFON! A bylo hotovo, to jsme netušili co zač to vlastně bude smajlík Ogier mě tolik nebere, ale řekl bych, že začal dřív ale nástup měl dost podobný. Každopádně v Kalleho věku si hráli s něčím jiným než s TOP autem v rally smajlík
Jinak souhlas, Itálie je dost těžká a taky je to jedna z mála zemí, kde měli domácí soukromníci šanci udělat výsledek, když se tam jelo MS (třeba právě San Remo). Andreuci, Liatti, Galli. Plus desítky dalších, kteří nejsou tak známí, ale střelci to budou stejní!
Já se připojují, že nikoho takového nepamatuji. V 16 letech být takhle daleko a přitom bez nehod, větších škod. Prostě jiná galaxie!
6. 4. 2017 09:40
0 0
Jojo. Tohke jsem vedel, ale diky. Spíš me zajimalo, co dělali v šestnácti. Jestli alespon motokary, nebo neco na urovni naseho poharu mládeze, apod..
6. 4. 2017 10:06
0 0
ladaalois, kdysi už jsem to hledal a pokud si pamatuju, tak Seb I. v 16 letech gymnastoval a rally začqal až okolo 20. Seb II. o sobě píše, že odjel nějaké motokáry, ale pořádně začal až ve 22 rocích s rally.
haq
6. 4. 2017 10:51
0 0
však právě proto by v itálii měl trošku víc jezdit a zlepšit se než se požene do dalšího levelu.
6. 4. 2017 12:24
0 0
Chtěl bych upozornit, že není nic jednoduššího než si toho Loeba vylustrovat https://www.ewrc-results.com/profile/3-Sebastien-Loeb/ Myslím, že máme všechny jeho starty na seznamu
6. 4. 2017 12:37
0 0
Shacki, ale ta gymnastická kariéra tam chybí smajlík
6. 4. 2017 13:06
0 0
A v té gymnastice tam tuším byl i nějaký (možná juniorský) titul...
6. 4. 2017 22:10
0 0
Původně napsal haq
však právě proto by v itálii měl trošku víc jezdit a zlepšit se než se požene do dalšího levelu.
Že by jel Finskou rally s R5 v jeho případě není hnaní do dalšího levelu. Dle mě tým kolem něj dělá všechno promyšleně a vede ho nejlepším možným způsobem. Logicky začínal na šotolinových tratích ve Skandinávii, protože zázemí a pronájem auta někde v Itálii by mu v předpubertálním věku nikdo nezaplatil. Díky výsledkům teď může sbírat zkušenosti jinde, a že má na to ve svém věku spoustu času. Taky bys mohl říct že se tam neukázal ani Paddon, jeden z hrstky placených továrních jezdců na světě. Prostě z Andreucciho si tam do důchodu nikdo srandu dělat nebude a nejlepší co mladý Rovanperä mohl pro svůj rozvoj udělat je sledovat to z první ruky.
7. 4. 2017 07:48
0 0
Podle mne na SanRemu ukázal docela dost, měl dva defekty a skončil celkově 14. Pokud bych odečetl přibližně čas, který držel v jiných RZ, tak je bez defektů na 6. místě. A to je víc než potenciál. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!