10. 4. 2017 22:07 − 1359× − 0

Francouzi se letos poprvé sklouzli na šotolině

Francouzský asfaltový šampionát patří mezi nejlepší evropská národní mistrovství…

…ostatně ne nadarmo právě francouzští jezdci platili a platí za asfaltové specialisty. Kromě asfaltových soutěží se samozřejmě v zemi Galského kohouta pořádají i rally na nezpevněném povrchu. Oproti těm asfaltovým ale rozhodně nejde o proslulé podniky s tradicí spousty desítek let a i skladba kalendáře je poměrně chudá. Po zrušení Rallye Terre de l’Auxerrois se vloni odehrálo jen pět podniků. To letošní skladba mistrovství vypadala se svými sedmi podniky mnohem optimističtěji. Bohužel ještě než se nová sezóna vůbec rozjela, organizátoři z Auxerrois informovali o tom, že jejich podnik se neodehraje ani letos. Zbylou šestici snad takový osud nepotká a francouzský šampionát nabídne zajímavou podívanou. Už na start o víkendu odjetého prvního podniku se postavil velmi slušný počet 148 posádek.

V posledních čtyřech letech nenašel na francouzských šotolinách přemožitele Jean-Marie Cuoq a se svým oblíbeným a veleúspěšným Citroënem C4 WRC pokračuje i letos. V osobě Juliena Maurina, který dal vale WRC2, a jeho Citroënu DS3 WRC Cuoqovi vyrostl zdatný soupeř. O úspěch se bude za volantem Fordu Focus WRC 08 snažit i Lionel Baud, který se předloni stal šotolinovým vicemistrem. Nejrychleji novou sezónu odstartoval úřadující mistr, ovšem druhou zkoušku opanoval Maurin a vystřídal jej na čele průběžného pořadí. Baud v RZ 2 zajel druhý nejrychlejší čas a na stejné místo se posunul i průběžně. Následně se ale jeho Focus WRC zastavil a díky tomu se na průběžné pódium dostal Thibault Durbec za volantem Citroënu DS3 WRC. Ve zbytku první etapy už se mu tolik nedařilo a musel se smířit s propadem za nejrychlejšího jezdce vozu R5 Quentina Gilberta.

V neděli pak Durbec využil síly svého WRC a vrátil se zpátky před Gilberta. O třetí místo spolu ale oba srdnatě bojovali až do posledního kilometru a nakonec se přeci jen radoval jezdec Citroënu DS3 WRC. Kromě speciálů WRC se na start postavila i pěkná konkurence R5. Gilbert začal nejrychleji, ale celý první den musel odrážet útoky Xeviho Ponse s Peugeotem 208 T16 R5 a Jean-Marca Falca pilotujícího Ford Fiesta R5. Druhý jmenovaný se ale v posledním testu dostal do potíží, ztratil minutu a půl a na boj o vítězství mohl zapomenout. Naopak dobře si v RZ 6 počínal Jordan Berfa s Hyundaiem i20 R5 a vyhoupnul se před Ponse. Španělský jezdec v neděli na nejrychlejší dvojici už nestačil a v poslední zkoušce se ještě nechal obrat o třetí místo skvěle finišujícím Falcem. Berfa debut v i20 R5 zakončil pěkným druhým místem a vítězství si během druhého dne už pohlídal Gilbert. V absolutním pořadí se po třetím testu vrátil do čela Cuoq a do druhého dne si pak odvážel už půlminutový náskok. Maurin trochu překvapivě tempu soupeře ve starším WRC nestíhal a během druhé etapy se jeho odstup zdvojnásobil. Cuoq tak začal cestu za pátým šotolinovým titulem v řadě nejlépe.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!