Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 4. 2017 18:31 − 3512× − 0

Sobota patřila Hyundai a Neuville je na cestě k výhře

Když po RZ6 přišla Tour de Corse o svého dosavadního lídra, dostal se do čela Neuville a dokázal svou příčku udržet až do konce etapy.

Druhým dnem pokračovala Tour de Corse a stejně jako včera byla na programu čtveřice rychlostních zkoušek odehrávající se na dvou úsecích. A opět platilo tvrzení o kvantině nahrazované délkou RZ, když test s názvem La Porta – Valle di Rostino nabídl 48 ostrých kilometrů a Novella pak jen "pouhých" 17. Pokud jde o tu delší ze zkoušek, tak se jedná o jednu z legend soutěže a oproti předchozím verzím byla v úvodu o 5 km zkrácena. Ale ani tak posádky nepřišly o úvodní výjezd ke kostelu v La Porta a následný úsek s dalším stoupáním do Col Saint Antoine. Odtud pak následoval sjezd, výjezd zpět do hor a finální sjezd dí cíle po asfaltu různé kvality. Druhý z dnešních testů byl v moderní éře poprvé využit vloni a nechyběl opět trend jízdy nahoru-dolů. Po včerejšku byl ve vedení Meeke, jehož následovali Ogier s Neuvillem.

V první sobotní vložce začal nejrychleji Neuville, který zatopil pod kotlem a v souboji o druhé místo stáhl Ogiera na pouhých šest desetin, když Francouzovi dal ve zkoušce skoro čtvrt minutu. V RZ5 se velmi pěkným druhým časem prezentoval navrátilec Hänninen, ale ten po včerejší rally2 je mimo hru v absolutní klasifikaci. Pro dění na čele podstatné věci nastaly v následujícím testu, kdy Meekovi vypověděla službu technika, Brita stihly problémy s motorem a ze stovky zkoušky už nedokázal odjet. Odstoupení zamrzí o to víc, že následoval přejezd do servisu a Meeke si do té doby držel první příčku. Ale Neuville jej v polovině dne stáhl na 15 desetin a vzhledem k následnému Britovu odstouopení se Belgičan propracoval do čela.

Ve druhých průjezdech kontroval na La Porta – Valle di Rostino Ogier, když najel na Neuvilla šest sekund a celkově tak svůj odstup od Belgičana snížil na 22 desetin, ale to nemělo žádný vliv, protože na RZ8 jen Ogier bez hydrauliky, tím pádem řadil pákou, neměl diferenciály a dojížděl jen s pohonem zadní nápravy. Jeho ztráta na vedoucího Neuvilla vzrostla na 38 sekund, ale na třetí Sorda mu nadále zbylo 18 sekund k dobru. Na čtvrtou příčku se po sobotě posunul Latvala, ten měl ale o 28 desetin v zádech Breena, kterému se nevyhnuly problémy jako třeba nefunkční interkom na RZ6.

S půlminutou na irského jezdce otevíral druhou polovinu TOP 10 Paddon a pak už následovaly nejrychlejší posádky s vozy třídy RC2, znichž byl nejrychlejší Mikkelsen, který zároveň vedl v rámci WRC2. Na posledním testu dne se na osmé místo (2. v RC2 a WRC2) posunul Suninen reprezentující M-Sport a na deváté místo (3. v RC2) tak odsunul Sarrazina. Francouz však nebodoval do WRC2, takže tam drží po sobotě bronzový stupínek Rossel, jenž je absolutně desátý. Čtvrtý ve WRC2 je po druhé etapě Veiby a pátý Tempestini s DS3 R5. Ve WRC2 hned na úvodní sobotní vložce zhasly všechny naděje Kočiho na dobrý výsledek, když Slovák se svou Fabií R5 poměrně silně havaroval.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!