Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
10. 4. 2017 06:53 − 2297× − 0 0

Lavanttal Rallye – komentář

Obhájce rakouského titulu Hermann Neubauer do nové sezóny nevkročil zrovna pravou nohou.

Úvodní soutěž po havárii nedokončil, zatímco jeho úhlavní rival Raimund Baumschlager zvítězil. Ač vybaven silnějším Fordem Fiesta WRC, musel se mít Neubauer na pozoru i tentokrát. Právě v okolí Wolfsbergu, kde se o víkendu odehrál druhý podnik, jej vloni pilot Škody Fabia R5 dokázal porazit. Na parádní druhé místo z Rebenland Rallye chtěl jistě navázat Gerwald Grössing pilotující druhou Fiestu WRC. Se třetím takovým speciálem pak podruhé odstartoval Gerhard Aigner a rozhodně se chtěl pohybovat výše než na sedmém místě, které zajel v předešlém podniku. Z předních jezdců šampionátu bylo jistě třeba počítat i s dvěma rychlými piloty speciálů R5, Andreasem Aignerem ve Fabii a Nikim Mayr-Meinhofem za volantem Fiesty.

Nejrychleji do rally nastoupil její vítěz z roku 2014 Grössing, který pak během kratší páteční etapy ovládnul i druhý průjezd úsekem Arlinggraben a na konci dne mu patřila druhá příčka. Neubauer se na tomto úseku, který oproti zbylé dvojici zkoušek měřil zhruba třetinu jejich kilometráže, nenechal moc vybláznit a vše vsadil na delší Vorderlimberg. První průjezd jej vynesl do čela a druhý pak vyztužil jeho náskok na pěkných 13,3 sekundy. Lídru mistrovství Baumschlagerovi úvodní den moc nevyšel a kromě Fiest WRC nestačil ani Aignerovi s identickou technikou. Někdejší mistr PWRC zkušenému mazákovi dokázal během čtyř testů odjet o 12,4 sekundy.

Druhá etapa začala poměrně zostra a hned na první zkoušce přišel o kolo průběžně pátý Mayr-Meinhof. Baumschlager se dostal konečně do tempa, na jaké jsme od něho zvyklí, a během dvou zkoušek předstihnul Aignera. Ten se však nevzdával a rakouského multišampióna hned v dalším testu o něco z jeho náskoku obral. V devátém testu se pak stalo něco hodně neobvyklého, k čemu naposledy došlo před dlouhými deseti lety. Baumschlager doplatil na stromy příliš blízko trati a po havárii musel odstoupit. Hned záhy se se soutěží rozloučil i druhý nejrychlejší muž předcházející rally Grössing, kterého vyřadila porucha motoru. Tyto dva incidenty tak na pódium vynesly oba Aignery, Andrease a Gerharda. Druhý jmenovaný s Fiestou WRC konečně zajel výsledek hodný tomuto vozu a zároveň zaznamenal největší úspěch své kariéry. Andreas sice druhé místo z podniku domácího mistrovství za největší úspěch své kariéry asi nepovažuje, ale důležité body se mu ještě budou hodit. A to samé platí o Neubauerovi, který dal zapomenout na chybu z předcházející soutěže a tentokrát se prezentoval výkonem hodným úřadujícího mistra.

Atraktivní duel spolu sehráli dva nejrychlejší piloti produkčních aut. Do druhého dne nastupoval Hermann Gassner sen. za volantem Mitsubishi Lancer EVO X R4 s minimálním náskokem 1,7 sekundy na Maďara Krisztiána Hidega s o generaci starším vozem Mitsubishi. V prvních dvou sobotních testech zajel rychleji maďarský pilot a s německým matadorem srovnal krok. V dalších dvou sekcích Gassner trochu nestíhal a do závěrečných dvou testů šel s odstupem 20,6 vteřiny. V závěrečné Power Stage zkušený Němec zatáhnul a svého soupeře nakonec o vítězství rozdílem 1,4 sekundy připravil. Hned za Hidegem do cíle dojel nejrychlejší pilot dvoukolky Renault Clio R3 Daniel Wollinger. Do vedení mistrovství se dostal Aigner, ale jeho další starty vzhledem k nedostatku financí zůstávají zahaleny tajemstvím. Stejně tak visí otazníky nad Baumschlagerovými ohlášenými starty s VW Polo WRC. Velkou neznámou zůstává i podpora rakouského rallysportu ze strany značky Škoda, které se pranic nelíbí pravidla umožňující starty silnějším WRC. To by ve výsledku mohlo nejvíce poškodit organizátory Škoda Rallye Liezen, která i letos patří do TER.

Stav šampionátu: 1. A. Aigner 29, 2. Neubauer a Baumschlager 28, 4. G. Aigner 25

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama