Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
12. 4. 2017 06:34 − 2653× − 4 0

ADAC Hessen Rallye Vogelsberg – komentář

U našich západních sousedů přes zimu pořádně nabobtnal vozový park předních účastníků tamního národního mistrovství.

Hlavní roli by znovu měli hrát zástupci oficiálních stájí Škoda a Peugeot, kteří už při první soutěži obsadili dvě nejvyšší příčky. Z prvního vítězství sezóny se radoval škodovák Fabian Kreim, ale Christian Riedemann za ním se svou 208 T16 R5 zas tolik nezaostal. Do hry minimálně o pódiová umístění se však budou chtít zapojovat i další jezdci. V první řadě jde o Dominika Dinkela, který nebýt potíží v samém závěru, mohl svou Fabii R5 dovézt na třetím místě už v Sársku. Za těchto podmínek se ale k bronzu dostal René Mandel, který letos stejně jako rakouský mladík Christoph Brugger pilotuje Ford Fiesta R5.

Hesenský podnik odstartoval Riedemannovým nejrychlejším časem, zatímco jeho největší soupeř Kreim začal opatrnějším tempem. Nejrychleji zajel pilot Škody až v páteční poslední zkoušce. Jelikož ale jeho ztráta z předešlé trojice testů nebyla nikterak velká, spát šel jako druhý s odstupem 5,2 vteřiny na vedoucího Riedemanna. Dinkel v závěrečné zkoušce páteční etapy chyboval, minul odbočku a přivodil si defekt a nepěkné půlminutové manko. Po druhé sobotní zkoušce už však dokázal předstihnout čtvrtého Mandela a o zkoušku později se posunul o další příčku. Tentokrát mu vzestup umožnil chybující Riedemann. Ten nejprve v úvodní sobotní sekci poztrácel veškerý náskok a ještě nabral více než čtvrtminutový odstup. Pak v osudném sedmém testu ve velké rychlosti chyboval a doslova zdemoloval svůj Peugeot. Společně se spolujezdcem Michaelem Wenzelem museli být s bolestmi zad převezeni na kontrolu do nemocnice. Zkouška byla pro zbylé posádky zrušena.

Kreim přišel o hlavního soupeře a do druhé půlky druhé etapy si odnášel komfortní půlminutový náskok na dalšího pilota za volantem Fabie R5 Sandra Wallenweina. Desátý test ovšem jednoznačnou situaci poněkud zkomplikoval. Kreim do cíle dojížděl na defektu a vedení přenechal Dinkelovi. Škodovácký soukromník se tak vrátil do hry, ale musel si uhlídat slabý náskok necelé vteřiny. Wallenwein před závěrečnou dvojicí zkoušek zaostával o minimálních 4,7 sekundy, ale do boje o vítězství už se nezapojil a musel se smířit s bronzem. Dinkel opanoval závěrečnou zkoušku, ale ještě předtím Kreimovi podlehnul v RZ 11 a nakonec zůstal o 5,1 sekundy poražen i celkově. O to víc mohl Dinkel litovat své páteční chyby. Kreim potvrdil své kvality, dobré zázemí oficiální stáje a vyhrál i druhou soutěž německého mistrovství. Duel jezdců Fordu o čtvrté místo vyhrál Brugger, když jeho soupeř a stájový kolega v jedné osobě Mandel chyboval a odstoupil v RZ 9.

Stav šampionátu: 1. Kreim 60, 2. Wallenwein a Dinkel 32, 4. Riedemann 21, 5. Brugger 20

Komentářů celkem: 4
12. 4. 2017 09:58
10
12. 4. 2017 12:12
10
Další náraz zespodu a další úraz páteře... https://www.facebook.com/christianriedemann/
12. 4. 2017 13:19
00
Původně napsal Martin Knizek
Další náraz zespodu a další úraz páteře... https://www.facebook.com/christianriedemann/
No vida... Mám pocit, že poslední dobou se to už přestalo řešit, ale problém asi neustal
12. 4. 2017 15:46
00
ne, tohle je úplně jinej případ, tady si troufnu říct, že ke zranění došlo tím plácnutím z výšky, to je obdoba toho upadnutí na prdel na schodech, jak mi pořád předhazoval starej pes, HANS lámal obratle jiným způsobem, ale po zavedení dalších modernizovanějších modifikací to ustoupilo, což potvrzuje původní přesvědčení, že první varianty HANS fakt byly nebezpečný, jenom to nikdo nahlas nepřiznal a potichu připravil změny, které to nebezpečí snížily, nebo odstranily

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama