Redakce - eWRC.cz
12. 4. 2017 20:40 − 1861× − 0

Úspěch na dosah …

Nově složená česko – slovenská posádka Jiří Hladík – Lukáš Šintal, odstartovala do premiérového závodu sezóny 2017.

Jiří, jak vzniklo tohle mezinárodní spojení?

S Lukášem se známe od Rally Bohemia 2015, kde jsem posádce Matěna – Šintal půjčoval Hondu. Vzhledem k tomu, že Verča přešla do velkého mistráku a na sprinty jí nezbýval čas, musel jsem hledat nového spolujezdce a nakonec jsme se domluvili na vzájemné spolupráci s Lukášem.

Naposledy jsi startoval v loňském roce při Mikulášské rally s Peugeotem 208 R2, jak je na tom Peugeot v porovnání se Škodou stejné specifikace?

Musím říct, že Peugeot je rozhodně dál a je klientsky, chcete-li, uživatelsky příjemný. Nicméně faktem zůstává, že na mě neudělal žádný zásadní dojem, ostatně jako celá kategorie R2 – za hodně peněz, hodně málo muziky. Možná bych změnil názor, kdybych měl možnost vyzkoušet Opel Adam R2 v tovární specifikaci.

Jak jste se s Lukášem připravovali na první společný podnik?

My jsme se viděli naposledy při Mikulášské ve Slušovicích a potom při Kopné opět ve Slušovicích :) Swiftík prošel přes zimu celkovou kontrolou a provedli jsme nějaké drobné změny, které ovšem nebylo možné z časových důvodů řádně otestovat, takže nás před startem zachránil Roman Kresta a jeho mechanici, kteří nám ochotně vyšli vstříc, pomohli s drobnou opravou a patří jim velký dík.

Znamená to, že jste neměli ani žádný společný test ohledně rozpisu?

Ne, neměli. Oba máme něco za sebou a jsme oba časově hodně vytížení, tak jsme to nechali až do závodu, nejeli jsme ani shakedown. Řekli jsme si, že vzhledem k okolnostem a k mokrým pneumatikám z Rally Vltava 2013 pojedeme první vložku úplně v klidu a potom se uvidí.

Po druhé rychlostní zkoušce jste ale vedli s velkým náskokem nejen svou třídu, ale i absolutní klasifikaci skupin 14 – 18 …

Je to tak, kluci s nedostižným tryskofáčkem měli bohužel havárii, my jsme jeli dál v pohodě a na Kameňáku v lese jsme trochu přidali a těšili se na RZ Kopná. Po startu do vložky jsme drželi stejné tempo, ale když jsem před křižovatkou u zastávky zařadil pětku, ozvala se rána a bylo zle. Hned bylo cítit převodový olej, a to byl velký problém. Sice velice obtížně, ale šlo řadit 1, 2, 3,4, pětku bohužel ne, tak jsme dojeli do stopky na blinkry a potom se smutně dovláčeli až do servisu. Jedná z věcí, kterou vážně nemám rád, je odstoupení ze závodu. Ještě k tomu, když do přípravy auta dá člověk tolik práce. Dnes víme, že příčinou odstoupení bylo prasknutí obalu převodovky, ale v současné době se již připravuje nová, abychom mohli nastoupit na start vyškovské rally.

Takže se ani v letošním roce nedočkáme výměny techniky ve vašem týmu?

Vím velice dobře, kolik stojí provoz a příprava swiftíka a věřte, že to není žádná malá částka. To samé vím o velkém autě a naši partneři by nás v něm viděli rádi, bohužel to není možné ufinancovat, ale i tak jim za stálou podporu náleží obrovské poděkování.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!