„Vlčákova“ bronzová cesta přes Vlčkovou

Zádveřice, Hvozdná, Všemina či Trnava. To jsou jen některá z kultovních míst, kudy procházela trať Ageus Rallysprintu Kopná.

Pro Vlčáka měl zvláštní nádech zejména průjezd obcí Vlčková, který otevíral náročnou rychlostní zkouškou Kameňák. Nejen, že se tu z pochopitelných důvodů mohl cítit jako doma, ale dvěma solidními časy z této zablácené „erzety“ výrazně přispěl i ke svému třetímu místu v konečné klasifikaci soutěže.

Na dnešní poměry to byla hodně zvláštní soutěž. Anebo jsou zvláštní spíše současné poměry? Každopádně, větší počet retardérů či protikatovacích zábran byste na trati letošního ročníku Kopné hledali marně. Závodnická rodina Minaříkových zůstala věrná soutěžácké klasice a po dvouleté přestávce uspořádala soutěž, kde k povinné výbavě posádky patřila i schopnost předvídat, jak se jednotlivé úseky změní po průjezdu startovního pole. Když k tomu připočteme těžké lesní úseky, které z ostatních soutěží postupně mizí, vyjde nám jeden z nejtěžších sprintů v naší republice. „Kopnou jsem vždy považoval za jeden z nejhezčích sprintů, navíc ji mám kousek od domu, takže její návrat samozřejmě vítám. Vůbec mi nevadí ani předpověď počasí – na mokro máme dobře natestováno, jen bych si přál, aby podmínky byly pokud možno konstantní a nemuselo se laborovat při volbě obutí,“ podotkl před startem Martin Vlček. Jeho parťačka Jindřiška Žáková jen doplnila, že podle podmínek v tréninku mají všechny posádky o zábavu postaráno. A nemýlila se!

Aktuální formu tandemu Vlčák – Jindřiška – Fiesta R5 důkladně prověřily hned úvodní tři blátivé testy slavných názvů Zádvěřice, Kameňák a Kopná. Jeden třetí a dva druhé časy potvrdily, že je Vlčák v těchto podmínkách jako doma. „Měli jsme natestováno dokonalé nastavení a auto se chovalo přesně tak, jak jsem očekával. Museli jsme sice pár úprav udělat, ale netrvalo to dlouho a pocit jistoty se dostavil. V náš prospěch hovořila i startovní pozice. Jede se o každou sekundu – doslova závidím divákům, myslím, že si přicházejí na své,“ hodnotil úvodní sekci soutěže pilot. V dalším průběhu soutěže platila jednoduchá rovnice: tam, kde to klouzalo, zajížděli Martin a Jindřiška časy do třetího místa; na „erzetách“, kde vykukoval suchý asfalt, však na svoje soupeře vždy něco málo ztratili. Platnost tohoto tvrzení potvrdil závěrečný test, před kterým ztráceli reprezentanti Svarmetal Motorsportu pouze 1,9 sekundy na druhé místo. V souboji s Jaromírem Tarabusem a Danielem Trunkátem se však rozhodovalo na z velké části oschlé RZ Hvozdná a v těchto podmínkách nedokázali Martin s Jindřiškou svůj tlak vystupňovat. Výsledkem byl nejhorší výsledek dne (pátý čas na závěrečném testu) a konečné třetí místo ve slušovickém cíli. „V těsném rozestupu se nacházelo několik aut a o medailových pozicích rozhodovaly desetiny. Příčinou našeho pomalejšího času byla jednoznačně volba pneumatik – rozřezaná mokrá pneumatika nemohla na suché Hvozdné sloužit podle mých představ,“ vysvětlil důvod dvousekundové prohry o stříbrnou pozici Vlčák. Jedním dechem však dodal, že si obnovenou Kopnou obrovsky užil, což potvrdila i Jindřiška: „Z mé strany panuje maximální spokojenost. Hned bych si to dala celé znovu. Mám pocit, že čím horší panuje počasí, tím víc se nám daří. Navíc, souboj o druhé místo s Mírou a Danem byl naprosto fantastický a působil na nás jako obrovský hnací motor,“ zhodnotila zážitky z Kopné Vlčákova „palubní inženýrka“.

Tandem Martin Vlček – Jindřiška Žáková zahajuje sezonu jednodenních soutěží stejným výsledkem jako loni, kdy na Valašské rally vybojovali bronz za volantem Fabie WRC. Tímto umístěním zároveň udělali první krok k obhajobě loňského prvenství v Poháru 2+, o kterou se budou snažit v průběhu celé sezony. „Stát se samozřejmě může cokoliv, nicméně rádi bychom absolvovali celý seriál. Ještě před Vyškovem nás ale čeká Šumava zařazená do „velkého“ šampionátu,“ dodává Vlčák.

Komentářů celkem: 2
14. 4. 2017 09:28
0 0
Nechci prudit ale dovolím si tu tvrdit že návrat Kopné je zatím letos nejlepším počinem rally u nás co se týká rychlostek(bez retardérů) a hlavně její kvalitou obtížnosti....Že by návrat či inspirace pro letošní Barumku??...smajlík Dotaz na p.Minaříka....co tak si vzít na paškál Barumku??!!!....smajlíksmajlík
17. 4. 2017 21:37 Upraveno 21:39
0 0
Nic proti Vlčákovi, ale celkem mě fascinuje, jak ještě loni vychvaloval protikatovací zábrany a tvrdil, že rally se má jezdit po silnici a né po příkopech a letos na Kopné všude, kde jsem ho viděl, tak to řezal zákonitě nejvíc ze všech a vždycky půlkou auta ve škarpě nebo po trávě. (viz. také první foto zde v článku) smajlík Tak mi trochu hlava nebere, proč vydává taková prohlášení, když pak dělá ve skutečnosti pravý opak....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!