Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
13. 4. 2017 22:10 − 3504× − 3 0

Asfaltové formě C3 napomohly testy s DS3 WRC

Citroen racing sice vyhrál v Mexiku, ale před prvním asfaltem sezóny na Korsice vytáhl při testech starší DS3 a snažil se aplikovat poznatky.

Po odjetí Rallye Monte Carla, i když je nutno mít v paměti specifické podmínky tohoto podniku, to s asfaltovou formou nové C3 WRC nevypadalo příliš optimisticky a jak teď zní z Citroen racingu, ke zlepšení u nového speciálu vedl test, kde se šlo ke kořenům a do programu se zapojila i DS3 WRC, která se zpevněným povrchem nikdy problémy neměla. Výsledky se pozitivně projevily na Korsice, kde Kris Meeke do poloviny soutěže vedl, než jej vyřadila porucha motoru a prapor Citroenu tak držel pátým místem alespoň Craig Breen. "Jasně, všichni jsme zklamaní kvůli možnému výsledku, ale širší kontext Korsiky je ten, že jsme ukázali tempo a rychlost, kterého je auto schopné" říká Kris Meeke k dosud poslední odjeté světové soutěži.

Byl to právě Severo Irský jezdec, který přišel před Korsikou s ideou návratu tam, kde to všechno začalo, tedy na cesty v okolí Fontjoncouse a tam se začalo odznova s nastavováním vozu. Jako měřítko byla na místě přítomna již zmiňovaná DS3 WRC. "Bylo pro mě důležité se vrátit na první testovací trať a naučit tam auto fungovat. To jsme také udělali. To, že jsme tam měli i DS3 WRC nám pomohlo. Nesmíme zapomínat, že šlo o vyhrávací auto, Seb Loeb s ním dominoval a já jsem s ním posléze byl schopný konkurovat Volkswagenům," říká Kris Meeke k roli předchozího vozu WRC od Citreonu na testu a pokračuje, "to, co jsme potřebovali bylo vzít principy z toho auta, přenést je do nového a zajistit, aby fungovalo. S DS3 jsem moc nenajezdil, možná nějakých 20, 30 kilometrů, ale stačilo to na to, abych získal ten správný pocit a věděl, co chci od C3."


Foto: facebook Tour de Corse

Jak dále vítěz letošní Mexické rally říká, transfer pocitu z jednoho auta do druhého byl úspěšný a to se ukázalo hned na předstartovním testu na Korsice. "Dokázali jsme v C3 zopakovat pocit jako v DS3 a to nám moc pomohlo, když jsme přijeli na Korsiku na předstartovní test. V průběhu Tour bylo auto senzační a nemohl jsem se nabažit jízdy. Bylo to fantastické a to je pozitivum, které si z Korsiky odvážím. Mohli jsme vyhrát, ale nevyhráli. Určitě jsme ale ukázali, že máme auto, které může vyhrát kdekoliv," uzavírá Kris Meeke.

K Meekovým slovům o přínosům zapojení DS3 WRC do testů přidává další úhel pohledu šéf Citroen racingu Yves Matton, který za další příčinu problémů vidí to, že se tým příliš držel technologií, které byly úspěšné v minulosti a to platilo zejména pro oblast podvozku, s níž byly v úvodu roku problémy. "Pochopili jsme, že to, co jsme se naučili na předchozích autech nemusí být vždy tím nejlepším technickým řešením pro toho auto a to bylo docela důležité zjištění. Některá minulá řešení nejsou vhodná pro současné auto. Museli jsme jít nazpět a najít si nějaké srovnání, abychom věděli, jak na tom jsme a na čem máme pracovat. Během pár dnů jsme pak udělali velký pokrok. Korsika je na jednu stranu zklamáním, ale po posledních dvou odjetých soutěžích se ukázalo, že auto i Kris mají na to, aby byli konkurenceschopní jak na asfaltu, tak na šotolině," uzavírá své vyprávění pro autosport.com Yves Matton.

Komentářů celkem: 3
14. 4. 2017 13:59
00
musím říct, že mě se tento "pozitivnější" přístup líbí víc, než pláč Ogiera, když cokoliv nefunguje jak má. Je ale zase fakt, že Cčka už o titul nejedou.
14. 4. 2017 18:01
10
Karhanek: Není to trochu brzy tvrdit, že o titul nejedou? Řekl bych, že to je dost odvážné a předčasné. Myslím, že šance mají zatím uplně všichni, byť Hjondéé se zatím ukazuje asi jako nejsilnější hráč.... Mimochodem Kris teda třeba po Švédsku moc pozitivní nebyl.... A ač Ogi nikdy nebyl a stále není můj favorit (ačkoliv to, že se sedl do Fordu mu u mě přidalo jeden bezvýznamný bodík), tak neshledávám, že by letos nějak bezdůvodně brečel. Pokud chce Ford titul, tak musí mít spolehlivé auto, to je prostě fakt a ne brek... Zajímalo by mě, kdo z těch ,,nebrečících" by to i přes problémy, co v průběhu soutěže měl, dovezl Malcolmovi na druhém fleku....
18. 4. 2017 12:32
00
Tady je jasne videt a lze to i vycist mezi radky, ze Citroen bez Seba by nikdy nedosahl takovych uspechu. Nejen ze s tim autem umel zajet kdykoli a kdekoli, on ho umel hlavne i vyvinout... A ze to bylo peknych par aut Xsara, C4, DS3 a vse vyhravalo od sameho zacatku.
Karhanek, taky bych rekl ze je dost brzy na takove soudy, ale pokud se bude opakovat neco ze startu sezony tak na nej rychle zapomenou. Meeke ma rychlost ale nema spolehlivost. Breen ma spolehlivost ale sam to neutahne na urovni čtvrtých pátých míst...
MPI naprostý souhlas. Ford chce titul moc, Ogier jakbysmet a tak si nemuzou dovolit takove "chyby". Ogier je nedela a to same chce od tymu, aby mu dali auto, ktere bude delat co ma. To se da chapat i kdyz Ogi neni muj favorit. Jako zatim nejlepsi auto se mi globalne jevi i20... Je rychla vsude a nekde dokonce dost vyrazne... Mozna budme radi za Neuvillovo dve chyby v uvodu sezony, mit ted 3 vitezstvi ze 4 zavodu by bylo jaxi dost nuda smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama