Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
20. 4. 2017 06:50 − 970× − 0 0

Rally Internazionale Lirenas – komentář

Itálie je domovem pro mnohé vysloužilé speciály královské kategorie WRC.

Vzhledem k tomu, že do hlavního mistrovství C.I.R. bodovat nemohou, není divu, že se na Apeninském poloostrově odehrává i spousta dalších seriálů, kde tyto vozy nacházejí útočiště. Vedle stylově pojmenovaného C.I.WRC se v první řadě jedná o IRC, International Rally Cup. Promotér tohoto seriálu pro letošek navýšil počet soutěží na čtyři, když se po desetileté pauze do jeho kalendáře vrátila Rally Internazionale Lirenas. Vítězem IRC se vloni po těsné bitvě s Lucou Rossettim stal Elwis Chentre, který však letos přesedlal za volant Hyundai i20 R5 a zamířil do prvoligového mistrovství. Zato Rossetti zůstává věrný osvědčené Škodě Fabia R5 i loňskému působišti, kde to ovšem bude mít s konkurenty ve WRC hodně těžké. Úřadující vicemistr C.I.WRC Luca Pedersoli se se svým Citroënem C4 WRC přesunul do IRC a hned obdržel startovní číslo 1 jasně vystihující jeho roli favorita.

Na úvodní divácké superspeciálce se jako nejrychlejší ukázal právě Pedersoli a vedení si udržel i ráno po první přírodní zkoušce. Druhý nejrychlejší čas v RZ 2 zaznamenal Felice Re za volantem Fordu Fiesta WRC, ale průběžně se po slabším úvodu držel až na pátém místě. Hned záhy ve třetím testu se Re dostal do potíží a soutěž pro něho předčasně skončila. Čest rodiny Re tak musel zachraňovat Alessandro s druhou Fiestou WRC, což ale zvládnul výborně. V předposlední zkoušce se posunul na druhé místo a to si pohlídal až do konce soutěže. Na úplný závěr harmonogramu organizátoři zařadili nejdelší třicetikilometrový test, který tvořil hned celou čtvrtinu kompletní ostré kilometráže. Andrea Crugnola využil této drtivé porce ve svůj prospěch, všem tam ujel a vystřelil svůj Ford Fiesta R5 v konečných výsledcích z pátého místa na třetí. Davide Giordano zařídil italský debut Mitsubishi Mirage R5, ale celou dobu zajížděl slabé časy většinou až ve čtvrté desítce a nakonec do cíle dojel jako třiatřicátý. Pedersoli po dvou nejrychlejších časech dvakrát podlehnul Rossettimu a jeho náskok klesnul pod deset vteřin. O osudu pilota Citroënu rozhodnul předposlední test, kde nechal třičtvrtě minuty a následně odstoupil. Do vedení se dostal v samém závěru Rossetti, který ale dokázal pořádně nahánět i soupeře se silnějším vozem. Vloni pilot Fabie R5 jen těsně přišel o vítězství v celém seriálu, letos cestu za kýženým triumfem začal nejlepším možným způsobem.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama