Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
20. 4. 2017 10:34 − 5492× − 4 0

Rallye Šumava 2017: znovu a lépe!

Do druhé letošní soutěže TrueCam MČR 2017 nastoupí posádka Klokočka ŠKODA Czech National Teamu se startovním číslem 7.

• Chtít bodovat: prioritou je dokončení soutěže a zisk bodů • Změny v nastavení: po testování panuje spokojenost • Těžké podmínky: zima se nevzdává

Do druhé letošní soutěže TrueCam MČR 2017 nastoupí posádka Klokočka ŠKODA Czech National Teamu se startovním číslem 7. Jestli přinese štěstí se uvidí v sobotu v Klatovech, každopádně příprava v podobě důkladného testu proběhla a náročné zimní klimatické podmínky Rallye Šumava Klatovy 2017 hrají týmu do karet.

„Loni jsme na Šumavě s er-pětkou začínali a moc slavně to nedopadlo,“ vrátil se k nedokončené loňské Rallye Šumava Vojtěch Štajf, jedním dechem ale dodává: „První letošní soutěž, Valašskou rally, už máme za sebou, takže jsme do sezony odstartovali lépe než loni, kdy jsme na Šumavě nedokončili. O tomto víkendu bychom chtěli rozhodně cíl spatřit a bodovat, za umístění v top 5 bych byl velmi rád,“ klade si vysoké cíle Štajf.

Úřadující druzí vicemistři republiky Štajf s Rajnohou do letošního ročníku MČR neodstartovali ideálně, když Valašskou rally dokončili až na 10. pozici. Z výsledku pod očekávání si ale v týmu vzali ponaučení a na testu věnovali pozornost změnám nastavení. „Nejvíc jsem ztrácel na brzdách, po počátečních problémech jsem v nich neměl důvěru. Bylo potřeba na tom zapracovat, na což jsme se zaměřili při testování. A můžu říct, že jsem na brzdách získal více důvěry, a tak doufám, že se to kladně projeví také na časech v erzetách,“ prorokuje Štajf.

Tradiční rychlostní zkoušky v okolí Klatov (pátek), Sušice (sobota) a se servisem v Janovicích nad Úhlavou Štajf zná perfektně, na Šumavě však zažil také těžkou havárii. Na čtrnácti „erzetách“ v celkové délce více než 160 kilometrů posádka klientského speciálu ŠKODA Fabia R5 Klokočka ŠKODA Czech National Teamu změří své síly s devítkou dalších vozů specifikace R5 včetně favorizovaného továrního týmu ŠKODA Motorsport ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler. Těm se budou snažit znepříjemnit cestu za „povinným“ vítězstvím domácí posádka Pech-Uhel s Fordem Fiesta R5, přičemž o čelní příčky se bude chtít ucházet také Jan Černý s Petrem Černohorským na další Fabii R5.

„Speciálů ŠKODA Fabia R5 bude na Šumavě dost, takže se budeme hezky porovnávat. Samozřejmě, že bychom chtěli nakouknout do první pětky. Proti loňsku ale všichni učinili velký krok vpřed a boje o čelní příčky jsou nyní mnohem těžší. Věřím však, že najdeme ten správný rytmus a motivaci, takový ten správný drive, který nám na Valašce chyběl. Šumava je proti předešlé soutěži naštěstí klasickou rallye s minimem nutných retardérů,“ těší se na 53. Rallye Šumava Klatovy Vojtěch Štajf a dodává: „Zima se nechce vzdát a já mám v živé paměti zasněžené vložky šumavské rallye. Těžké podmínky, mokro, zbytky sněhu a teploty kolem nuly nám ale jízdně vyhovují, takže se těšíme. Se šťastnou sedmičkou odstartujeme v pátek do první erzety, která se bude tradičně odehrávat na Klatovském okruhu od 16:50 – tam bych rád pozval naše fanoušky, jimž budeme chtít předvést hezký sport,“ láká své příznivce pražský pilot. A kdo se na Šumavu nedostane, může sledovat počínání Štajfa s Rajnohou v zeleno-šedém speciálu ŠKODA Fabia R5 na týmovém facebooku.

Komentářů celkem: 4
20. 4. 2017 13:23
00
no hlavně aby zase nebyl technický problém jako lonismajlík
20. 4. 2017 14:33
00
bych si skoro i tipl, že Vojta loni přiznal svou chybu plynoucí z odlišnýho rejdu u subaru a škodovky, která ho má strmější
20. 4. 2017 14:46
00
Původně napsal Novej
bych si skoro i tipl, že Vojta loni přiznal svou chybu plynoucí z odlišnýho rejdu u subaru a škodovky, která ho má strmější
Vojta loni urazil spojovačku a nazval to technickou chybou smajlíksmajlík (auta ne jezdce)
20. 4. 2017 15:16
00
čéče, tys mě donutil to najít smajlík
druhá věta perexu: "Druhá etapa: Prasklá spojovací tyč řízení po drobné chybě vyústila v odstoupení"
přímá řeč: "Návyky na produkční vůz mám v sobě stále příliš zakořeněné a Fabia R5 reaguje poněkud odlišně. Chtěl bych poděkovat všem našim partnerům a také fanouškům za pozitivní ohlasy na naši jízdu. Dodává mi to po této sice malé, ale podstatné chybičce odhodlání do další fáze učení se s novou technikou" a o kus dál je tento popis děje: "„S Františkem jsme byli rozhodnuti přidat a posunout se s časy nahoru, do odbočky asi 3 km po startu první sobotní zkoušky jsem auto poslal smykem a jeho reakce na vytahaném štěrku mne trochu překvapila. Počítal jsem s tím, že se předek více na výjezdu sveze, Fabia ale zahnula jak po kolejích a tak jsem zavadil o betonovou zábranu na krajnici, přestože jsem o ní měl v rozpisu poznámku. Čekal jsem defekt pneumatiky, ale pneumatika Pirelli vydržela. Zato se nám ohnula spojovací tyč řízení, volant byl nakřivo, auto začalo trochu plavat, ale vypadalo to, že zkoušku dokončíme. Bohužel asi čtyři kilometry před jejím cílem spojovačka praskla, vzpříčilo se kolo a auto se stalo neovladatelným."
https://www.ewrc.cz/clanek/28328-ve-znameni-sbirani-zkusenosti-video/
no a můžeme jít na pívo smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama