Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 4. 2017 19:56 − 3303× − 1

Na Kopeckého dominanci MČR nezměnila nic ani Šumava

Dobojováno je na druhém podniku českého mistráku, kterým byla Rallye Šumava a s níž si nejrychleji poradili Kopecký s Dreslerem.

Druhou etapou dnes pokračovala Rallye Šumava a na programu bylo lehce před 93 ostrých kilometrů, které se načítaly na devíti rychlostních testech. Ty se odehrály na pěti úsecích, z nichž se jen jedna jela jednou, konkrétně šlo o Městskou RZ v Klatovech. Zbylé čtyři klasické testy se jely na dva průjezdy a při dvojím dějiství Strašínské RZ dnes posádky absolvovaly nejdelší vložku soutěže, jelikož zmíněná RZ měřila téměř 20 kilometrů. Po včerejších čtyřech odjetých RZ byl ve vedení Kopecký, který měl půlminutu náskoku na druhého Černého, který stejně jako na Valašce držel krok s Pechem a lehce Plzeňana porážel, konkrétně oba jezdce dělily dvě sekundy.

Do sobotního rána se nejlépe probudil Kopecký, jenž zaznamenal nejrychlejší čas a za ním dojel Pech, který se vyhoupl před Černého. Ve zbytku sekce se nic neměnilo na vedení Kopeckého, který až na jeden test zajel vždy nejrychleji, ale za továrním jezdcem Škody motorsport probíhal napínavý souboj o druhé místo. Po RZ7 se na stříbrný post vrátil zpět Černý, jenž se tam ohřál po dvě vložky, jelikož na RZ9 zajel Pech absolutně nejrychleji a vrátil se na druhé místo. K tomuto postupu mu však pomohla i penalizace Černého, který se stejně jako Kopecký odchýlil od předepsané tratě při vjezdu do tankovací zóny a na konto obou pilotů Fabií R5 přišlo čtvrt minuty trestu.

Pořadí se míchalo i pod stupni vítězů, kde sice čtvrtou příčku dlouho držel Dohnal, ale za jeho zády se přetahovali Szeja s Trněným. V RZ9 však pilot Focusu WRC nabral tři čtvrtě minuty ztráty, propadl se na sedmé místo a Szeja s Trněným rázem bojovali o bramborovou medaili. V polovině dne na tom byla o něco lépe polská bratrská posádka, která měla na Trněného k dobru šest sekund. Pro pořádek dodejme, že po první sobotní sekci byl v rámci třídy 3 ve vedení Kopáček, jenž měl 50 sekund k dobru na Březíka, mezi dvoukolkami pak vedl Wagner, jemuž do čela pomohla výlet mimo trať Mareše.

V opakovaných průjezdech zajel dvakrát nejrychleji Pech, čímž navýšil svůj náskok na třetího Černého a zejména tyto dvě vložky rozhodly, že si Pech s Uhlem vezou stříbro i z Klatov. Na první příčce se žádné drama nekonalo, Kopecký si své vedení pohlídal a o další závod prodloužil svou dominanci nad českým mistrákem. Černý bral v cíli třetí příčku, což znamenalo, že Šumava měla shodné stupně vítězů jako úvodní Valaška. Dalším velmi dobrým výkonem v kokpitu Fiesty R5 se prezentovali bratři Szejové, jimž připadla čtvrtá příčka. Ke klidnějšímu závěru rally jim napomohla RZ12, v níž nabral ztrátu do té doby pátý Trněný a tím pádem si z Klatov páté místo odvezl Dohnal.

Na šestém místě dokončil Tarabus, jenž o tři příčky vylepšil výsledek z Valašské rally a ukázal, že i z "historickou" Fabií S2000 se dá nadále předvádět velký sport. Svůj výkon zlínský jezdec podrthnul nejrychlejším časem na poslední zkoušce soutěže. Sedmé místo se ztrátou 57 desetin na Tarabuse připadlo Vlčkovi a za Příborským pilotem následovaly dvě Fabie. Tu ve specifikaci R5 dovezl do cíle na osmém místě Štajf, devátou příčku s Fabií WRC bral Trněný. Desítku pak uzavřel Kopáček, který vyhrál třídu 3.

Za vítězným Kopáčkem s Imprezou se v "pévéčkách" seřadila hned pětice Lancerů, jimž udával tempo Březík. I ten však na Kopáčka ztratil necelou minutu a půl, obdobnou ztrátu měl na zlínského pekaře i třetí Hrobský, pro nějž se jednalo o první stupně vítězů v rámci třídy 3 v kariéře. Mezi dvoukolkami slavil vítězství Rakušan Wagner, který dokázal za svými zády udržet finišujícího Mareše, kterému k vítězství v 2WD chybělo pět sekund. Ještě o polovinu menší objem času pak dělil Mareše od třetího Dohnala, čtvrtý pak dokončil Barčák, jenž se svým Adamem R2 narušil nadvládu P208 R2. Ač se jeho Porsche mezi dvoukolky nepočítá (i když má hnanou jen jednu nápravu), tak pátý by byl Jirovec, jemuž zjevně šumavské tratě svědčily.

Komentářů celkem: 1
Fox
23. 4. 2017 13:37
0 0
Osobně nejvíc asi potěšil Kopáček, snad našel svůj limit a předvedl, jak je důležité nejen jet rychle, ale hlavně dojíždět do cíle.
Co se jinak výsledků týče, dopadlo to předvídatelně, sympatický byl výkon bráchů z Polska.
Naživo jsem se nezúčastnil, ale z videí je zřejmé, že tovární škodovka se nejen sbírá odspodu trochu jinak než ty soukromé, ale i líp sedí. Nakolik je to vliv pneumatik a nakolik nastavení podvozku nejsem schopen posoudit, ale je to znatelné. V Boleslavi neusnuli na vavřínech a je vidět, že pořád Fabku posunují dál a dál.
Uvidíme, jak to nakonec v koncernu dopadne a jak to s příchodem Pola R5 ovlivní práci v ŠM.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!