24. 4. 2017 06:50 − 2854× − 0

Rallye Lyon-Charbonniéres – komentář

Francouzské asfalty se pomalu loučí se speciály WRC, které na nich zanechaly spoustu pravých i pomyslných stop.

Do popředí zájmu se dostávají i ve Francii, která je známá tím, že na tamní tratě může vyrazit v podstatě jakýkoliv myslitelný soutěžní vůz, speciály kategorie R5. Prvním náznakem tohoto trendu se stal Sylvain Michel, který se Škodou Fabia R5 získal loňský titul. V novém roce se mistr přesunul do evropského šampionátu a nechal na domácí půdě ring volný. Vítězství v úvodním podniku si sice připsal Eric Brunson s Fiestou WRC, ale při bodovacím systému handicapujícím nejsilnější vozy a Brunsonově absenci na startu druhé rally nevypadá jako velká hrozba v boji o titul. Naopak nejlépe do sezóny vstoupil druhým místem Yoann Bonato, který se svým Citroënem DS3 R5 vyrazil i do Lyonu. Už před startem druhého podniku bylo jasné, že se tentokrát nebude opakovat strhující Bonatův duel s Marcem Amourettem v druhém Citroënu. Amourette se do lyonského podniku nepřihlásil. Naopak nechyběl Yohan Rossel s další DS3 R5.

Ani po odchodu Michela na mezinárodní scénu není francouzský šampionát ochuzen o škodovky. Quentin Giordano usednul do Fabie R5 připravované stájí Sebastiena Loeba, ale Rallye le Touquet pro poruchu nedokončil. Tentokrát po první etapě držel až deváté místo, ovšem v sobotu hned ráno poskočil o čtyři příčky vpřed v absolutním pořadí a mezi R5 se dostal až na třetí místo. Následně se ovšem znovu rozbila jeho Fabia a ani tentokrát si nepřipsal byť jediný bod. Tak špatnou bilanci neměl Giordano ani s Peugeotem 208 T16 R5, a to je francouzský vůz považován za nespolehlivou techniku. Charles Martin si naopak na 208 z Loebovy stáje tentokrát stěžovat nemohl. Celou rally se držel v chumlu jezdců bojujících o třetí místo v rámci kategorie R5 a do cíle dojel jako čtvrtý, v absolutním pořadí skončil šestý. Po odstoupení v Touquet si tak tentokrát domů odvezl první letošní body. Ve zmíněné skupince jezdců se nacházel i Giordano a také další pilot Fabie R5 Pierre Roché. Někdejšímu pilotovi Mini WRC se podařilo v sobotu ráno dostat před soupeře a v šachu je držel až do RZ 11, ve které havaroval.

Na bronzový stupínek mezi jezdci v R5 následně poskočil někdejší pilot Peugeot Academy Jérémi Ancian a udržel si jej za volantem svého Fordu Fiesta až do samotného cíle. Nejrychlejší Fiestu R5 v úvodu soutěže ale řídil jiný pilot, Fabiano Lo Fiego. Šestý nejrychlejší muž Rallye Le Touquet první etapu zakončil jako čtvrtý absolutně a mezi R5 držel parádní bronz. Hned na první sobotní zkoušce ale Lo Fiego u svého Fordu poškodil kolo a musel odstoupit. Na čtvrté místo v tu chvíli postoupil Franck Lions, který předtím v páteční divácké zkoušce chyboval a ztratil čtvrt minuty. S Citroënem DS3 WRC se mu však v druhém dnu nedařilo stíhat dvojici pilotů ve vozech R5 od stejné značky a musel se spokojit s bramborovou medailí. Další zkušenosti s evropskými asfalty přijel do Francie sbírat Chewon Lim. Ani tentokrát se to však neobešlo bez potíží a korejský jezdec hned na prvním testu u svého Hyundaie i20 R5 musel měnit kolo. Další problémy jej postihly až v předposlední zkoušce, jinak zajížděl časy na pomezí první a druhé desítky.

Teď už se ale zaměřme na to hlavní, a sice souboje tří nejrychlejších jezdců o vítězství. První zkoušku pro sebe rozhodnul Bonato, ale už na druhé zkoušce se do čela dostal David Salanon se svým Fordem Fiesta WRC a s těsným náskokem 2,9 sekundy vyhrál celou první etapu. Bonato zajel na první ranní zkoušce o 3,5 vteřiny pomaleji a v té druhé nechal celou jednu minutu kvůli defektu. Salanon se rázem ocitnul na čele s náskokem třičtvrtě minuty vcelku osamocen. Vítězství si dokázal po celý den hlídat a po čtvrtém místě v úvodní soutěži si tak dokonale spravil chuť. Nevyřešený však po celou sobotu zůstával boj o druhé místo absolutně a pozici nejrychlejšího jezdce R5. Bonato se po defektu propadnul 23,4 sekundy za Rossela s druhým Citroënem. Do cíle však zbývalo odjet ještě šest zkoušek v délce 123 kilometrů. Rosselův náskok mizel doslova před očima a před závěrečnou dvojicí testů mu už zbývalo pouhých 5,1 vteřiny. Do závěrečné zkoušky už šel lídr s náskokem 2,4 sekundy a na jeho triumf by si v tu chvíli asi vsadil málokdo. Rossel však do boje dal všechno a zkušenějšího Bonata dokázal v posledním testu o 3 desetinky porazit. Nejrychlejšími dvěma vozy R5 se znovu staly Citroëny, ale vítězství tentokrát získal Rossel.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!