Milan Liška: Volf by měl dostat rákoskou

Milan Liška sice ani po Rally Hustopeče neztrácel svůj úsměv a pohodu, tolik důvodů k radosti jako po Okříškách ale tentokrát neměl.

TISKOVÁ ZPRÁVA

Milan Liška, šéf týmů NTS Plzeň – Gassner Rallisport a Klub Fox Racing, sice ani po skončení letošní Agrotec Würth Rally neztrácel svůj vždy přítomný úsměv a pohodu, tolik důvodů k radosti jako před měsícem v Okříškách ale tentokrát neměl.

Na start druhého podniku Mediasport MČR sprintrally 2006, který se jel v sobotu 15. dubna v okolí jihomoravských Hustopečí, nastupovaly posádky letos nově zformovaného týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport ve složení Jiří Volf – Petr Novák (Mitsubishi Lancer Evo 8) a Miroslav Jandík – Radim Chrastecký (Mitsubishi Lancer Evo 7) v roli jedněch z favoritů. Bohužel už na samém počátku soutěže se čtveřice nedobrovolně připojila k těm zástupcům domácí špičky, jimž nebylo v Hustopečích souzeno uspět. Jandík s Chrasteckým odstoupili kvůli technické závadě už za cílem RZ1, jen o kousek dál dojeli Volf s Novákem. Ti se sice na „jedničce“ blýskli třetím časem absolutně, na druhém měřeném úseku předvedli přihlížejícím divákům líbivý sport, ovšem ve dvou třetinách trati na lesním úseku skončil jejich Lancer ve škarpě, odkud se jej už nepodařilo dostat…


Foto: Petr Sagner

Pozornost týmu se tak soustředila na mladíky Pavla Kestlera a Milana Lišku mladšího, kteří s Fabií sváděli vyrovnaný souboj o vítězství v hodnocení dieselů s nepoměrně zkušenějším Karlem Dawsonem.

Nejen členy týmu pak zajímaly výkony Daniela Běhálka s navigátorem Jaroslavem Vosádkou, kteří v Hustopečích poprvé představili svou novou zbraň – Subaru Impreza STi. Novotou vonící závoďák zvládl premiéru bez jediného technického problému a jediným škraloupem tak byla pouze proklatě dlouhá výměna defektu na RZ3. Ta zapříčinila více než sedmiminutovou ztrátu, bez které se mohla posádka v konečném hodnocení soutěže pohybovat v první desítce absolutního pořadí!


Foto: Pavel Kacerovský

V posledním servisu v Zaječí jsme o zhodnocení vystoupení všech posádek NTS Plzeň – Gassner Rallisport a Klub Fox Racing požádali vedoucího týmů, Milana Lišku.

Posádky NTS Plzeň – Gassner Rallisport Miroslav Jandík – Radim Chrastecký a Jiří Volf – Petr Novák před měsícem v Okříškách vybojovaly pro tým dvojnásobné umístění na stupních vítězů. V Hustopečích ale skončily už v úvodu soutěže. To týmového šéfa určitě nemohlo potěšit…
„Mě to připadalo z našeho pohledu trochu jako nějaké Mexiko. Jandík špatně, technická závada. Volf, řekl bych, ještě hůř. I když jsou Velikonoce, nebral bych na něj pomlázku, ale rovnou rákosku! Ale je to sport a důležité je, že všichni jsou celí a zdraví.“

Bilanci tentokrát vylepšovaly posádky startující pod hlavičkou Klub Fox Racing. Radost Ti museli udělat Pavel Kestler s Milanem Liškou mladším, kteří si do západních Čech odváží poháry za druhé místo mezi diesely a třetí příčku v hodnocení třídy A7.
„Kluci s Fabií nám udělali obrovskou radost! Dojet šest vteřin za Dawsonem, to určitě není špatné!“

Čtvrtým vozem týmu bylo v Hustopečích Subaru, za jehož volantem se představil Dan Běhálek. Před startem sis přál, aby Impreza hlavně absolvovala celou soutěž. To se podařilo. Stačí to ke spokojenosti?
„Jsem moc rád, že Dan Běhálek při svém prvním závodě dovezl Subaru do cíle nepoškrábané, ale ten zase na sobě musí pracovat, aby se naučil rychleji vyměnit kolo. Protože sedm minut, které na výměnu kola potřebovali, je k velkému zamyšlení. Být jím, vzal bych spolujezdce a neděli bych trávil jen tím, že budu někde na louce v bahně pořád znovu a znovu sundávat a nandávat kolo.“


Foto: Pavel Kacerovský

Týmy NTS Plzeň – Gassner Rallisport a Klub Fox Racing děkují všem svým partnerům a fanouškům za podporu a těší se na setkání s nimi u tratí a v servisní zóně Rallye Matador Tatry 2006 s centrem ve slovenském Púchově (28.–30. 4. 2006). Na startu třetího podniku Global Assistance MMČR rally budou Klub Fox Racing reprezentovat otcové v Hustopečích úspěšných mladíků Milan Liška s Pavlem Kestlerem (Mitsubishi Lancer Evo 8), dále pak zkušení Marcel Tuček s Václavem Tesařem (Mitsubishi Lancer) a debut s novým vozem ve „velkém mistráku“ si odbudou také Daniel Běhálek a Jaroslav Vosádka (Subaru Impreza WRX STi).

Komentářů celkem: 1
Anonym IP:217.112.162.219
19. 4. 2006 16:45
0 0
JA BYCH VZAL RÁKOSKU I NA ŠEFA TÝMU smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!