24. 4. 2017 19:24 − 2861× − 7

Rallye Šumava 2017 v cíli: malé, ale podstatné zlepšení

Druhou letošní soutěž TrueCam MČR 2017 tým Klokočka Škoda Czech National Team dokončil na 8. místě absolutně.

* Cíl splněn: soutěž dokončena, body jsou doma, auto je celé

* Postupně nahoru: 8. místo je pozitivním příslibem, stále je ale co zlepšovat

* Syndrom protikatovacích zábran: historie se opakuje, letos se štěstím

Vzhledem k průběhu rallye a těžkým sobotním podmínkám lze hovořit o solidním výkonu posádky Štajf-Rajnoha.

„Osmé místo absolutně není vzhledem k drobným problémům, které naše učinkování v Rallye Šumava provázely, zas tak špatné umístění. Když se ohlédnu zpět na naše vystoupení na Valašské rally, neřku-li na loni nedokončenou Šumavu, tak letošní vystoupení na zdejších tratích dopadlo určitě lépe,“ zhodnotil 52. ročník Rallye Šumava Klatovy pilot vozu ŠKODA Fabia R5 startovního čísla 7, Vojtěch Štajf.

Předpovědím navzdory se páteční Klatovy probudily do sice chladného, ale slunečného dne, který začal shakedownem. Tři průjezdy zelenošedé Fabie R5 vyústily v celkové 4. místo v testovací RZ a Štajf byl spokojen: „Dnes na shaku se nám to docela povedlo, čtvrtý nejrychlejší čas bereme všemi deseti a koresponduje s dobrým dojmem z testování. Před startem jsem v dobrém rozpoložení a očekávání, chtěl bych všem partnerům a fanouškům vzkázat, že se budeme snažit ze všech sil o co nejlepší výsledek,“ pronesl ještě před startem šumavské soutěže spokojený pilot Klokočka ŠKODA Czech National Teamu.

Páteční etapa začala tradičním Klatovským okruhem, kde posádka Štajf-Rajnoha zajela 7. čas absolutně, na desetinu shodný s polskými bratry Szejovými na Fordu Fiesta R5. Populární „Čínov“ se jel za hojné divácké účasti a stovky přihlížejících mohli na vlastní oči sledovat dominanci tovární posádky Kopecký-Dresler, jenž s Fabií R5 udávala tón celé Rallye Šumava až do cíle, kde slavila vítězství. Po první sekci bylo evidentní, že ŠKODA Motorsport opět pojede na suverénní vítězné vlně a o druhé a třetí místo si to opět rozdá Pech (Ford Fiesta R5) s Černým (ŠKODA Fabia R5) – a tak to i celé dopadlo. „S devátým místem po první etapě úplně spokojen nejsem, ale každopádně máme lepší pocity, než jsme měli na Valašce. Škoda, že byl zrušen druhý průjezd Korábem, kde jsme si věřili,“ shrnul první etapu Štajf.

Sobota začala pod ocelovými mraky, které věstily silný déšť. "Na mokro jsme byli připravení perfektně, vsadili jsme hned od začátku na mokré nastavení – vyměnili jsme pružiny a tlumiče a na rozdíl od řady soupeřů nasadili hned od začátku sobotní etapy mokré pneumatiky,“ komentoval Štajf správné rozhodnutí v úvodu druhé etapy. První sekce čítající 5 „erzet“ bez klasického servisu kladla na posádky a techniku velké nároky, s nimiž se Štajf s Rajnohou i přes výpadky komunikace způsobené zlomeným drátkem v helmě Františka Rajnohy popasovali relativně slušně a posunuli se na 8. místo před Martina Vlčka, s nímž sváděli těsné souboje. Po servisu v Janovicích nad Úhlavou následovala druhá sekce sobotní etapy, v níž Štajf zopakoval historii: „Hned zkraje jsme začali dělat chyby, když tou největší byl trefený betonový vymezovací patník – stejně jako loni. Následoval defekt a minutová ztráta v cíli Strážovské rychlostní zkoušky. Naštěstí poškozená spojovací tyč řízení vydržela celou erzetu a my ji pak na přejezdu vyměnili a na sekundy stihli další časovou kontrolu,“ popsal dramatické okamžiky navigátor Rajnoha.

„Doufám, že za měsíc na Krumlově budeme pokračovat v našem trendu postupného stoupání startovním polem a po 10. a 8. místě se konečně víc přiblížíme té nejlepší pětce. Pořád si myslím, že naše místo je trochu někde jinde, než jsme teď, ale na druhou stranu musím říct, že proti loňsku je konkurence opravdu silná," uznal Štajf rozdíl proti sezoně 2016, kdy s Rajnohou obsadili bronzovou příčku.

Komentářů celkem: 7
FD
26. 4. 2017 11:08
0 0
Je pěkné jak si pan Štajf fandí, že se jim soutěž povedla, ale k povedené soutěži by měl patřit celkový dojem, který posádka při soutěži zanechá.
To se však této posádce úplně nezdařilo.
Neuposlechnutí pokynů časoměřiče a následné drsné najíždění na nohy, doprovázené sprostým komentářem, nedává této posádce dobrou vizitku z této soutěže.
Možná, že se členové posádky domnívají, že když se vracejí do servisní zóny doprovodným autem, nemusí dodržovat zásady slušného chování.
Posádka projela /přes upozornění násilně/ časovou kontrolou, ve které v tuto dobu probíhalo odbavování jiných posádek.
Svědectví může podat posádky st.č. 50, která vše sledovala.
Časoměřič - František Douša.
BNG
26. 4. 2017 16:22
0 0
Vážený pane Doušo, protože jsem byl též svědkem oné události (uznávám, že ze vzdálenosti asi 50m), dovolte, abych připojil svůj pohled.
Jednak se nejedná o posádku Vojtěcha Štajfa, ale o jeho špiony, to v prvé řadě.
Ještě smutnější je ale další realita: jiný pořadatel nepustil vozidlo cestou k zaparkování a postal jej přímo k vám do časové kontroly. Jeho pokyn 100% respektovali. Oni neměli jinou šanci než jí projet, neboť se tam objevilo další vozidlo a oni by blokovali provoz. To řidič pan Zelinka, jako bývalý zkušený soutěžák ví, tudíž se snažil opustit místo (kam byli dost nešťastně posláni) co nejdříve.
Ovšem vy jste jim začal tlouci do auta, načež vás patrně nelichotivě nazvali (to jsem na tu dálku slyšet nemohl, ale vůbec se nedivím).
Vy jste ovšem nelenil, stěžoval jste si a Vojtěch Štajf s respektem k pořadateli okamžitě dle mých informací zaplatil pokutu. (Jedná se zde o presumci viny, což lze ve sportu pochopit.)
Místo toho, abyste zpytoval svědomí, jak neprávem někoho poškozujete, tak ještě exhibujete na tomto fóru.
Velmi bych se přimlouval za to, aby se vašim chováním začal zabývat pořadatel, případně FAS.
26. 4. 2017 17:03
0 0
tak ještě se vyjádříme my, jako pořadatel.....

Celý incident byl řešen ředitelstvím soutěže, jednalo se skutečně o doprovodné vozidlo. Soutěžící byl již potrestán pokutou, kterou zaplatil, proto nám přijde od pana delegovaného časoměřiče velmi neprofesionální dále tento incident řešit.

Ředitelství soutěže
FD
26. 4. 2017 17:34
0 0
Vážený BNG. Dovolím si nesouhlasit s vaším vyjádřením, jelikož jste zřejmě nepostřehl, že přímo vedle vjezdu do časové kontroly bylo vytyčeno místo pro vjezd doprovodných vozidel. Doprovodných vozidel tímto vedlejším vjezdem projelo mnoho a nikoho nenapadlo vjet do řádně označené ČK.
To že bránilo vozidlo průjezdu dalších vozidel časovou kontrolou byla pravda, ale pouze v druhé části incidentu. Kdyby řidič doprovodného vozidla respektoval můj první pokyn a do oblasti ČK nevjížděl, nebyl by tam překážel.
Zapoměl jste uvést, že do blatníku vozidla jsem udeřil ve chvíli, kdy jsem jednu nohu měl již pod předním nárazníkem vozidla a obával jsem se, že dalším popojetím mi nárazník nohu zlomí.
Posádka odpovídá za chování a jednání všech členů teamu.
Za cca 10 let kdy vykonávám na soutěžích funkci časoměřiče, jsem se ještě s tak arogantním a drzým chováním nesetkal a doufám, že se nedočkám opakování něčeho podobného ani v budoucnu.
FD
26. 4. 2017 17:46
0 0
Pro ředitelství soutěže. O řešení mojí stížnosti jsem nebyl informován ani zástupcem ředitelství ani hlavním časoměřičem. V budově ředitelství jsem byl ještě cca v 19.30.
Za neprofesionální považuji fakt, že mě nikdo neinformoval o tom zda vůbec byla moje stížnost řešena.
26. 4. 2017 20:34
0 0
Dobrý večer pane Doušo, jak sleduji vaše vyjádření, ani sám nevíte, s kým jste vlastně měl ten incident. Já ani můj spolujezdec jsme to ani nemohli být, protože jsme v té době byli někde jinde, logicky - když ve vaší časové kontrole bylo číslo 50, jak sám píšete. Jelikož se však jednalo o osoby, které pro náš tým pracují, tak za ně byl soutěžící potrestán ředitelem soutěže. Myslím, že kdybyste si kdykoliv do těch 19:30 přečetl oficiální vývěsku, viděl byste, že to bylo řešeno. Od toho ta vývěska je, aby byli informováni nejen jezdci, ale i třeba časoměřiči. Já se vám omlouvám za své spolupracovníky a zároveň bych očekával omluvu i od vás za to, že jste mě v prvním vašem příspěvku označil s mým spolujezdcem za původce onoho incidentu.
FD
26. 4. 2017 20:49
0 0
Původně napsal Vojtěch Štajf
Dobrý večer pane Doušo, jak sleduji vaše vyjádření, ani sám nevíte, s kým jste vlastně měl ten incident. Já ani můj spolujezdec jsme to ani nemohli být, protože jsme v té době byli někde jinde, logicky - když ve vaší časové kontrole bylo číslo 50, jak sám píšete. Jelikož se však jednalo o osoby, které pro náš tým pracují, tak za ně byl soutěžící potrestán ředitelem soutěže. Myslím, že kdybyste si kdykoliv do těch 19:30 přečetl oficiální vývěsku, viděl byste, že to bylo řešeno. Od toho ta vývěska je, aby byli informováni nejen jezdci, ale i třeba časoměřiči. Já se vám omlouvám za své spolupracovníky a zároveň bych očekával omluvu i od vás za to, že jste mě v prvním vašem příspěvku označil s mým spolujezdcem za původce onoho incidentu.
Vážený pane Štajfe. Vaši omluvu přijímám a zároveň se omlouvám za chybné uvedení osádky /vás a vašeho spolujezdce/ inkriminovaného vozidla.
Považuji záležitost za uzavřenou a doufám, že tento spor nebude mít následky při naší další činnosti.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!