Pirelli International Rally – komentář

Pirelli Rally vloni poznamenalo stupidní britské pravidlo o upravování časů při překročení maximální povolené průměrné rychlosti.

Letos se tato situace naštěstí neopakovala a na 160 kilometrů prodloužená trať nabídnula zajímavé a ničím nepoznamenané souboje. Jako obhájce vítězství do Kielderu letos přijel Fredrik Ahlin, který se svou Škodou Fabia R5 vyhrál i letošní úvodní podnik ve Skotsku. Tom Cave tam skončil na druhém místě a teď o měsíc a půl později se postaral o britskou premiéru Hyundaie i20 R5. Jeden z favoritů na zisk titulu, několikanásobný mistr Keith Cronin sezónu neodstartoval nejlépe, když Ford Fiesta R5 do cíle dovezl až na čtvrtém místě. Ještě hůře nová sezóna začala pro dalšího britského mistra Davida Bogieho, který soutěž ve svém rodném Skotsku kvůli rozbitému zavěšení Škody Fabia R5 vůbec nedokončil.

Jako hosta se podařilo organizátorům na krásné tratě v Kielderském lese dostat Eyvinda Brynildsena. Bohužel už v prvním testu se u jeho Fiesty R5 odporoučel diferenciál a Nor musel soutěžení v první etapě vzdát. Mechanikům se naštěstí podařilo dát vůz do pořádku a Brynildsen se v neděli na tratě vrátil. Ani tentokrát ale hostující posádka divákům žádnou pořádnou show nepředvedla a s dvěma rozlomenými brzdovými kotouči musela podruhé odstoupit. Cíle v Carlisle se nedočkal ani Desi Henry, když v třetí zkoušce skončil mimo trať. Po dvou soutěžích vypadá bilance jezdce Škody Fabia R5 děsivě, v obou případech skončil zaparkovaný mimo trať. Naopak parádně odstartoval britský debut Hyundaie i20 R5, když s ním Cave vyhrál obě úvodní zkoušky. Bohužel v té třetí se u nového vozu rozbilo zavěšení a ze skvěle rozjeté rally nezbylo nic.

Ve třetím testu zajel nejrychleji Cronin a po druhém času v závěrečné sobotní RZ 4 se posunul na třetí místo. Na vedoucího jezdce bohužel ztrácel už 52 vteřin, když musel druhý test absolvovat s poškozeným řízením. Ani Fiesta R5 Osiana Pryce se neřídila úplně snadno, s přetáčením se však Brit vypořádal a na konci dne na druhém místě zaostával o 21,8 sekundy. Vedení po odstoupení Cavea převzal lídr mistrovství Ahlin, což pro něho ale znamenalo druhý den čistit trať. A vzhledem k suchým podmínkám to nevypadalo na jednoduchý úkol. Neděle ovšem patřila jinému jezdci Škody. Bogie, který v sobotu bojoval s brzdami, do druhé etapy šel se ztrátou minuty a třičtvrtě. V neděli ovšem zvítězil ve všech čtyřech zkouškách, ze svého manka umazal více než půl minuty a postoupil z deváté pozice až na čtvrtou. I na třetí místo se posunul jezdec Fabie R5. Martin McCormack v podstatě zažil podobný scénář jako jeho skotský kolega, když v prvním dnu kvůli defektu ztratil a v neděli musel finišovat. K posunu mu však výraznou měrou pomohl Cronin, když hned v prvním testu poslal svůj Ford přes střechu. O vítězství se v druhé etapě ještě strhla pořádná mela. Pryce obul na svou Fiestu bonusové obutí díky použití jokeru a během dopoledních dvou zkoušek snížil svůj odstup na 4,6 sekundy. Nádherný souboj měl pokračovat, ale poslední dvě zkoušky soutěže musel Pryce absolvovat bez ruční brzdy a smířit se s druhou příčkou. Ahlin tak měl situaci ulehčenou, ovšem jeho druhé sezónní vítězství a navýšení náskoku v čele BRC to nikterak nedevalvuje.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!