--> -->
Petr Hustý - eWRC.cz
1. 5. 2017 22:25 − 2934× − 6 0

S Wartburgem to fakt nejde…..

Po několika krátkých závodech (Slušovice, Strahov a Most) jsme se těšili na zahájení sezony 2017, pro historiky legendární „Vltavou“.

Zimu jsme tak nějak prošvihli, protože jsme víc přemýšleli, co a jak, až jsme zjistili, že nestíháme. Takže pečlivý plán na nové velké brzdy, testy na nastavení odpružení, různá vylepšení atd. se rozplynul. Nakonec nastala klasická situace s noční prací na autě, což nakonec všichni známe.

Naše 190ka po efektním skoku na Mosteckém polygonu (prý jsme skočili nejvýš ze všech:)) ale neefektním přistání potřebovala nová zadní ramena a vyvaření prasklé nápravnice. Trochu jsem se na začátku stavby při pročítání homologace divil, kolik stránek je věnováno zesilování podvozku, řízení, uložení zavěšení atd. Začínám to již zvolna chápat…

Taktak jsme stihli i vyrobit světelnou rampu, a na 8ks zářících světel jsem se opravdu těšil – no také to bude jinak.

Montáž sériové převodovky namísto dlouhé závodní proběhla hladce, jen bohužel den před příjezdem mechaniků s autem na Vltavu. Takže jsem se nesvezl. Bude veselo, budu se opět učit.

Velmi rád jsem si pročítal články na eWRC.cz jak ostatní testují na Vltavu, to mi fakt zvedalo náladu a celkově uklidňovalo:)

No a aby to bylo ještě trochu složitější tak v neděli v noci mi můj stabilní spolujezdec Vašek zavolal, že je zpět z Peru a oznámil mi, že má dvě zprávy. Jak už to tak bývá – dobrou a špatnou. Dobrá byla, že prý zhubnul 5kg, tlusťoch jeden. No a ta špatná, že má ruku v sádře. Teď mně napadá, že nevím, zda to byla váha se sádrou nebo bez, mohlo by to tedy být i 6kg! Výborně, v pondělí začínám shánět spolujezdce, který se mnou ve středu v poledne do Klatov. Nakonec jsem umluvil Pepu Krále (Pepo děkuji ještě jednou!).

Po skončení seznamovacích jízd a příjezdu do servisu v Janovicích jsme našli naše místo a kochali se výhledem na Stratos Erika Comase. Mělo to jen jednu nevýhodu, že když ho nastartovali, padaly nám věci ze stolu. Ale to neva, je to zážitek. Trochu jsme samozřejmě žárlili na hrozen lidí kolem, ale tak Stratos je nějak o level, dva víc než 190ka, no možná o tři, spíš o deset… :)

Večer jsme jeli kousek za Janovice seřídit světla na rampě a začala estráda bez konce. Tedy konec byl v sobotu ráno. Po rozsvícení dálkových, škarpovek, a dvou párů přídavných světel zkolabovalo dobíjení. Aha tak tudy cesta nevede, a jako první odpojujeme škarpovky. Tak prostě pojedu čistou stopu a žádný smyky, o nic nejde, čistá stopa je stejně nejrychlejší. Ale ono to nedobíjí dál. Odpojujeme i dálkový světla a zůstáváme jen na čtyřech přídavných. Ty jsou na jednom jističi, který záhy vypadává. Supeeer, to je přece maličkost přepojit je na dva sousední. Mezi polema v noci to jde ráz naráz. Zejména když se kolem nás prohání Honza Černý. No ale zase aspoň poznáváme, jak má správně vypadat osvětlená šumavská krajina.

Ráno po přejímkách vyrážíme na shakedown a já poprvé zkouším novou skříň. Je sice super odstupňovaná ale při řazení z 3 na 4 o něco škrtám a několikrát řadím nechtěně 2 (je to Getrag, jednička k sobě dozadu). Do toho máme stále na autě brzdy, které brzdí jen předek. Jak říká jeden náš rally bard – Jste jediný rally auto na světě, který nemá přebržděnej zadek. To je super, aspoň v něčem jsme jediní. Ve třetí jízdě jsme se opět trošku zlepšili, nebudeme už pokoušet štěstí, a jedeme zpátky do Janovic.

Pořadatelé nás letos moc nepotěšili letošní změnou pořadí RZ, Čínov se jede až třetí. Škoda, bylo to vždy příjemné rozehřátí. Na startu 1.RZ jsem lehce zaskočen krátkou jedničkou a ztrácím čas než si uvědomím, že musím řadit, pak opět několikrát řadím dvojku místo čtyřky a opět ztrácím čas, jízda je zbytečně opatrná ale Vltava je Vltava, nechci to ukončit hned na začátku. Výsledný čas tomu odpovídá, jsme až na páté pozici mezi českými historiky. Na druhé RZ do toho trochu jdeme a výsledek je hned lepší a vyhráváme jí o necelé 2s a skáčeme na druhou pozici absolutně.

Vyrážíme zpět do servisu a při pohodovém přejezdu začne motor jít mezi 3-4tis. otáček na tři válce. Uff, uff no snad to mechanici zvládnou a hlavně se to nebude zhoršovat. Montáž rampy se lehce zadrhává, nakonec je kvůli málo času vyměněná jen cívka. Problém ale trvá dál.

Startujeme na Čínově, jede se nám dobře v dálce vidíme prvního absolutně a přibližujeme se zlehka ale pořád. Když letíme podruhé ke špici na okruhu vyskakuje před naše auto traťový komisař a zuřivě mává červenou vlajkou. Na výjezdu je hodně vytaháno a lehce to přehnal Krejsa, je v příkopu a my opouštíme trať bez oficiálního času. Stejně postižený je Břéťa Enge. Dostáváme náhradní čas, který je o 12s horší oproti našemu skutečnému.

Přesunujeme se na RZ Petrovická, což je takový polookruh s pidi kouskem šotoliny. Vše jde docela dobře, až do chvíle, kdy si na nějaké dlouhé rovince uvědomím, že když teď do něčeho čumákem narazím, rozbiju si zbývající čtyři světla a na Koráb už nemusím jezdit. A jak jsem si to tak pěkně vymyslel, tak se to asi za minutu stalo. Nedobrzdil jsem v retardéru a zastavil jsem asi 10cm před balíkem. Šikovný chlapec. Chci dát zpátečku (zde je na místě jedničky u H řazení) a místo toho řadím dvojku, v běsu pouštím spojku a samozřejmě najíždím na balík. Světla se nerozbíjí, ale svítí nahoru, doleva doprava, prostě průzkum noční oblohy. Nechávám tam opět nějakých dobrých 10-12s. Manévry mi fakt jdou.

Přejíždíme na Koráb, aspoň tady vše docela pěkně klapne, už si trochu zvykám na jiné převody řazení, nebrzdící brzdy, trochu nepříjemný je jen kužel světla přímo před auto, když na silnici jsou zatáčky o 180st. Kdepak je u vraceček ten apex, to je nyní trvalá otázka při nájezdu do nich. Ale vcelku jízda dobrá, společně s Honzou Freiem máme stejný čas a vložku vyhráváme.

Vracíme se opět do servisní zóny Janovice a předáváme auto mechanikům. Ti mění znovu zapalovací blok, kontrolují kabely ke KE a nenachází nic co by mělo způsobovat dál problém s chodem motoru na tři, možná snad spíš na dva válce. Dáváme auto do uzavřeného parkoviště, a v klidu jedeme na hotel a těšíme na sobotu. Naivně… V sobotu vyzvedneme auto v ÚP s ohledem na počasí přehazujeme mokrý gumy a vyrážíme. Ale sakra co to je? Chod motoru na tři válce, který se vyskytoval kolem 4tis. ot./min se najednou zvětšuje a je mezi 2000-6000ot./min takže použitelné otáčky jsou 1000 před maximem. To bude velka jízdní pohoda. Motor vůbec nechce jet i při jízdě bez zátěže má zvuk jako Wartburg včetně plechového práskání do výfuku. V RZ jsme hrozní, bez možnosti práce s plynem na mokru buď zadek hrabe anebo celé auto škube a nechce jet.

I na přejezdu musím jet v 6tisících a říkám si, že to ten motor nemůže dlouho vydržet. A já také ne. Ale ještě zkusíme bojovat a nevzdávat to. Vyrážíme do RZ7 Strašínská a po pár kilometrech začíná pořádně pršet a nám pro pobavení ještě přestává fungovat stěrač. A zastavuje se navíc přímo před mnou. Uááá… Zkouším koukat pod ním, nad ním, a zase pod ním, ale voda vytváří vrstvu, která romazává kontury a znemožňuje výhled, nedá se to, vzdáváme to….

Tak snad Krumlov bude lepší…

Komentářů celkem: 6
2. 5. 2017 10:47
Upraveno 10:48
00
DOBŘE a od srdce napsaný! Spousta lidí má o čem přemýšlět smajlík a na to okno "tekutý stěrače", ale někam zmizely z prodeje a po bitvě je každý generál smajlík s díky za hezké čtení JS
3. 5. 2017 10:34
Upraveno 10:36
00
Krásný článek! Stál jsem u mlíka a pozoroval, jak válčíte smajlík. Příště budu opět držet palce, historici jsou velmi líbiví!
3. 5. 2017 11:29
00
Parádní článek smajlík Proč vlastně došlo k výměně vozu ? Ta alfa byla nádherná smajlík
3. 5. 2017 13:09
00
Pajmy.PB, o důvodech se psalo v blogu z loňského Vsetína - https://www.ewrc.cz/clanek/29351-huste-vsetinske-nadeje-a-trapeni/
9. 5. 2017 23:09
Upraveno 23:09
00
Hezky upřímnej článek, to cením, ale upřímně má cenu startovat s autem, na kterém skoro nic nefunguje? Nebo to byla jen vyjímka? Popravdě bez světel, bez stěračů, mi to přijde spíš jako zbytečné riskování než sportovní výkon.
10. 5. 2017 08:58
00
Souhlas s "shifty"... to přece nemůže ani bavit smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->