Martyrium zakončené dobrým výsledkem

Doslova boj o přežití svedla posádka TF Motorsportu Igor Fecko – Viktor Hausknotz na tratích Agrotec Rally v Hustopečích.

TISKOVÁ ZPRÁVA

Doslova boj o přežití svedla posádka TF Motorsportu Igor Fecko – Viktor Hausknotz na tratích druhého sprintu sezony Agrotec Würth Rally v Hustopečích. Přesto nakonec díky dobrému výkonu v druhé polovině závodu a překvapivě dobrému výsledku může panovat v týmu spokojenost.

Na startu v Hustopečích představila posádka novou zbraň týmu – subaru modelové verze 2004. Auto poprvé zavrčelo teprve týden před soutěží a vyžadovalo úplně jiné návyky než starší týmový vůz. První průjezdy měly být tedy především o seznamování. Dešťové přeháňky, které se v noci nad oblastí rallye přehnaly, však na tratích vytvořily zrádné bahenní pasti, a tak ze seznamování byl spíše boj o přežití. „Domlouvali jsme se na startu úvodní rychlostky, jak moc podržet první horizont. Po startu do kopce se ale auto na dlouhé rovince začalo vlnit, jak byla trať zanesená kluzkým bahnem. To už bylo jasné, že umění bude vůbec se udržet na cestě,“ vzpomněl krušné chvíle slovenský pilot Igor Fecko. Udržet auto na cestě se mu ale při prvních průjezdech ve dvou případech nepodařilo a po návštěvě bahnité louky na RZ1 a křoví na RZ3 počítala posádka ztráty na minuty.


Foto: Petr Sagner

I to bylo možná příčinou uvolněného výkonu ve druhé polovině soutěže. Vůči prvním průjezdům bílé subaru podstatně zrychlilo – opakování RZ1 zvládlo o minutu lépe, druhý úsek o půlminutu rychleji, na třetím si dokonce nadělilo minuty dvě. „Zejména šotolinové úseky jsme si hodně užívali. I když jsme měli obuté jen mokré gumy, které na suchém asfaltu po několika kilometrech už příliš nefungovaly, měli jsme dobrý pocit, že konečně trochu závodíme. Po příjezdu do servisu jsme byli hodně překvapeni, když jsme zjistili, že spousta konkurentů měla problémy a jsme devátí v produkčních vozech. Při konkurenci dvaceti vozů na startu a při vývoji v první polovině soutěže jsme v podobné umístění ani nedoufali,“ přiznal spolujezdec Viktor Hausknotz.


Foto: Martin Stanislav

Dalším startem této dvojice by měla být Eurostroj Rally Tišnov, kde bude chtít navázat na pozitivní vývoj ve druhé sekci a postupně se přibližovat konkurenci. „Myslím, že oproti našemu prvnímu závodu byl znát velký posun vpřed. Zvláště šotolina nám hodně svědčí, ještě ale chodíme strašně brzy na brzdy a netušíme, jak moc můžeme podržet rychlé pasáže. To jsou právě místa, kde se o výsledku rozhoduje. Hledání této hranice bude hlavním cílem pro tuto sezonu,“ uznává Fecko.

Komentářů celkem: 6
Anonym IP:86.49.49.252
19. 4. 2006 11:28
0 0
Být poslední ve třídě mi neořipadá jako supr výsledek!! A ještě mne zaráží, jak to, že držitel národní licence Vicky startuje jako spolujezdec v "PV"? Predpisy mu výslovně povolují maximálně N3..., dokud ale budou platit pro každého jiná pravidla bude počet jezdců v MCR i nadále klesat
19. 4. 2006 13:16
0 0
Diky za zajem, anonyme. Predne k pravidlum. V radech je tusim od lonska kauzule, ze spolujezdec v PV muze vlastnit i narodni licenci. Jinak by asi nemohli startovat na Prazskem sprintu a v podobnych srandapodnicich zadne proflaknute osobnosti.
Co se tyce vysledku, byli jsme pokud vim predposledni ve tride, ale hlavne 9. ze dvaceti aut na startu. To nepovazuji za propadak a uz vubec ne potom, co jsme si v prvni sekci zkusili...
19. 4. 2006 13:24
0 0
Jo a ze na mne vlastne hazis upacek ceskeho rallysportu - hezky. Ja mozna mam podil i na globalnim oteplovani, ne???
19. 4. 2006 13:45
0 0
nevztekej se a nedělej ze sebe chudáka... ten anonym podle mě argumentoval předpisy, které jsou mi osobně taky tak známy
19. 4. 2006 14:09
0 0
Nepripada mi, ze bych ze sebe delal chudaka. Ostatne nemam ani proc - sam snad uznas, ze zduvodnovat pokles poctu jezdcu v MCR tim, ze udajne nekdo porusuje predpisy, ktere ani nejste schopni si poradne nastudovat, je hooodne pritazene za vlasy. Ostatne neni nic jednodussiho, nez zeptat se na prislusnou pasaz primo lidi povolanych, ne? Ja jsem tak ucinil jeste PRED TIM, nez jsem si delal licenci. Kdybych vedel, ze me do toho auta nepusti, tak tam nelezu...
JariHari
19. 4. 2006 21:01
0 0
Jako přípravce auta bych chtěl touto cestou poděkovat posádce za "bezincidentový" premiérový start tohoto auta a popřát spoustu dalších bezproblémových kilometrů. P.S.: Vicky, je si opravdu z těch co "je jim spousta věcí osobně známa" fakt nechat vyloudit /směv na tváři.... smajlík)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!