Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
7. 5. 2017 19:17 − 3292× − 0

O 14. podnik se utká Nový Zéland s Chorvatskem

Kromě Nového Zélandu má snahu dostat se do MS i Chorvatsko.

Jsou to dva dny, co jsme vás informovali o snahách Nového Zélandu dostat se zpět na mapu soutěží MS a jak dnes píše server autosport.com, je nyní už jasné, že kalendář příští rok naroste o jednu soutěž na 14 podniků. A o nově zařazený slot, jenž by měl mít termín záři 2018, se utká právě již zmiňovaný Nový Zéland s Chorvatskem, které své snahy o zisk světové soutěže oznámilo teprve nedávno. Ale jak to podle dalších informací vypadá, teoreticky by ani neúspěšný kandidát neměl přijít o všechny šance na MS, protože cílem pro rok 2022 je mít v kalendáři 16 podniků. Ve prospěch domoviny Kiwiů hovoří fakt, že pro zařazení podniku je jednak zástupce promotéra Oliver Ciesla a plusem je také osoba Haydena Paddona, který se o návrat rally zasazuje a je jediným zástupcem Nového Zélandu v nejvyšší lize.

"Myslím, že k Novému Zélandu je zbytečné cokoliv říkat. Vkládají velké nadšení do návratu do MS, mají Haydena a ač se u rychlostních zkoušek neschází zrovna velké počty diváků, pořád má soutěž nádherné zkoušky, na kterých lze pořizovat parádní televizní záběry. Zařazení Nového Zélandu jsem hodně nakloněn," říká za promotéra Oliver Ciesla k tématice návratu Nového Zélandu do MS.

Ve prospěch Nového Zélandu při souboji s Chorvatskem může hrát také fakt, že záměrem je kalendář MS dostat více do světa a tedy mimo Evropu, kde se dnes odehrává převážná většina soutěží. Ale dle Ciesly by pro Chorvaty měla mluvit předpokládaná návštěvnost, kterou by zástupce promotéra viděl mezi pěti nejvyššími z celé sezóny. "Je pravda, že nehledáme další evropské rally. Ale Chorvatsko splňuje hodně kritérií od infrastruktury až po neuvěřitelné cesty, po nichž by se jelo. Můžeme mít soutěž se smíšeným povrchem, kdy by se den jelo na šotolině a dva dny na asfaltu, přičemž můžeme vymýšlet i nové formáty, kdy by byla v itineráři zkouška ve stylu závodu do vrchu. Navíc k tomu všemu by se soutěž jela v místech, která jsou dobře dostupná týmům a v oblasti je velká náklonnost k rally," hodnotí potenciální Chorvatskou rally Ciesla.

Po loňské blamáži to nyní vypadá, že Čína je v dohledné době bez šance za zařazení do kalendáře a návrat říše středu není nijak velkou prioritou pro nadcházející dobu: "Když se objeví příležitost, jako se tomu stalo s Čínou, je potřeba rychle jednat. Bylo důležité pro šampionát se tam vydat a také pro výrobce šlo o důležitý signál. Pořád máme zájem o soutěž tam, jedná se o velký trh s automobily. Ale potřebovali bychom podporu podporu veřejného sektoru na té nejvyšší možné úrovni. V této chvíli jsou však na obzoru jiné soutěže, kde není potřeba tolik námahy se zařazením a které nabízejí větší přínosy."

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!