7. 5. 2017 23:49 − 4065× − 3

ADAC Rallye – Rund um die Sulinger Bärenklaue – komentář

Druhá soutěž německého mistrovství odjetá v Hesensku výrazně ovlivnila očekávaný průběh sezóny.

Stejně jako vloni si to měli o titul rozdat hlavně zástupci dvou oficiálních stájí Škody a Peugeotu. Zatímco škodovák Fabian Kreim do sezóny vstoupil dvěma triumfy, pro jeho soupeře v Hesensku letošní ročník předčasně skončil. Christian Riedemann ve velké rychlosti havaroval a z vraku 208 putoval i se spolujezdcem rovnou do nemocnice. Kvůli regeneraci musí zbylé letošní podniky vynechat. Celý incident však ještě může mít dohru u zeleného stolu, jelikož se Kreim u havarovaného Peugeotu s posádkou stále uvězněnou vevnitř nikterak neobtěžoval zastavit. Vítězství zatím jezdci Škody zůstává a ten se tak těší z jasného vedení v šampionátu.

Stáj Peugeot Deutschland musela pro třetí podnik mistrovství za volant své 208 angažovat náhradního pilota a poměrně překvapivě se rozhodla pro Philippa Knofa. Ten po letech strávených za volantem dvoukolek letos konečně usednul do čtyřkolky a po pouhých dvou startech s 207 Super 2000 už povýšil do tovární R5. Rallye v Sulingenu začal na třetím místě, ale po více než dvacetivteřinové ztrátě v poslední páteční zkoušce nakonec šel spát na pátém místě. Na třetí příčku se díky tomu na konci prvního dne dostal René Mandel se svým Fordem Fiesta R5. Přední dvě příčky si však od začátku pro sebe rezervovali piloti Fabií R5. Dominik Dinkel hned na první testu probrzdil a musel restartovat motor, díky čemuž ztratil jedenáct vteřin. A právě těch jedenáct vteřin mu večer chybělo na vedoucího Kreima. Lídr mistrovství se z vedení moc dlouho neradoval, když hned v prvním sobotním testu havaroval a uvízl v hnoji.

Do vedení soutěže se dostal Dinkel, ale hned v následující zkoušce jej druhý Mandel o více než polovinu náskoku dokázal připravit. Pilot Škody se snažil vedení udržet a jeho maximální nasazení mu v RZ 6 překazil náraz do kořene a vytržení tlumiče. Pořadí se znovu měnilo a novým lídrem se stal Mandel. Na druhou příčku poskočil Knof, ale v RZ 8 ztratil kvůli defektu a propadnul se na třetí místo za Fabii R5 Hermena Kobuse. V devátém testu pak Knof svou 208 T16 R5 poslal přes střechu a zařadil se na dlouhý seznam odstoupivších. Chris Brugger s Fordem Fiesta R5 na tomto testu naopak zaznamenal nejrychlejší čas a mohl jen litovat skoro pětiminutové ztráty zapříčiněné defektem v RZ 5. Místo pěkného pódiového umístění se v cíli musel smířit s příčkou pátou. Na bednu se naopak při smůle silnějších soupeřů dokázal dostat pilot nejrychlejšího produkčního Mitsubishi Peter Corazza. Holandský host Kobus skončil druhý, ale o největší senzaci se postaral někdo jiný. Pětadvacetiletý Mandel už má na svém kontě titul evropského mistra v autokrosu, ale teď se začal naplno věnovat rally a zatím jeho počínání nevypadá vůbec zle. První letošní rally dokončil na třetí příčce, v druhé havaroval, ale teď se popral se všemi nástrahami a oslavil svůj první triumf v německém mistrovství.

Stav šampionátu: 1. Kreim 60, 2. Mandel 49, 3. Brugger 38, 4. S. Wallenwein a Dinkel 32, 6. Riedemann 21

Komentářů celkem: 3
9. 5. 2017 09:42
0 0
9. 5. 2017 21:01
0 0
Ty kráso!Nádherná šotolinka a ještě se zeleným pásem uprostřed.Tož to už se dnes nevidí!Kde to pořadatelé "vyhrabali" nepátrám.Ale super!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!