Z historie české rally – Rallye Český Krumlov 1997
Ten rok byla česká špička jasně daná a o titul od začátku sezóny soupeřili tři jezdci – Milan Dolák s Celicou, Láďa Křeček a Staňa Chovanec, oba s Escorty. Křeček bral nejvíce bodů na Šumavě, za ním dojel Dolák, když prohrál o pouhé dvě vteřiny. Chovanec tam havaroval a na Úslavě by vyloučen. Do Krumlova tak přijížděl bez bodu. Dolák pak vyhrál Akumu i Úslavu, obě soutěže s nižším koeficientem, kam se Křeček ani nevydal. Takže Křeček potřeboval Doláka porazit a body jako sůl potřeboval i Chovanec.
Mezi dvoukolkami patřil mezi favority Jindra Štolfa, který s tovární Felicií objížděl ten rok hlavně Evropu. Překvapil i start Pepy Lanka s dalším Kitem. Mezi eNky nechyběli Gargulák, Blahna nebo Arazim, který na Malontech rok předtím havaroval. Chyběl jen Pepa Peták, který nestihl připravit svého Protona.
Na jezdce čekalo 15 RZ o celkové délce přes 211 kilometrů. První den se startovalo až v podvečer a hodně RZ se jelo až za tmy. Druhý den pak strašila hlavně prodloužená verze Malont, která byla natažena až na 31 kilometrů.
Od startu šel do vedení Dolák a svůj náskok navyšoval. Po RZ6 vedl o 19 vteřin před Chovancem, Křeček nestíhal a ztrácel dalších 19 vteřin. Jenže na třetím průjezdu Zátoní Dolák udělal defekt a ztratil celých 51 vteřin. O 2 vteřiny se sice udržel před Křečkem, ale na Chovance najednou ztrácel 32 vteřin. A zápletka pro druhý den byla na světě.
A Dolák opravdu zabral. Hned na úvodním Svatém Jánu ztrátu smazal o 20 vteřin a po třech dalších zkouškách už byl před Chovancem o 9 vteřin. Pro Staňu Chovance však bylo mnohem horší, že vzápětí musel odstoupit. Souboj o vteřiny prostě nevydržel motor jeho Escortu. V ten okamžik měl Dolák náskok 48 vteřin na Křečka a mohl si tak dovolit zvolnit. Nechal ho vyhrát pár zkoušek, ale v cíli měl stejně náskok 32 vteřin.
Třetí dojel rychlý Štolfa, který neměl mezi dvoukolkami konkurenci. Snažil se mu sekundovat Jarda Starý, ale po defektu na Malontech spadl mezi dvoukolkami i za Taliána s Nissanem. Dobře jedoucí Lank ale doplatil na zrádné Malonty. Před Pohorskou Vsí vylétl z trati a ve dvou metrech přerazil sloup. Se spolujezdcem Milošem Hůlkou museli být převezeni do nemocnice, kde se naštěstí ukázalo, že z těžké nehody vyvázli bez větších zranění. Na stejné zkoušce těžce havaroval i Klášterka (viz video), do odstaveného vozu pak ještě narazila dámská posádka Vánková – Mašková.
Televizní reportáž ze soutěže (omluvte sníženou kvalitu).
Do cíle nakonec dorazila rovná padesátka startujících ze 77 na startu. Více nabídnou kompletní výsledky.
P.S. Ve výsledcích jsou časy v RZ jen pro nejrychlejší posádky. Pokud by někdo měl kompletní výsledkovou listinu se všemi časy v RZ a byl by ji ochoten poskytnout, pak ať napíše nejlépe na tomas.wanka@ewrc.cz. Předem děkuji.
Docela by mě zajímalo, kolik současných čtenářů tu dobu pamatuje a kdo byl třeba konkrétně na téhle soutěži
A jen tak mimochodem... nebylo moc o co stát... (zlatej Nomex...) na RZ1 ho člověk propotil... a až do jedný v noci už jel "v mokrým"...
joeking mě tenkrát dost naštval, protože mým koňům naložil (s Mirkem Kalinou za volantem) a spolu s Jaroslavem Roubíčkem (clio vydrželo a dodrželo reklamní slogan "auto s rytmem života", čemuž jsem nevěřil) skončili na bedně, krásně zněla tovární F2 (tak se nazávaly dvoulitry, původně FIA protěžovaná a později zatracená (nikoli poprvé a nikoli naposled) třída) Slávy Taliána. kterej s ní jel nádherně, asi by se toho dalo napsat víc, ale paměť je muška jenom zlatá, která si lítá úplně jinde, než bych potřeboval
Docela by mě zajímalo, kolik současných čtenářů tu dobu pamatuje a kdo byl třeba konkrétně na téhle soutěži
ano, byl jsem tam a nikdy nezapomenu na okutálenou feldu Pepy Lanka a Miloše Hůlky, to auto jsem viděl na cestě domů už na dvouosáku a skoro jsem se bál k němu přiblížit, i když jsem s oběma předtím mluvil, stalo se to hned na vjezdu do Pohorské Vsi a později jsem zavadil i o video, ale naštěstí spoustu věcí skryl milosrdný prach, takže video nebylo nijak drastický, ale Pepa měl pak asi hodně starostí s náhradou škody půjčenýho auta z motorsportu...
joeking mě tenkrát dost naštval, protože mým koňům naložil (s Mirkem Kalinou za volantem) a spolu s Jaroslavem Roubíčkem (clio vydrželo a dodrželo reklamní slogan "auto s rytmem života", čemuž jsem nevěřil) skončili na bedně, krásně zněla tovární F2 (tak se nazávaly dvoulitry, původně FIA protěžovaná a později zatracená (nikoli poprvé a nikoli naposled) třída) Slávy Taliána. kterej s ní jel nádherně, asi by se toho dalo napsat víc, ale paměť je muška jenom zlatá, která si lítá úplně jinde, než bych potřeboval
Docela by mě zajímalo, kolik současných čtenářů tu dobu pamatuje a kdo byl třeba konkrétně na téhle soutěži
Kurňa toto letí.
A první soutěž, kterou si z osobní návštěvy pamatuji je Příbram v roce 91 nebo 92. Jelo se na v říjnu? a napadnul sníh, to jak jsme stáli na velkém kruháči ve městě, kde se jela okruhovka, si pamatuji jako kdyby to bylo včera
Bylo mi 15 a pamatuji si to jako by to bylo včera, je neuvěřitelný že už je to 20 let. Byť jsem to tehdy vnímal převážně "jenom" skrze televizi (na tu třeba už teď vůbec nemám čas). Mám to všechno na VHS. Legendární a drsný byl ale rok 1996, 1997 byla taková standardní soutěž. Ale zase vyhrálo to nejsprávnější auto i jezdec!!!