Redakce - eWRC.cz
10. 5. 2017 14:30 − 1336× − 0

Jiří Hladík s Lukášem Šintalem vítězí na Rally Vyškov

Jediná mužská česko-slovenská posádka ve startovním poli předvedla vynikající výkon a z Vyškova si odváží zasloužené zlato.

Na Rallysprintu Kopná jste byli nuceni odstoupit z prvního místa na technickou závadu převodovky, bylo poškození nějak zásadní?

Dá se říct, že rozhodně ano. Praskl zadní karter převodovky, a to rovnou na třech místech. Oprava byla hodně nákladná a musím opět moc poděkovat našim partnerům z Kalmar Motorsport za rychlou práci. Především díky nim jsme mohli startovat na vyškovské rally.

Měli jste na Vyškov stejnou taktiku jako na Kopnou?

Závodíme pro vítězství, takže taktiku neměníme. Jediná změna byla v tom, že na Kopné jsme si dali první rundu na sladění spolupráce, ale teď jsme mohli závodit od první rychlostky.

Ty jsi Rally Vyškov absolvoval už vícekrát, jaký máš názor na organizaci a zdejší tratě?

Vyškovské tratě jsou moc fajn. Nemusím polygony a různé městské RZ, ale tady je to tak, jak má být. Prostě klasické vložky, kde může auto frčet dopředu. Klidně bych ubral i pár retardérů, ve kterých ztrácíme se swiftíkem moc času. Za náš tým nemáme co vytknout a pořadatelům se sluší poděkovat za krásnou rally. Jediná věc, která se nám nelíbila, bylo startovní pořadí. Přiznám se, že nevím, kdo tvořil startovní listinu, ale pokud se má startovat podle výkonnosti, měla by být startovka sestavena trochu jinak.

Přesto vám nižší startovní pozice opět nezabránila v zajíždění kvalitních časů…

Pravda je, že nás to od první vložky hodně bavilo a po úvodním smolném závodě jsme měli velký hlad po vítězství. V servisu jsme se rozhodli přezout a bylo to ještě lepší. Lukáš navigoval profesionálním způsobem, a to je potom radost závodit. Jsem hrozně rád, že nám to klape a musím mu moc poděkovat.

Vaše vítězství ve třídě bylo téměř o minutovém rozdílu na druhou posádku, nemrzí vás deset vteřin penalizace za předčasný start? A považujete druhé místo absolutně v pohárových třídách za úspěch?

Teď už nemrzí. Přiznám se, že se mi to stalo podruhé v životě a byla to jenom moje hloupá chyba. Naštěstí to na výsledek nemělo vliv. Možná je mi trochu líto, že i když se nám povedlo porazit na trati pár erdvojek a všechny cupové opelíky, bohužel to kvůli penalizaci ve výsledkové listině vypadá poněkud jinak.

Musím říct, že po zrušení poháru už pro mě absolutní pořadí není zajímavé. Byl jsem překvapený, že se loni na závěr sezóny vůbec vyhlašovalo – nerozumím tomu. Lukáš mi to po první RZ hlásil, ale hned jsem mu řekl, že nás zajímají výsledky ve třídě. Určitě by se dalo závodit o první místo v absolutním pořadí, ale bylo by nutné swiftíka zásadně upravit, aby snesl tvrdší zacházení, čtyřklapka by ho asi taky hodně bavila, ale to už by zase nebyl historik a já jeho specifikaci měnit nechci. Už teď je auto hodně namáhané, musíme ho šetřit a snažit se jet čistě. Pokud do sebe všechno zapadne, tak se letos možná na jednom závodě historiků objevíme, ale nechci předbíhat. Takže jakékoli další umístění, mimo vítězství ve třídě, je pro nás jenom příjemný bonus, nic víc.

Vzhledem k tomu, že máte v plánu kompletní seriál RSS, tak jak se těšíte na novou, neznámou soutěž do Mostu?

Na to je těžké odpovědět. Vůbec nevíme, co nás tam čeká, ale přejezdové kilometry v počtu 250 km, to mi na Rallysprint přijde opravdu hodně. No uvidíme, budeme doufat, že dlouhé přejezdy vyváží krásné rychlostní zkoušky – necháme se překvapit. Ještě předtím se ukážeme tento víkend na Rallyshow u nás doma v Hradci Králové.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!