10. 5. 2017 21:13 − 8505× − 20

Rally Bohemia 2017 se představuje

Čtyřiačtyřicátý ročník prestižní Rally Bohemia má potvrzenu svoji letošní podobu.

Čtyřiačtyřicátý ročník prestižní Rally Bohemia má potvrzenu svoji letošní podobu. Na internetových stránkách www.rallybohemia.cz jsou již k dispozici základní informace k soutěži včetně schválených Zvláštních ustanovení, tedy základního dokumentu soutěže.

Letošní Rally Bohemia se bude konat ve dnech 1. – 2. července a zůstává tak věrna svému loňskému termínu prvního prázdninového víkendu i divácky přívětivému formátu sobota – neděle. Diváci i jezdci se mohou těšit na větší počet rychlostních zkoušek než v minulém ročníku. Centrem soutěže bude jako vždy Mladá Boleslav, město automobilům zaslíbené, kde bude sídlit organizační i servisní zázemí rally.

Do časového harmonogramu přibyla zcela nová rychlostní zkouška s názvem Městská, která se pojede přímo v Mladé Boleslavi hned jako první v pořadí a bude okruhová na dvě kola. Následovat bude rychlostní zkouška Chloudov, která se do časového harmonogramu vrací po několika letech. Tato náročná RZ v minulosti často razantně promlouvala do průběhu soutěže. Další změnou je to, že rychlostní zkouška Radostín v okolí Sychrova již nebude polookruhová, ale pojede se klasicky. Opět se pojede královská rychlostní zkouška Zlatá, spojující v sobě obtížné úseky Šumburk a Návarov. Chybě nebude tradiční test Cetno ani oblíbená mladoboleslavská rychlostní zkouška Staroměstská ve své obvyklé podobě.

Rally Bohemia 2016 skončila dalším trumfem posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, kteří zvítězili počtvrté v řadě za sebou. Tým ŠKODA Motorsport nenašel na Rally Bohemia přemožitele dokonce už od roku 2009, tedy dlouhých osm let, ve kterých zde v jeho barvách postupně vítězili Juho Hänninen, Freddy Loix a právě Jan Kopecký. Bude zajímavé sledovat, zda se Janu Kopeckénu letos podaří zaokrouhlit počet vítězství v řadě na pět. Rally Bohemia Historic skončila loni vítězstvím rodinné posádky Břetislav Enge – Lucie Engová , díky kterým tak dosáhl hattricku mezi historickými automobily model Škodou 130 LR. Na letošní vítěze si budeme muset ještě dva měsíce počkat, ale pořadatelé již nyní zvou všechny jezdce i diváky k účasti na jedné z našich nejslavnějších soutěží.

44. Rally Bohemia bude pátým podnikem Mistrovství České republiky v rally a Rally Bohemia Historic třetím podnikem Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Součástí podniku bude již tradičně také exhibiční jízda legendárních soutěžních vozidel Rally Bohemia Legend. Novinkou letošního ročníku je vypsání Poháru Rally Bohemia pro vozy tříd 14-18, které jinak startují jen v Rallysprint sérii. Na Rally Bohemia tedy bude moci startovat opravdu každá posádka, jejíž vůz splňuje platné předpisy pro rallye v jakékoliv kategorii a třídě.

Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.

Komentářů celkem: 20
10. 5. 2017 21:31
0 0
Tak pozitivní je, že oproti loňským 8 RZ jich přece jen přibylo na 11 https://www.ewrc-results.com/harmonogram/38633-Rally-Bohemia-2017/ No a škoda je, že se to kryje s Polskem, stejně jako se Krumlov kryje s Portugalskem smajlík
11. 5. 2017 09:40
1 0
11RZ? Trochu mi to přípomíná slavný komentář z filmu Marečku podejte mi pero: "Třeba ta pěkná čtyřka z dusíku.....to jsou ty první vlaštovky", pardon, ale navýšit počet rychlostních zkouček o 2x Staroměstská 4,8km a 1x Městská 2,6km. No nevím. Za mě je to soutěž o 8mi klasických RZtách. smajlík
11. 5. 2017 09:42
0 0
Původně napsal marquee
11RZ? Trochu mi to přípomíná slavný komentář z filmu Marečku podejte mi pero: "Třeba ta pěkná čtyřka z dusíku.....to jsou ty první vlaštovky", pardon, ale navýšit počet rychlostních zkouček o 2x Staroměstská 4,8km a 1x Městská 2,6km. No nevím. Za mě je to soutěž o 8mi klasických RZtách. smajlík
No loni to bylo celkem 8 i s těmi městskými, takže pokrok tam je. Ale třeba Hustopeče mají 12 RZ, ale alespoň se vyhnuli těm speciálkámsmajlík
11. 5. 2017 10:50
0 0
Pro věrné fanoušky rally, tohle není nijak příznivé složení tratě, velká část speciálek, které holt v dnešní době nějak populárnější a to ani nemluvím o tom, že tak legendární soutěž, de facto kolébka rally i továrního týmu u nás, si prostě nezaslouží neodpovídající složení tratě.
11. 5. 2017 10:50
0 0
že jsem tak smělej, o čem svědčí počet erzet? o kvalitě soutěže? o dělce trati? nebo v čem je vlastně důležitej? děkuju smajlík
11. 5. 2017 11:05
0 0
Nemusí vypovídat o ničem, speciálka není určitě na škodu, ale u soutěže jako "Bohemka" bych čekal, že se nebude třeba uchylovat k nouzovkám jako loni. Chápu, že tratí je dost, ale problémů, které s jejich zabezpečením souvisí ještě snad dvakrát tolik. Stejně jako letos Valašská rally, kroužení po polygonu, pro diváka a návštěvníka super, zatvrzelý fanda rally zas moc nejásal a jezdci, no Ti si užili své - jejich vyjádření mluvila za vše - přitom na Valašsku mnoho krásných tratí.
Raf
11. 5. 2017 11:49
0 0
Původně napsal Novej
že jsem tak smělej, o čem svědčí počet erzet? o kvalitě soutěže? o dělce trati? nebo v čem je vlastně důležitej? děkuju smajlík
Jako vytržené číslo nic. Při hodnocení v kontextu celé soutěže, pro jezdce - bude to strašně utahané, spousta času na přejezdech a málo akce (v neděli jen 4 klasické RZ za celý den ...), větší pravděpodobnost, že se nesvezu (rušení RZ). Pro diváka méně možností si naplánovat, co a koho vidět.
11. 5. 2017 11:58
1 0
Původně napsal Novej
že jsem tak smělej, o čem svědčí počet erzet? o kvalitě soutěže? o dělce trati? nebo v čem je vlastně důležitej? děkuju smajlík
Počet RZ samozřejmě neurčuje kvalitu soutěže a nikdo nepochybuje o kvalitě těch klasických RZ. Jen na soutěž která byla společně s Barumkou jedním z vrcholů české rally je to trochu málo muziky. Ono i když se podívám na celkové km rychlostních zkoušek. Je to takový sprint na dva dny. Osobně si myslím, že pro kvalitu soutěže by místo jedné z městských RZ, soutěži slušela jedna klasická RZta s dvěma průjezdy.
11. 5. 2017 12:21
0 0
Když už jsme u těch přejezdů, tak následující sprint The Most Rally má 70 ostrých a 250 přejezdových kilometrů, to je masakrsmajlík
11. 5. 2017 19:55
2 0
Ještě je škoda, že se Bohemka poslední roky opakovaně jede ve stejném termínu jako mistrovství evropy v autokrosu v Nové Pace.smajlík
11. 5. 2017 20:55 Upraveno 20:57
0 1
150 km / 11 RZ = průměrně 13,6 km / RZ. To není tak mnoho, zejména pokud má být soutěž tradičně prestižní a obtížná. Tři městské RZ mají dohromady jenom 12,25 km - to je například jako tradiční Čínovský okruh na Šumavě, když se jede nejmenší počet tří kol. Kromě toho se na Šumavě v sobotu jezdí další městská, cca 3,5 km, celkem to tedy bylo 15 km. Navíc Staroměstská RZ v Mladé Boleslavi je hodně specifická, u jezdců oblíbená, a má spíše charakter klasické zkoušky, není to kroužení kolem retardérů nebo parkoviště. Čili myslím, že diskuse se zde zakládá spíše na dojmech, než na faktech smajlík
11. 5. 2017 21:03
1 0
Nemyslím na dojmech, ale v historickém podvědomí je Bohemka brána jako něco víc, kam by člověk měl jet a udělat wau...
11. 5. 2017 21:22 Upraveno 21:28
0 1
Tak je jasné, že při předpisové kilometráži 150 km RZ je prostor pro "wau" efekt z principu omezený, ale to není moc věc Bohemky, ale předpisů. Letošní Bohemka je dle mého názoru takové "best of" z Bohemek, co měly před 10-15ti lety 250 km. Je tam Návarov, Šumburk (=Zlatá), Chloudov, Sychrov (=Radostín), Vinec (=Cetno) = prakticky celý zlatý fond Rally Bohemia, alespoň té novodobé z 21. století. Do kolika RZ je to rozdělené asi není tak moc podstatné - divák stejně stihne jenom omezený počet RZ a někteří jezdci preferují delší RZ, jiní zase kratší, ale důležitý je ten obsah, a ten je myslím hodně nabušený!
11. 5. 2017 21:46 Upraveno 21:47
0 0
Tak jen můj dojem. Bohemka byla pojem to ano, zvlášť ještě ne až tak dávno, kdy tu byla snaha, představa, do budoucna, dostat ji do WRC. Jako pořadatelé jsme tomu byli nadšení a rádi, že u toho můžem být, něco pro to udělat, co nejlíp. Jenže pak přišel tragický rok 2012. A útlum rally u nás vůbec. Od té doby, prostě Bohemka je pomalu kilometrově menší (i když sem se teď přesně nedíval o kolik), protože, prostě je to jen mistrák. Proč jet hodně nataženou soutěž, jen proto, že to bylo zvykem? Ne že by mě to nevadilo, že Bohemka šla tak trochu do ústraní, ale tak to je a třeba konkurovat Barumce, to by nemělo smysl, tam se jezdí evropa, tam jsou kritéria jiná. Asi tolik.
12. 5. 2017 07:56
0 0
Původně napsal AlesGute
Tak je jasné, že při předpisové kilometráži 150 km RZ je prostor pro "wau" efekt z principu omezený, ale to není moc věc Bohemky, ale předpisů. Letošní Bohemka je dle mého názoru takové "best of" z Bohemek, co měly před 10-15ti lety 250 km. Je tam Návarov, Šumburk (=Zlatá), Chloudov, Sychrov (=Radostín), Vinec (=Cetno) = prakticky celý zlatý fond Rally Bohemia, alespoň té novodobé z 21. století. Do kolika RZ je to rozdělené asi není tak moc podstatné - divák stejně stihne jenom omezený počet RZ a někteří jezdci preferují delší RZ, jiní zase kratší, ale důležitý je ten obsah, a ten je myslím hodně nabušený!
úseky to jsou určitě pěkné, ale pokud nejsem vášnivý přejížděč, tak v sobotu uvidím 2 a v nedělu taky 2 RZ což je za dva dny a ještě na Bohémku docela málo. Například na nadcházející Krumlov se dají 4 RZ stihnout bez problémů jen v sobotu.
12. 5. 2017 18:07
0 0
Ten termín to celé kazí nejvíc. Většina českých fans určitě pojede raději na "wau" do Polska.
13. 5. 2017 00:56
0 0
Původně napsal BIGMIKE
Ten termín to celé kazí nejvíc. Většina českých fans určitě pojede raději na "wau" do Polska.
Oni pořadatelé Bohemky to s termínem dělají schválně, když bude většina fans v Polsku, mají jich na Bohemce míň a tím i méně problémů s nimi smajlík
14. 5. 2017 17:23
0 0
no jistě, on pořadatel má to nejhlavnější slovo ve volbě termínu, hlavně loni to bylo sakra vidět... smajlík
14. 5. 2017 18:59
0 0
Nechci se hádat, ale s termínem (prý) pohnout šlo, ale tento termín si (prý) vyžádal hlavní sponzor..
15. 5. 2017 13:58
0 0
možný to je, ono by asi nedávalo moc velkej smysl, kdyby se jelo v době škodovácký dovolený, to je Boleslav mrtvý město bez lidí a bez aut(!), což mám já sice nejraději, ale hlavní sponzor to ocení míň smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!