Rally Bohemia 2017 se představuje
Čtyřiačtyřicátý ročník prestižní Rally Bohemia má potvrzenu svoji letošní podobu. Na internetových stránkách www.rallybohemia.cz jsou již k dispozici základní informace k soutěži včetně schválených Zvláštních ustanovení, tedy základního dokumentu soutěže.
Letošní Rally Bohemia se bude konat ve dnech 1. – 2. července a zůstává tak věrna svému loňskému termínu prvního prázdninového víkendu i divácky přívětivému formátu sobota – neděle. Diváci i jezdci se mohou těšit na větší počet rychlostních zkoušek než v minulém ročníku. Centrem soutěže bude jako vždy Mladá Boleslav, město automobilům zaslíbené, kde bude sídlit organizační i servisní zázemí rally.
Do časového harmonogramu přibyla zcela nová rychlostní zkouška s názvem Městská, která se pojede přímo v Mladé Boleslavi hned jako první v pořadí a bude okruhová na dvě kola. Následovat bude rychlostní zkouška Chloudov, která se do časového harmonogramu vrací po několika letech. Tato náročná RZ v minulosti často razantně promlouvala do průběhu soutěže. Další změnou je to, že rychlostní zkouška Radostín v okolí Sychrova již nebude polookruhová, ale pojede se klasicky. Opět se pojede královská rychlostní zkouška Zlatá, spojující v sobě obtížné úseky Šumburk a Návarov. Chybě nebude tradiční test Cetno ani oblíbená mladoboleslavská rychlostní zkouška Staroměstská ve své obvyklé podobě.
Rally Bohemia 2016 skončila dalším trumfem posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, kteří zvítězili počtvrté v řadě za sebou. Tým ŠKODA Motorsport nenašel na Rally Bohemia přemožitele dokonce už od roku 2009, tedy dlouhých osm let, ve kterých zde v jeho barvách postupně vítězili Juho Hänninen, Freddy Loix a právě Jan Kopecký. Bude zajímavé sledovat, zda se Janu Kopeckénu letos podaří zaokrouhlit počet vítězství v řadě na pět. Rally Bohemia Historic skončila loni vítězstvím rodinné posádky Břetislav Enge – Lucie Engová , díky kterým tak dosáhl hattricku mezi historickými automobily model Škodou 130 LR. Na letošní vítěze si budeme muset ještě dva měsíce počkat, ale pořadatelé již nyní zvou všechny jezdce i diváky k účasti na jedné z našich nejslavnějších soutěží.
44. Rally Bohemia bude pátým podnikem Mistrovství České republiky v rally a Rally Bohemia Historic třetím podnikem Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Součástí podniku bude již tradičně také exhibiční jízda legendárních soutěžních vozidel Rally Bohemia Legend. Novinkou letošního ročníku je vypsání Poháru Rally Bohemia pro vozy tříd 14-18, které jinak startují jen v Rallysprint sérii. Na Rally Bohemia tedy bude moci startovat opravdu každá posádka, jejíž vůz splňuje platné předpisy pro rallye v jakékoliv kategorii a třídě.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
11RZ? Trochu mi to přípomíná slavný komentář z filmu Marečku podejte mi pero: "Třeba ta pěkná čtyřka z dusíku.....to jsou ty první vlaštovky", pardon, ale navýšit počet rychlostních zkouček o 2x Staroměstská 4,8km a 1x Městská 2,6km. No nevím. Za mě je to soutěž o 8mi klasických RZtách.
že jsem tak smělej, o čem svědčí počet erzet? o kvalitě soutěže? o dělce trati? nebo v čem je vlastně důležitej? děkuju
že jsem tak smělej, o čem svědčí počet erzet? o kvalitě soutěže? o dělce trati? nebo v čem je vlastně důležitej? děkuju
Tak je jasné, že při předpisové kilometráži 150 km RZ je prostor pro "wau" efekt z principu omezený, ale to není moc věc Bohemky, ale předpisů. Letošní Bohemka je dle mého názoru takové "best of" z Bohemek, co měly před 10-15ti lety 250 km. Je tam Návarov, Šumburk (=Zlatá), Chloudov, Sychrov (=Radostín), Vinec (=Cetno) = prakticky celý zlatý fond Rally Bohemia, alespoň té novodobé z 21. století. Do kolika RZ je to rozdělené asi není tak moc podstatné - divák stejně stihne jenom omezený počet RZ a někteří jezdci preferují delší RZ, jiní zase kratší, ale důležitý je ten obsah, a ten je myslím hodně nabušený!
Ten termín to celé kazí nejvíc. Většina českých fans určitě pojede raději na "wau" do Polska.