Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
10. 5. 2017 21:15 − 5147× − 8

Francois Delecour testoval exotický rallyový Aston Martin

Francouzský pilot je prvním a zatím posledním šampionem R-GT a má se zadokolkami v nedávné době bohaté zkušenosti.

Se zajímavým speciálem testoval v nedávné době Francois Delecour, protože je tomu pár dní, co měl možnost si vyzkoušet Aston Martin V8 Vantage R-GT z dílen finského úpravce MAT, tedy plným jménem Mäkelä Auto-Tuning Oy. Pozorní fanoušci si možná vzpomenou, že toto auto už kratičkou soutěžní historii má, protože v roce 2015 s ním Kari Mäkelä startoval za Polárním kruhem na Artic Lapland Rally. Tehdy nedokončil kvůli překročení časového limitu na přejezdu kvůli stávkující technice vozu, ale jinak trať soutěže absolvoval celou. Pak se s autem ukázal ještě v Saalfeldenu na akci Gr. B Rallyelenden a tím se projekt uložil ke spánku.

Před dvěma lety však měl Mäkelä smělé plány, chtěl postavit druhý exemplář vozu na šotolinu a s nějakým známým jezdcem chtěl vůz nasadit do několika podniků R-GT Cupu. To se však nerealizovalo a soutěžní Aston Martin V8 Vantage R-GT o sobě dal znova vědět až letos opět na Artic Lapland Rally, kde však Mäkelä na RZ10 skončil mimo trať a nedokončil. No a minulý týden se na testu tohoto vozu objevil Francois Delecour, který s autem jezdil na asfaltovém úseku. Příliš mnoho informací k tomuto testu neexistuje a tak se tedy alespoň pokochejme videi a pro rozproudění diskuze položme řečnickou otázku: Naplňují se s dvouletým odkladem Mäkelovy plány na starty v R-GT cupu s nějakým známým jezdcem? A víte, který další podnik je v kalendáři na řadě? Nezbývá než doufat, že informační vakuum naruší nějaká zpráva…

Komentářů celkem: 8
10. 5. 2017 22:07
0 0
Ten zvuk smajlíksmajlíksmajlík Naprosto nadherny auto!
11. 5. 2017 07:13
0 0
Ten zvuk - maso, auto - dělo, ale na soutěže naprosto nemožné, tak možná pro španělské mistrovství s Poršákama.
11. 5. 2017 07:36
0 0
Na pohled je to auto nádherný, smajlík ale je otázkou, jestli je schopno také jet na výsledek, nebo je to celé jen utopická cesta jako kdysi Lotus Exige. smajlík
11. 5. 2017 08:03
Upraveno 08:03
0 0
Původně napsal El Matador
Ten zvuk - maso, auto - dělo, ale na soutěže naprosto nemožné, tak možná pro španělské mistrovství s Poršákama.
Matadore, nemyslím si. Koncepčně to nemá daleko k Tobě zmiňovaným 997 a když se může v českým mistráku (o španělském ani nemluvě) objevit 6 těchto aut, proč ne i Aston. Nemyslím teď, že by měl od příštího roku u nás jezdit smajlík. Samozřejmě, "garážovou" úpravu nemůžeme porovnávat s tovární GT3 od Porsche, ale....smajlík
11. 5. 2017 19:19
0 0
Původně napsal mirusv
Původně napsal El Matador
Ten zvuk - maso, auto - dělo, ale na soutěže naprosto nemožné, tak možná pro španělské mistrovství s Poršákama.
Matadore, nemyslím si. Koncepčně to nemá daleko k Tobě zmiňovaným 997 a když se může v českým mistráku (o španělském ani nemluvě) objevit 6 těchto aut, proč ne i Aston. Nemyslím teď, že by měl od příštího roku u nás jezdit smajlík. Samozřejmě, "garážovou" úpravu nemůžeme porovnávat s tovární GT3 od Porsche, ale....smajlík
To právě není pravda, motor v předu, poháněná zadní náprava, to není jako Porsche.
Auto je to krásné, jízda vypadá úžasně, ale...
11. 5. 2017 20:09
0 0
Ja si nemyslim ze by to melo s ceskymi tratemi o nic vetsi problem nez Porsche - holt tomu trochu zvednou podvozek. Kdyz s tim mohli jezdit na snehu ve vyjetych kolejich tak to zvladne i Pindulu.
12. 5. 2017 13:53
0 0
Zvuk masakr smajlík Zaujalo mě to nejspíš prasklé čelní sklo, na druhém videu. Jinak jen houšť takových aut, ze zvukového zážitku z Pechova porsche z večerního Semetína nebo Hustopečí mám srolované ponožky eště teď :-D
12. 5. 2017 14:51
0 0
Taky jsem si toho prasklyho okna vsimnul, ale na Astona novy predni okno asi nebude nic levnyho a na testy je to fuk, tak predpokladam ze to budou menit az pred nejakou soutezi.
Jinak @ Antonin - Myslim ze to co mirusv myslel tou koncepci nebylo ani tak umisteni motoru jako spis celkove urceni puvodniho vozu - tedy kdyz sportak typu Porsche muze jezdit rally proc by nemohl Aston. Umisteni motoru ma samozrejme vliv na jizdni vlastnosti ale na to kudy to auto muze jet uz to nejaky zvlastni vliv nema. Nehlede na to ze Aston je puvodnim urcenim spise GT nez sportovni auto takze se neda rict ze ani v serii je to kdovijaka placka.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!