Jost Capito: Týmy mají nejvyšší čas podepsat Mikkelsena
Po konci německého týmu zůstal jako jediný z trojlístku bývalých jezdců VW bez práce ve voze nejvyšší kategorie a Andreas Mikkelsen musel vzít zavděk starty se Škodou motorsport ve WRC2, kde má zatím jednoznačnou bilanci dvou výher ze dvou startů. V Portugalsku do kokpitu mladoboleslavského vozu Nor usedne opět, bude bojovat o další body a jeho start na jihu Evropy navíc naznačuje, že po krachu jednání se všemi týmy s výjimkou M-Sportu (s ním se nerokovalo) bude Norův letošní cíl titul ve WRC2. Jak se nedávno nechal pro Autosport podcast slyšet bývalý šéf VW motorsportu Jost Capito, Mikkelsen by mohl být žolíkem v poměrně vyrovnaném souboji značek: "Kterýkoliv tým chce udělat titul mistrů světa, tak potřebuje hned teď dostat Andrease do svého auta"
Když se Capito zamýšlí, tak moc nerozumí důvodu, proč po Mikkelsenovi nesáhla Toyota, která sice letošek prezentuje jako rok získávání zkušeností, ale výsledky a body tam i přes to jsou. "Taky jsem šéfoval týmu, který mluvil o roku získávání zkušeností. Ale když jednu nebo dvě rally vyhrajete, tak se cíle mění. I když chcete hlavně vyvíjet auto, musíte se naplno koncentrovat a dělat vše pro to, abyste ten zpropadený šampionát vyhráli," říká v narážce na start Volkswagenu v MS Jost Capito a pokračuje, "není tu řeč jen o Toyotě, jsem plně přesvědčený, že Citron by Andrease též potřeboval. Vše ale záleží na tom, co vše jste ochotní udělat pro zisk titulu."
"Jestli chtějí u Citroenu vyhrát titul, tak s jejich jezdeckou sestavou nejsou v dobré pozici. Kdyby ale podepsali Andrease, rázem by měli sestavu na titul. Pro ně nejde o zkušební rok, čekají se od nich vítězství," dodává Jost Capito na adresu Citroen racingu. Pokud jde o samotného Andrease Mikkelsena, tam bývalý manažer VW a McLarenu F1 nemá pochyb o jeho kvalitách. "Je bez debat, že jde o hodně kvalitního jezdce. Hodně jezdecky vyspěl, takže je škoda, že teď moc nejezdí. Když ale startuje ve WRC2, tak dominuje a může si se soupeři dělat, co chce," uzavírá Jost Capito.
Su zvědav. Jeden jistý domácí jezdec z Citroenu by klidně mohl vzít zavděk R5 a Mikeše tam pustit