Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
17. 5. 2017 08:21 − 1460× − 0 0

Rally Villa de Adeje – komentář

Španělský asfaltový šampionát se z pevniny přesunul na Kanárské ostrovy…

… a tam posádky stejně jako v předešlých letech čekal rovnou soutěžní dvojboj. Zatímco se o druhém květnovém víkendu v rámci Rally Islas Canarias soutěžilo na Gran Canarii, o víkend později už posádky projížděly asfaltové cestičky na Tenerife. V roli lídra tam dorazil Iván Ares, který se v souboji s evropskými rivaly na Gran Canarii ukázal jako nejlepší z domácích borců. Celkově svůj Hyundai i20 R5 do cíle dovezl na čtvrté příčce. Cristian García se tam naopak se svým Fordem Fiesta R5 nevešel ani na pódium a po vyhrané úvodní soutěži sezóny se v průběžném pořadí o jednu příčku propadnul. Největším zklamáním Rally Islas Canarias se stal pilot druhého Hyundaie i20 R5 Surhayen Pernía, když nedokázal s Aresem a Garcíou vůbec držet krok. A to ještě v úvodní Rallye Sierra Morena s oběma bojoval do posledních kilometrů o vítězství. Úplně nejhůře však ve druhé soutěži sezóny dopadnul Sergio Vallejo, který svůj Citroën DS3 R5 přišpendlil na strom. Šikovným mechanikům se však povedlo dát vůz do provozuschopného stavu, rychlosti mu ale do vínku moc nenalili. Vallejo první etapu zakončil na šestém místě a druhý den ráno musel Citroën pro technickou poruchu odstavit už na přejezdu.

Luis Monzón stihnul mezi oběma kanárskými podniky vyměnit Ford Fiesta R5 za Mini WRC a ještě si prodělat ledvinovou koliku. Nemocnici na reverz opustil a se silným speciálem hned opanoval druhý test Rally Villa de Adeje. Zdraví je však přednější a jízda se soutěžním vozem pro ledviny rozhodně není nic příjemného. Po RZ 3 musel Monzón ze zdravotních důvodů odstoupit. Yeray Lemes na domácí tratě vytáhnul exotické Ferrari 360 Rally, ale už ve čtvrté zkoušce s poškozenou spojkou musel odstoupit. Druhý pilot stáje Auto-Laca Competicion Arminde Martin s Porsche nechal v první sekci dlouhých čtyři a půl minuty a zbytek rally musel ztrátu stahovat. To se mu nakonec celkem dařilo a do cíle dojel jako osmý.

Pernía bohužel při přesunu z jednoho ostrova na druhý ztracenou rychlost ve své i20 R5 nenašel a na dvojici lídrů mistrovství se opět díval z úctyhodné dálky. Na druhou stranu se stal vyrovnaným soupeřem Pedra Burga a oba spolu po celou rally sváděli naprosto parádní souboj. S první etapou se lépe popasoval jezdec Hyundaie, ale jeho soupeř za volantem Fabie R5 zaostal jen o 4,6 sekundy. V neděli ráno Burgo zatlačil a po třech ranních testech už svého soupeře o jednu desetinu držel za zády. Pernía ovšem boj nevzdával, dokázal se vrátit zpátky a do závěrečného testu si odvážel náskok 3,6 vteřiny. Jako vítěz z tohoto duelu ale nakonec vyšel přeci jen Burgo a získal čtvrtou příčku. Souboj o první příčku tentokrát probíhal v daleko větším klidu, než bylo v předešlé dvojici soutěží zvykem. García v pátek nevyhrál pouze RZ 2 a na Arese si vytvořil náskok 21,5 sekundy. Dominance úřadujícího mistra pokračovala i druhý den, když Aresovi nechal pouze závěrečný test. Na bedně pak oba jezdce doplnil pilot Porsche Enrique Cruz. García tedy získal druhé letošní vítězství a zase se vrátil do vedení šampionátu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama