Invelt
reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
17. 5. 2017 19:24 − 8951× − 8 0

Značka Proton se příští rok vrátí do MS v rally

Stane se tak s vozem Proton Iriz R5, který připravuje britský tým MEM.

To, že to bude zrovna tento tým, není překvapením. Je to stejný tým, který vyvíjel i vůz Proton Satria S2000. První vůz je již postaven a zahájí se proces testování. Poprvé bude představen příští měsíc na britské Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Šéf týmu Chris Mellors přiznal, že na projektu s Protonem pracují již od loňska. Jako vždy je v první řadě třeba najít vhodný vůz a to se tady podle něj povedlo výborně. "Velikost a tvar Irizu je ideální pro rally. Celková délka je menší, ale rozvor je větší. Profil přední části vozu je ideální pro chlazení. Měli jsme skvělý základ a dali jsme do něj ty správné ingredience. Motor je úžasný – výkonný a přitom lehký. Je to motor z Mitsubishi Lancer evo X, kterému byl snížen objem na 1,6 litru. K tomu převodovka Xtrac, tlumiče Reiger, brzdy Brembo a elektronika od Cosworthu."

V plánu je, aby vůz jezdil jako WRC2, tak APRC, které je důležité pro Proton marketingově. "I po ukončení projektu Satrie Proto neztratil zájem o rally. Pouze nebyl k dispozici vhodný vůz. Teď nás čeká ještě hodně testování a vývoje a jestli se objeví v Goodwoodu není jisté. Ale homolgace by měla proběhnout k 1. lednu 2018," upřesni Mellors.

Komentářů celkem: 8
17. 5. 2017 20:07
00
Každému novému autu fandím, ale bojím se, aby to nedopadlo jako Satrie...
17. 5. 2017 20:16
00
Satrie byly normálně nasazovány v továrním týmu se zvučnými jezdci dva roky v ERC a APRC a pak další rok v WRC2. Můžou se hrdě řadit k veřejně známým rallyovým vozům. Což se nedá říct o MG S2000 nebo Opel Corsa S2000. Ty skončily dřív, než začaly.
17. 5. 2017 20:18
00
No nevím.Satria víc nejela jak jela.Ale třeba se podaří.
17. 5. 2017 20:22
00
Původně napsal liposh
Satrie byly normálně nasazovány v továrním týmu se zvučnými jezdci dva roky v ERC a APRC a pak další rok v WRC2. Můžou se hrdě řadit k veřejně známým rallyovým vozům. Což se nedá říct o MG S2000 nebo Opel Corsa S2000. Ty skončily dřív, než začaly.
Satria byl moc hezký vůz, ale asi uznáš, že se nedá říkat, že byl úspěšný. Ostatně bylo postaveno jen 10 ostrých soutěžních vozů, viz https://www.ewrc-results.com/cars.php?cid=23&t=proton-satria-neo-s2000
17. 5. 2017 20:52
Upraveno 20:58
10
Máš pravdu, ale lepší než drátem do oka. ...A ten Iriz je legrační, poněvadž má přední půlku z mnohem většího auta a zadek z Daewoo Matiz/Chevrolet Spark nebo tak něco :-D Teda hlavně u té R5ky je to vidět. Ty obrovské nádechy vpředu a pak vzadu useklé .
18. 5. 2017 08:23
00
Původně napsal liposh
Satrie byly normálně nasazovány v továrním týmu se zvučnými jezdci dva roky v ERC a APRC a pak další rok v WRC2. Můžou se hrdě řadit k veřejně známým rallyovým vozům. Což se nedá říct o MG S2000 nebo Opel Corsa S2000. Ty skončily dřív, než začaly.
no a jak dopadne tohle jsem zvědav https://www.youtube.com/watch?v=JhkMz_5JfOE
18. 5. 2017 08:42
10
No to su zvědav, jen jestli je to WRC2 dobrá volba. Proti Škůdce a M-Sportu to jednoduché nebude... ale je nutno dodat, že Satrie byla mnohem hezčí.
18. 5. 2017 14:55
00
ještě bych je neodepisoval, minimálně by bylo super kdyby Škodovka měla v APRC víc konkurence, letos sice jede Mitsubishi s Ketomou ale chce to trochu víc smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama