Značka Proton se příští rok vrátí do MS v rally
To, že to bude zrovna tento tým, není překvapením. Je to stejný tým, který vyvíjel i vůz Proton Satria S2000. První vůz je již postaven a zahájí se proces testování. Poprvé bude představen příští měsíc na britské Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Šéf týmu Chris Mellors přiznal, že na projektu s Protonem pracují již od loňska. Jako vždy je v první řadě třeba najít vhodný vůz a to se tady podle něj povedlo výborně. "Velikost a tvar Irizu je ideální pro rally. Celková délka je menší, ale rozvor je větší. Profil přední části vozu je ideální pro chlazení. Měli jsme skvělý základ a dali jsme do něj ty správné ingredience. Motor je úžasný – výkonný a přitom lehký. Je to motor z Mitsubishi Lancer evo X, kterému byl snížen objem na 1,6 litru. K tomu převodovka Xtrac, tlumiče Reiger, brzdy Brembo a elektronika od Cosworthu."
V plánu je, aby vůz jezdil jako WRC2, tak APRC, které je důležité pro Proton marketingově. "I po ukončení projektu Satrie Proto neztratil zájem o rally. Pouze nebyl k dispozici vhodný vůz. Teď nás čeká ještě hodně testování a vývoje a jestli se objeví v Goodwoodu není jisté. Ale homolgace by měla proběhnout k 1. lednu 2018," upřesni Mellors.
Satrie byly normálně nasazovány v továrním týmu se zvučnými jezdci dva roky v ERC a APRC a pak další rok v WRC2. Můžou se hrdě řadit k veřejně známým rallyovým vozům. Což se nedá říct o MG S2000 nebo Opel Corsa S2000. Ty skončily dřív, než začaly.
Satrie byly normálně nasazovány v továrním týmu se zvučnými jezdci dva roky v ERC a APRC a pak další rok v WRC2. Můžou se hrdě řadit k veřejně známým rallyovým vozům. Což se nedá říct o MG S2000 nebo Opel Corsa S2000. Ty skončily dřív, než začaly.