Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 5. 2017 19:45 − 4318× − 2 0

První etapa a první příčku si vystřídala šestice jezdců

V Portugalsku pokračuje dalším dílem světový šampionát a jestli by šla první etapa něčím charakterizovat, tak je to střídání jezdců.

Jak už je zvykem, první zkouška soutěže byla i v Portugalsku superspeciálka, která se odjela ve čtvrtek večer a na klasické testy si posádky i fanoušci museli počkat na pátek. To byly připraveny tři úseky, které se jely dvakrát a aby nebylo superspeciálek málo, tak se na závěr dne "motala" dvakrát Braga Street Stage. Celkem nabídla první etapa 151 ostrých kilometrů a největším dílem se na této délce podílela vložka Ponte de Lima, která měla 27 km a proti loňsku se jela v otočeném směru. Na tento test nemá příliš dobré vzpomínky Hayden Paddon, jemuž zde loni shořela i20 WRC a ve stejném ročníku zde havaroval i Ott Tänak. Druhý nejdelší test první etapy byl jen o kilometr kratší, než zmíněná RZ4/7, protože RZ2/5 Viana do Castelo došla oproti loňsku prodloužení o téměř 11 km a čekalo se, že půjde o docela rychlý test.

Po speciálce v Lousadě se o první příčku dělili Ostberg s Neuvillem, ale hned po prvním klasickém testu se do čela posunul Paddon a vzhůru šel i Latvala. Ostberg se propadl na čtvrtou příčku, Neuville dokonce mimo TOP 10 a právě Nor se lehce propadl i po další vložce, když v cíli hlásil, že moc nechybělo k tomu, aby šel taktéž ven v místě Lefebvrovy nehody. Pro dění na stupních vítězů bylo důležitější, že Paddonovi zatrucovalo auto kousek před cílem, posádka jej musela restartovat a z toho pramenil propad na šesté místo. Nový lídrem byl Latvala a ten si umístění udržel i po RZ4 a v polovině dne tedy soutěž vedl. Ale jeho náskok na druhého Meeka byl méně než hubený, protože oba jezdce dělilo pět desetin. Moc nezaostával ani třetí Tänak, jemuž na Brita chybělo sedm desetin, čtvrtý Breen zaostával o další dvě desetiny a pátému Ogierovi k lepší příčce scházelo desetin 34. Celkově lze říct, že po první sekci byli všichni jezdci s vozy WRC 2017 nesmírně vyrovnaní, neb i 12. Hänninen měl manko jen necelých 40 sekund.

Odpoledne ve druhé rundě se do čela posunul Meeke, ale to pro něj byla opět labutí píseň, protože po další vložce se vinnou defektu propadl o několik příček na páté místo a v následující vložce musel odstoupit, když jej zradilo zavěšení C3 WRC. Po Meekově propadu šel do čela Tänak, ale na Latvalu měl po RZ6 jen jednu desetinu a hned následující zkouška se ukázala jako rozhodující v tomto mikrosouboji, když Latvala trefil břeh, šel před střechu a zbytek vložky dojížděl na přejezdový režim. To jej stálo přes čtyři a půl minuty a pár na 13. místo. Na druhé místo se za Tänaka posunul Sordo, třetí byl již Ogier, čtvrtý Breen a pátý Evans. Stejně jako Latvala výrazně v RZ7 ztratil i Paddon, kterého technické problémy stály deset minut.

Ve dvou průjezdech závěrečné speciálky byly pokaždé nejrychlejší Fiesty, když si nejlepší časy rozdělili Ogier a Ostberg. Na dění na úplném čele to nemělo příliš velký vliv, protože vedení si udržel Tänak, jenž přidal jednu sekundu k dosavadnímu náskoku a nocovat půjde se 46 desetinami k dobru na druhého Sorda. Pouhé čtyři desetiny ztrácí třetí Ogier, tomu se podařilo zvýšit náskok na čtvrtého Breena na téměř osm sekund. Pět sekund nazpět zaostává Evans, šestý je Neuville a teprve sedmý Hänninen má na svém kontě výraznější odstup od jezdce před sebou, když na Belgičana ztrácí necelou půlminutu. Dvacet sekund na Finem jede při debutu s Yarisem Lappi, devátý je pak hegemon WRC2 Mikkelsen a desítku uzavírá Ostberg.

Ve WRC2 si opět vlastní one-man show jede Mikkelsen, který se s nikým nedělil a v první etapě zaznamenal všech devět nejrychlejších časů. Výsledkem je tedy nejen zmíněná 9. příčka absolutně, ale také vedení ve WRC2 s minutovým náskokem na druhého Suninena. Ten po celý den bojuje o pozice s aktuálně třetím Tidemandem a ač Švéd v závěru přidal, na druhého Fina mu nadále chybí necelých pět sekund. O další tři příčky pak probíhá francouzský souboj, když se mezi sebou perou Gilbert, Loubet a Camilli, přičemž ani jeden nepilotuje francouzský speciál. Ten má teprve sedmý Tempestini, jenž si letos starty s DS3 R5 vybírá odměnu za loňské vítězství v JWRC.

Komentářů celkem: 2
19. 5. 2017 21:42
00
Řekl bych šestice jezdců, v první RZ se dělilo vítězství smajlík
19. 5. 2017 21:43
00
pravdu díš, náčelníku ;)

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama