RSAC Scottish Rally – komentář

Britský šampionát v rally se odehrává takřka ve všech důležitých ostrovních oblastech a výjimku netvoří ani Skotsko.

Letos kvůli problémům velšských organizátorů vznikla netradiční situace, když byl do kalendáře zařazen i druhý podnik na skotských šotolinách. Pro organizátory tradiční RSAC Scottish Rally to před startem jejich soutěže znamenalo jediné, snažit se uspořádat svůj podnik v ještě lepší kvalitě než obvykle. Do budoucna zbyde v kalendáři místo pouze pro jednu skotskou šotolinu a konkurenční soutěž organizátorů z Jedburghu se na začátku roku hodně povedla. Jako lídr mistrovství, který zatím neztratil ani bod, přijížděl do Skotska švédský pilot Škody Fabia R5 Fredrik Ahlin. Tom Cave ale při debutu v novém Hyundai i20 R5 během Pirelli Rally předvedl fantastickou rychlost. Bohužel ale chyboval a soutěž nedokončil. Ještě větší šance na úspěch než obvykle se dávaly Davidu Bogiemu, který chtěl na své rodné půdě s Fabií R5 konečně prolomit letošní smůlu.

Kdo se podíval na výsledky skotské soutěže po druhé zkoušce, mohl si pomyslet, že omylem kliknul na výsledky předcházející Pirelli Rally. Jako přes kopírák totiž rally odstartoval Cave a po dvou vyhraných zkouškách si do druhé etapy odnášel náskok deseti vteřin. Stejně jako před třemi týdny v Carlisle mělo vedení jezdce i20 R5 pouze jepičí život. Cave ve třetím testu znovu chyboval, tentokrát Hyundai odstavil s ulomeným kolem. Když se o zkoušku později zastavil Citroën DS3 R5 Jonathana Greera, pestrost pole vozů R5 vzala za své a ve hře už zůstaly pouze posádky fordů a škodovek. Vedení v soutěži se v sobotu ráno ujal lídr mistrovství Ahlin, ale oba ranní testy opanoval Bogie a za švédským soupeřem zaostával jen o 6,6 sekundy. Obě Fabie R5 po švédském bahně doslova letěly a rozdíl mezi oběma jezdci se během další sekce snížil už jen na 4,1 vteřiny. V sedmé zkoušce se konečně vedení ujal Bogie, ale hned o něj zase přišel. Senzační souboj škodovek gradoval na posledním testu, do kterého oba borci vstupovali odděleni pouhou jednou desetinou.

Souboj mohl mít jen jediného vítěze a poraženým se tentokrát nezvykle stal švédský pilot. Kvůli proraženému chladiči svou Fabii R5 ani nedovezl do cíle. Šance na pódium se rázem vyskytla doposud strádajícímu továrnímu jezdci M-Sportu Keithu Croninovi. Ira ovšem zpomalil defekt a musel se smířit stejně jako v předešlé soutěži ve Skotsku se čtvrtým místem. Podruhé v řadě tak bral cenné body za bronz Martin McCormack se svou Škodou Fabia R5. V sérii druhých míst pak pokračuje Osian Pryce a stejná příčka jezdci Fordu patří i v průběžném pořadí šampionátu. Za Ahlinem nyní zaostává jen o čtyři body, ale v přímém souboji mu zatím zdatného soupeře dělat nedokázal. Zato Bogie tentokrát zatápěl švédskému jezdci pořádně a na domácí půdě nakonec ukořistil cenné vítězství. Po třech šotolinových podnicích se britský šampionát v červnu přesune do své asfaltové části a všechno může být úplně jinak. Švédům se na zpevněných cestách většinou moc nedaří.

Stav šampionátu: 1. Ahlin 55, 2. Pryce 51, 3. Bogie 37, 4. McCormack 30, 5. Cronin 24

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!