26. 5. 2017 18:24 − 4912× − 8

Peugeot hrozí odchodem z Dakaru

Vítěz posledních dvou ročníků Dakaru hrozí odchodem, pokud budou změněna pravidla.

V červnu zasedá FIA a měla by přijmout opatření, která povedou k znevýhodnění vozů s pohonem dvou kol v soutěžích Cross Country. Pořadatelé Dakaru je chtějí respektovat.

A to je právě problém Peugeotu. Jeho vítězný vůz 3008 DKR je právě dvoukolka a je celkem jasné, že nová pravidla jsou namířena proti jeho vozu. Šéf týmu Bruno Famin to vidí jednoznačně. "Pokud budou nové návrhy přijaty, tak končíme. Pojedeme Dakar pouze tehdy, když bude šance vyhrát."

Souhlasí s ním i Carlos Sainz. "Když jsme s autem začínali a ztráceli sekundu na kilometr, tak nikdo neříkal, že pravidla jsou špatná, nikdo si na to nestěžoval. Ale teď, když Peugeot udělal s autem velký pokrok, každý si stěžuje. Chápu, že teď je rozdíl docela velký a něco by se mělo stát, ale stále věřím, že čtyřkolky by mohly být rychlejší, alespoň na některých zkouškách."

Je veřejným tajemstvím, že za vším stojí tým X-raid s vozy Mini. A Sven Quandt to ani nepopírá. "Ten silnější by měl být připraven něčeho vzdát, zvláště jako když je tak dominantní, jako teď Peugeot."

Komentářů celkem: 8
26. 5. 2017 19:00
1 0
Klasika, když je někdo úspěšný, tak to vadí ostatním smajlík
26. 5. 2017 20:13
0 0
A dvojkola rychlejší jak 4kola a ještě si ztěžují.Audi mělo problémy když začali quatro a nebečeli.Kity taky kdysi porazily Wrca.To už je jak v naší republice:Úspěch se neodpouští.
27. 5. 2017 09:03
1 0
No, ona ta pravidla ale podle všeho skutečně jsou posledních mnoho let vychýlena silně ve prospěch dvoukolek, restriktor apod. Jen to tolik nebylo vidět, protože jediný špičkový jezdec, kdo s dvojkolkou jezdil dlouhodobě, byl Schlesser, který ještě před pár lety ve svých 65 dokázal tovární čtyřkolky i porážet...což pak vedlo k pár poloamatérským pokusům o dvojkolku i na Dakaru, výsledkem byla rychlá, ale nespolehlivá syrová auta..což byl vlastně i Peugeot loni.

Takže po mym soudu je ta změna fér, váhy se vyrovnají.
27. 5. 2017 17:50
1 0
Ony ty předpisy ve všech směrech nahrávají dvoukolkám a jediná výhoda čtyřkolek je právě jen v tom použití 4x4. Ale dvoukolky mají výrazně menší hmotnost, větší restriktor, větší kola, větší zdvihy, uložení motoru uprostřed, kontrolu trakce atd. Schlesserova bugy byla od Peugeotu diametrálně odlišná a byl konkurence schopná jen na pouštních závodech, jinde byl v poli poražených. Až Peugeot, který přišel s továrním programem a podle výkladu co není zakázané to je povolené, použil do auta všechny high-tech co kdy vymyslel. Pak se z toho stal na velkých závodech těžko stíhatelný speciál.
28. 5. 2017 07:34
0 0
Na druhou stranu, to co udělal Peugeot mohl udělat úplně, ale úplně každej...
28. 5. 2017 09:41
0 0
Nemohl, pokud do toho napumpoval snad víc peněz než ostatní dohromady..
28. 5. 2017 11:28
0 0
stejně, jako Kamaz, tomu taky nikdo finančně (a tím i časově) nestačí
28. 5. 2017 15:06
0 0
On je to možná jen mediální výkřik, protože projekt Peugeotu na Dakar byl tříletý a už v roce 2018 by sice Peugeot startovat měl, ale ne jako oficiální tovární team.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!