WRT: Hopla, kopili jsme Opela

Občas se stane, že vás nějaká nabídka osloví natolik, že jí prostě nemůžete nechat ležet.

Občas se stane, že ta stejná nabídka, vás prostě osloví až napodruhé. A to se přesně stalo v mém případě, když jsem začal uvažovat o koupi „bonbonu na kolech“.

Inzerát se na eWRCu a rallycarsforsale.net objevil už dávno, pamatuji si, jak jsem ho poprvé otevřel, začal o tom uvažovat a pak jsem to rychle zavřel, protože jsem cítil, že by mě to lákalo. Dosud jsme si auta jen půjčovali, ať už to byla Honda nebo Citroën R2, nikdy se nejednal o naše vlastní auto. To má svoje výhody i nevýhody. Těmi výhodami je, že na závody přijedete s helmou v ruce a auto na vás čeká přichystané a stejně tak ze závodů odjíždíte. Převléknete se, poděkujete, poplácáte se po ramenou, jak vám to zase šlo nebo si zacinkáte poháry a jedete domů. Nestaráte se o to, že to auto musí někdo převést, vylovit, odbahnit, vysušit. To je starost týmu. Na stranu druhou, auto není vaše, jakékoliv investice buď bude sdílet s vámi ten, kdo si auto rovněž půjčí nebo třeba jen nalepit design, když někdo jiný takový nechce, pak je to problém. Můj problém je, že jsem majetnický, mám rád, když jsou věci moje. Takže si kupuju CDčka, filmy na DVD, nepůjčuji si ničí holky a nikomu bych nepůjčil jedinou kostičku Lega, vyjma synovců :-). U závoďáku to ale bylo vždy jinak. Protože jsem z IT, rozumím počítačům a všem těm blikátkům co v nich jsou, ale naopak u auta jsem pokročilý (znalý) uživatel. Nejsem zrovna „automekánik mit golden čechiše hende“. Navzdory tomu, když se inzerát na Opel Adam Cup objevil podruhé, tak už jsem cítil, že to je problém, že ho asi chci. Že tam na mě prostě čekal a čeká.

Co je náš Adámek, kterému jsem začal říkat Uwe vlastně zač? Auto bylo vyrobeno v roce 2013, když s ním v Německu závodil tým Drexler Motorsport. Českému fanouškovi bude samozřejmě mnohem známější tím, že je to mistrovské auto sezóny 2014 v českém XTG Opel Adam Cup, kde s ním závodili Josef Peták a Alenka Benešová. Vůbec mám na auto po Josefu Petákovi docela štěstí, protože to není zase tak dlouho, kdy jsem měl „jedničkovou“ Fabii RS, která byla dříve jeho tréninkáč. Inu, měl jsem jeho cvičku, tak teď mám i jeho závoďáka. Tedy náš žlutý bonbon na kolech je auto z týmu pana Ctirada Hájka a musím říci, že i to byl jeden z argumentů, proč zrovna toto auto. Když už jsme se pro Adama rozhodli, chtěl jsem prostě tohoto Adama. Pan Hájek chtěl vždy dělat věci správně a naplno, stejně jako Pepa Peták. Je tedy jasné, že to auto bude v super kondici. Bonusem všeho je fakt, že o auto se staral Petr Cibulka, tedy člověk s kterým se dobře znám a který dnes připravuje Focuse WRC pro Honzu Dohnala. Tedy jsem i moc dobře věděl, v jakém stavu auto je doopravdy. Byl jsem rovněž moc rád, že mi auto sám pan Hájek předával a že jsme si spolu mohli krátce popovídat. Myslím, že tento člověk dal českému rallysportu hodně, a tak beru, že to je prostě auto s rodokmenem. Je za ním hezký příběh.

Poprvé jsem se v Adamovi svezl v Žiželicích. Avšak ne s tím naším, ale s autem Davida Štefana, tedy s Adolfem, a to ještě na místě spolujezdce. Chtěl jsem to auto zažít. A vystupoval jsem nadšený. Jasně, není to dravec jako je R2. Ale prostě je to milé autíčko s kterým je sranda a které vás nesežere finančně, jako to ráda udělá R2 nebo jiné téměř čistokrevné speciály. Tohle auto je takové někde na pomezí A a N. Něco v unibalech, něco v silentbloku, sekvenční převodovka a hydraulická ručka, ale nestavitelné tlumiče Reiger. Co mě zabíjí úplně nejvíc je povinné výklopné stínítko u řidiče, v závoďáku nesmysl, ale být tam musí :-).

Mám štěstí na lidi. Když jsem o tomto kroku začal uvažovat, konzultoval jsem ho, jako všechna svá rozhodnutí s Honzou Dohnalem. On mě už několikrát dokázal posunout vpřed správným směrem a hodně krát zabrzdit před nějakým „fakt skvělým nápadem“ typu „kópíme si Suzuki Ignis“ (pár měsíců po nás ho koupila Pája Tydlačková). Když se o Adamovi dozvěděl, byl jednoznačně pro. Naopak jsem málem ještě dostal vynadáno, že jsem nesložil zálohu a auto je stále k dispozici. Inu, to bylo to poslední razítko, které mi řeklo „GO GO GO“. Velké díky patří rovněž Lukášovi Nekvapilovi. Je neskutečné, jak moc mi pomohl, a to jsme vlastně byli soupeři. I když, tohle je jeden z těch vzácných případů, kdy se díky rally stanete fakt kamarády. Díky Luky!!! Po technické stránce mi hodně pomohl David Štefan, který sám Adama vlastní, tedy dokázal říci, jestli je vše opravdu OK nebo co budeme muset řešit.

Co nás teď čeká je výměna sedačky, protože do těch stávajících se fakt nevejdu, revize hasícího systému a musíme auto postavit na značky a otestovat. Takže něco práce je před námi, ale už teď se moc těším, až zavrčíme na testu. Teď pomalu poznávám, jaké to je mít auto a po práci jít do garáže dělat. A zatím dobrý :-)

#UweDasAuto is comming home from Jan Pilar on Vimeo.

Celý náš příběh můžete sledovat na Facebooku (facebook.com/wrckorallyteam) nebo Instagramu #wrckorallyteam nebo #UweDasAuto

Komentářů celkem: 5
26. 5. 2017 19:111
0 0
No vida smajlík
27. 5. 2017 08:142
0 0
tož hodně štěstí s tým pertinaxem smajlíksmajlíksmajlík
28. 5. 2017 07:363
0 0
Hlavně to neházej do stroje :D
28. 5. 2017 07:364
0 0
Hlavně to neházej do stroje :D
29. 5. 2017 11:205
0 0
Držím palce.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!