29. 5. 2017 23:05 − 2197× − 0

Asijsko-pacifické mistrovství i v Austrálii v režii Fabií R5

Úvodní díl letošního asijsko-pacifického šampionátu se odehrál na Novém Zélandu, ten druhý o uplynulém víkendu v Austrálii.

Původně v kalendáři jako australské dějství figurovala International Rally of Queensland, ale tu se organizátorům z ekonomických důvodů nepodařilo letos zorganizovat. Naštěstí pro Australany se podařilo na poslední chvíli do kalendáře zařadit National Capital Rally a o účast v mezinárodním šampionátu tak nepřišli. Domácí novozélandský podnik vynechal vloni třetí nejrychlejší muž APRC Mike Young a o první letošní body chtěl zabojovat až teď v Austrálii. Své Subaru ale při testech rozbil a ani tentokrát se na startu neobjevil. Zato smolař z Whangarei Jari Ketomaa tentokrát nechyběl a hned v první etapě dokázal pořádně prohnat konkurenční Fabie R5. Se svým Mitsubishi Mirage R5 vyhrál jeden test a na konci dne zaostával za lídrem na třetí příčce jen o 25 sekund.

Druhý den finský pilot zazářil v dešti, když vyhrál další dva testy. Na zbylých nedělních zkouškách už to tak slavné nebylo a Ketomaa soutěž dokončil na třetí příčce s dvouminutovým odstupem. Na prvních dvou příčkách si to po celou soutěž rozdávali piloti Fabií R5 stáje MRF. Gaurav Gill si s Ole Christianem Veibym pořadí několikrát prohodili a na konci dne se z dvanáctivteřinového vedení radoval norský jezdec. Veiby následně vstoupil parádně i do druhé etapy, když vyhrál úvodní tři zkoušky. Gill se po vítězství na Novém Zélandu tentokrát musel smířit s druhou příčkou. Veiby tak už při druhém startu v APRC slavil vítězství a zároveň se ujal vedení v šampionátu.

Ještě než se podíváme na dění v australském mistrovství, vraťme se o měsíc zpátky na předcházející díl tohoto šampionátu. Eli Evans ani na Forest Rally neměl k dispozici své nové Mini AP4 a tak znovu odstartoval s náhradním Peugeotem 208 Maxi. V první etapě ale ztratil po problémech se sáním a bral body za slabé čtvrté místo. Do druhé etapy vstoupil nejrychleji, ale po třech vyhraných zkouškách šel přes střechu. O vítězství si to v sobotní etapě rozdali Harry Bates v Toyotě Corolla Super 2000 s úřadující šampiónkou Molly Taylor v Subaru. Jejich pořadí se během dne několikrát změnilo a nakonec se o 3,1 sekundy radovala Taylor. Batesovy body za druhé místo bohužel byly jediné, které si po nedělních technických problémech ze západní Austrálie odvezl. I druhou etapu ovládla Taylor, ovšem vedoucí příčka v šampionátu připadla Nathanu Quinnovi. Pilot Mitsubishi Lancer EVO IX v sobotu skončil třetí, v neděli pak druhý.

Do Canberry konečně Eli Evans dorazil se svým novým speciálem Mini AP4. V první etapě ale na nejrychlejší dva neměl a musel se smířit se třetí příčkou. Nakonec ale to byly jediné body, které si domů odvezl. V neděli totiž Evans musel nový vůz odstavit se zlomeným ramenem. Taylor po senzačním víkendu na předešlé soutěži tentokrát v sobotu nejrychlejším nestíhala a skončila až čtvrtá. V neděli už předvedla lepší výkon, skončila druhá a stejná příčka jí patří i v průběžném pořadí. Quinn po sobotní etapě díky bodům za druhé místo stále vévodil klasifikaci, ale v neděli i kvůli minutové penalizaci moc bodů nezískal a spadnul na průběžné třetí místo. V okolí Canberry si naprosto parádně počínal Bates, když se svou Corollou Super 2000 vyhrál obě etapy a stal se novým lídrem mistrovství.

Stav šampionátu APRC: 1. Veiby 70, 2. Gill 68, 3. Blomberg 44, 4. Pallath Ganesh 35, 5. Ketomaa 30

Stav australského šampionátu: 1. H. Bates 194, 2. Taylor 186, 3. Quinn 166, 4. Evans 142, 5. Sullens 120

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!