Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
2. 6. 2017 20:12 − 9067× − 28

Jost Capito: VW by pokračoval v dominanci i letos

Bývalý šéf Volkswagen motorsportu hodnotí dosavadní vývoj světového šampionátu a myslí si, že by jeho tým nadále dominoval.

Letošní sezóna MS patří k jedněm z divácky nejvděčnějších a nejatraktivnějších, když v podstatě neplatí, že bylo před soutěží téměř jasné, že s největší pravděpodobností vyhraje Polo WRC a jeden z jeho jezdců. Z dosud šesti odjetých podniků se v tomto roce radovali hned čtyři různí jezdci z vítězství a prvenství si stihly v prvních čtyřech rally roku připsat všechny čtyři speciály WRC. Jak ale pro Motorsport News říkají Jost Capito s Andreasem Mikkelsenem, nebýt konce německého týmu, světový šampionát by nadále charakterizovaly úspěchy "lidových vozů". Jedním z hlavních důvodů pro toto přesvědčení je podle Capita fakt, že loni už tým pracoval pouze na vývoji Pola podle specifikace 2017 a vůz 2016 v podstatě dojížděl a vývoj už neprobíhal.


Foto: planetemarcus.com

"Na začátku sezóny by měl Volkswagen velkou výhodu, protože na voze podle regulí 2017 začal pracovat ze všech nejdřív," říká Jost Capito a pokračuje, "v minulém roce jsme v podstatě staré auto netestovali, vždy jezdil připravovaný speciál 2017. Jezdci startovali do soutěží bez testování s aktuálním autem a jeho vývoj byl ukončen na konci roku 2015. Od toho okamžiku jsme se naplno věnovali vývoji vozu 2017."

A pokud má německý manažer, který si krátce prošel i týmem McLaren F1 specifikovat důvody pro své přesvědčení o dominanci Volkswagenu, odkazuje se na výkony jeho bývalých jezdců. "Když se podíváte na jezdce, co byli ve Volkswagenu a letos jedou s jinými vozy, tak si stěžují na některé věci ohledně aut. Když máme v mysli, že všichni testovali Polo specifikace 2017, tak víme, že Polo by prostě bylo lepším. To je zřejmé i z času, který VW vývoji auta věnoval. Když jste tovární tým, musíte prostě odvádět maximum. Byli jsme placení za to, abychom vozili vítězství, ale i tak musím říct, že si myslím, že letos by byly souboje se soupeři těsnější oproti minulým letům. Ostatně tak se to obvykle děje po velké změně technických předpisů. Takže je těžké, po tom všem, co jsme do nového auta dali a dostali ho na určitou úroveň, nemít možnost sklidit plody úspěchu," uzavírá Jost Capito.

Jak už naznačil, přesvědčení o pokračující úspěšnosti VW Pola WRC i v letošní sezóně má také Andreas Mikkelsen, který jako jediný z trojlístku jezdců VW zůstal bez plnohodnotného angažmá v MS a teprve nyní na Sardinii poprvé usedne do WRC nové generace, když tristní výsledky Citroenu vedly vedení týmu k jezdecké změně (i když zatím jen pro jednu rally). "Polo 2017 bylo opravdu ohromující vůz. A když se podíváte na aktuální tabulku MS, tak Ogier vede a Latvala je taky docela vysoko, takže si myslím, že i my bychom byli v popředí. Takže chápu, jak to Jost myslí a je škoda, že to skončilo tak, jak skončilo," dodává Andreas Mikkelsen

Komentářů celkem: 28
2. 6. 2017 21:07
0 0
Nic proti, dominovali by, ale hlavně jezdeckou sestavou...
2. 6. 2017 22:10
1 0
Možná to, že jsou pryč spíš prospělo, je to mnohem vyrovnanější. Jinak článek, prostě samochvála, takové ty fotbalové řeči, spekulace, jen aby se povídalo, jakoby se jim měli připsat body i když nejedou. smajlík Napadlo mě jedno přísloví. Kdyby pes n..... , dál by doběhl. smajlík
2. 6. 2017 23:06
0 1
Proboha kdy tohle řek...
Nebylo původní prohlášení, "podcenili jsme vývoj, drželi jsme se při zdi"!?!
To je nějaká PR, výrobce lidových vozů zřejmě velmi utrpěl odstoupením v nejsledovanější sezóně posledních dvaceti let. Je třeba alespoň spekulovat :-(
2. 6. 2017 23:17
1 0
Jenom vím, že si Ogi při testech stěžoval, že auto je hůře ovladatelné. Ale možná by to byla jen otázka času - vychytat mouchy, tam by zaúřadovala německá důkladnost a preciznost. Vždyť jak dlouho testovali první POLO, než ho nasadili, a těžce se to vyplatilo. A Capita moc nemusím. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že měl nějak v nose, nebo to cítil, a proto dříve odešel. Ovšem na druhé straně - pod jeho taktovkou tým šlapal jak Švýcary a vítězil. Trochu škodolibě mne uspokojilo, že ho tak brzo vyšoupli z McLarenu.
3. 6. 2017 03:03
2 0
Sorry, ale JC je tluchuba a pro tento sport je jen dobre, ze uz tu neni. Jinak souhlas s komentari vyse.
haq
3. 6. 2017 10:03
0 0
Upřímně, jsem rád že VW nejede, vyrovnanější MS mě baví o dost víc. smajlík
3. 6. 2017 11:41
0 0
No Citronen taky celý rok testoval nove auto a jak dopadl...

Jsou to jen spekulace. Dokud nové Polo neukáže co umí v závodě, tak bych JC doporučil drž pusu. Mimo to nemusel odcházet z týmu a mohl bojovat do konce o to aby VW v WRC zůstal a vědělo by se jak to je smajlík

3. 6. 2017 12:02
1 1
Jsou to jen kecy, přesně tak. Mclaren pohřbil a v rally ho taky zrovna davy lidí nemilujou.
3. 6. 2017 17:34
1 0
Každá rally končí na rampě....a když polo nevyjelo z garáže na tratě ms... tak jak říkají u nás v hospodě.... blbý kecy nemaj cenusmajlík
3. 6. 2017 20:40
0 0
Původně napsal shifty
Jsou to jen kecy, přesně tak. Mclaren pohřbil a v rally ho taky zrovna davy lidí nemilujou.
Prosím, nekomentuj něco, čemu vůbec nerozumíšsmajlík
3. 6. 2017 21:11
1 0
Je zajímavé jak se tady nesnáší šéfové týmů, hlavně těch úspěšných. To, že někoho davy nemilují neznamená, že ten člověk není schopný a že nemá velký podíl na celkovém úspěchu týmu, ač má třeba velký rozpočet k dispozici. Ani třeba Ogiera nemělo/nemá mnoho lidi v lásce a jaký je to pilot. Ale tady je to asi marné...
4. 6. 2017 10:12
0 0
Někdo má rád, když je jeho sport napínavý a soutěží spolu více pilotů a více značek, někdo zase tupou nekonečnou nadvládu jednoho pilota a jedné značky. Máš pravdu, to je fakt asi marné....
4. 6. 2017 13:44
0 0
Opět tvoje mantra, že mám rád "nadvládu" jednoho pilota. Velmi rád se podívám na "vyrovnané" souboje více jezdců a budu naprosto spokojený průjezdy u trati. A pokud je tam jeden nebo více chlápků, kteří jedou ještě o chlup líp, není co řešit, to nemůže odmítnout snad nikdo... Jsem zvědav, jak budeš argumentovat teď.....smajlík
4. 6. 2017 13:53
0 0
Průjezdy u trati a souboj o tituly, to je dost něco jiného. Atraktivní průjezdy nemusí jezdit ten nejrychlější, pokud na rally opravdu chodíš, tak to musíš vědět, tak nevím proč to sem motáš. Loeb třeba na asfaltu byl o třídu jinde a byla to paráda, ale co se týká šampionátu, ten byl těch 9 let dost nudnej, občas ne, ale většinou jo. Rozhodně nemluvím jen za sebe, kdo to takhle vnímá. Stačí se podívat do diskuze výše nebo si vzpomenout na diskuze, co jsme vedli dřív....tak si tu nehraj na chytráčka, prostě máme každej jinej názor a to je celé smajlík
4. 6. 2017 13:56
0 0
Původně napsal Dizzy
Původně napsal shifty
Jsou to jen kecy, přesně tak. Mclaren pohřbil a v rally ho taky zrovna davy lidí nemilujou.
Prosím, nekomentuj něco, čemu vůbec nerozumíšsmajlík
Prosím vysvětli mi, jak to bylo s Mclarenem? Rád se poučím a něco dozvím. Já vím jen to, že od chvíle, co MC změnil dodavatele motorů, odešel Ron a mezitím přišel Capito, šlo to tam strmě doprdele.
4. 6. 2017 13:58 Upraveno 14:00
0 0
Jestli se někdo nudí, když jeden chlap je jinde, tak asi tomu sportu moc nerozumí... Jde o to co si každý představujeme pod pojmem atraktivní průjezd. Ubezpečím tě, že do vracáků nechodím...

Jo a mluvíš výhradně za sebe, nebo jsi něčí mluvčí? Tím vůbec nevyvracím, že má někdo podobný nebo stejný názor jako ty smajlík
4. 6. 2017 15:46 Upraveno 15:46
0 0
Samozřejmě, že mluvím za sebe, jen narážím na to, že už se hodně krát stalo, že se do tebe pustilo víc lidí a v podstatě nikdy jsi tuhle "debatu" nevyhrál, například i Shacki atd.... Většině lidí, dle mého skromného názoru, se velmi líbí letošní vyrovnaná sezóna se čtyřmi různými vítězi a s napínavým bojem o titul jak v jezdcích, tak ve značkách. Zatímco v těch sezónách, kde byl Ogi ve Vw, bylo touhle dobou už defacto rozhodnuto, protože měl náskok kolem 60 bodů. O dobách za Loeba....
No nic. Končím s tím, že letošní sezóna je super a doufám, že dalších aspoň 10 bude zrovna tak výsledkově napínavých(u trati to zřejmě je letos nuda, podle tebe buzekpar, no já ti nevím....)a bude se bojovat o tituly co nejdéle smajlíksmajlík
4. 6. 2017 15:53 Upraveno 15:55
0 0
..ty si fakt demagog. Kde tvrdím, že je to letos nuda? Si směšný v odvádění pozornosti od toho co píšeš ty nebo jiní.
A je mi jedno kdo se do mě tady pustil, já sem nepíšu, abych něco vyhrával nebo abych si dokazoval kolik lidí má podobný názor. A ještě se zaštítíš Shackim, ty si fakt komediant. Asi zastydlá puberta, žejo
4. 6. 2017 15:59
0 0
Původně napsal shifty
Původně napsal Dizzy
Původně napsal shifty
Jsou to jen kecy, přesně tak. Mclaren pohřbil a v rally ho taky zrovna davy lidí nemilujou.
Prosím, nekomentuj něco, čemu vůbec nerozumíšsmajlík
Prosím vysvětli mi, jak to bylo s Mclarenem? Rád se poučím a něco dozvím. Já vím jen to, že od chvíle, co MC změnil dodavatele motorů, odešel Ron a mezitím přišel Capito, šlo to tam strmě doprdele.
OMG ty fakt nevíš vůbec nic. Ron naopak najmul Capita aby změnil fungování týmu. Jenže jen pár měsíců poté, co Capito přišel, tak se opozice zbavila Dennise a Capito tím ztratil oporu, tak musel jít taky. Neměl šanci nic změnit. Jen naprostý analfabet motorsportu může tvrdit, že za současnou situaci (zejména za motor) je zodpovědný Capito. Ten pád přišel už v roce 2013 a pokračoval příchodem Hondy. Ale je lákavé si kopnout, že jo.smajlík
4. 6. 2017 16:02
0 0
Původně napsal buzekpar
..ty si fakt demagog. Kde tvrdím, že je to letos nuda? Si směšný v odvádění pozornosti od toho co píšeš ty nebo jiní.
A je mi jedno kdo se do mě tady pustil, já sem nepíšu, abych něco vyhrával nebo abych si dokazoval kolik lidí má podobný názor. A ještě se zaštítíš Shackim, ty si fakt komediant. Asi zastydlá puberta, žejo
Já jen píšu o tom, jak tyhle debaty obvykle končí. Ale chápu, že jsi to jako obvykle neunesl a začal jsi mi nadávat. Ukazuješ tím ale jen sám na sebe prstem. Ogierovo doby dominance jsi popsal těmito slovy - "Jestli se někdo nudí, když jeden chlap je jinde, tak asi tomu sportu moc nerozumí... Jde o to co si každý představujeme pod pojmem atraktivní průjezd." Tak nevím, jak jinak si to mám vysvětlit. Jako že v těch dobách teda nebyly ty průjezdy atraktivnější? Uvědom si, co sám vlastně píšeš, akorát si protiřečíš a děláš ze sebe vola.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!