Jost Capito: VW by pokračoval v dominanci i letos
Letošní sezóna MS patří k jedněm z divácky nejvděčnějších a nejatraktivnějších, když v podstatě neplatí, že bylo před soutěží téměř jasné, že s největší pravděpodobností vyhraje Polo WRC a jeden z jeho jezdců. Z dosud šesti odjetých podniků se v tomto roce radovali hned čtyři různí jezdci z vítězství a prvenství si stihly v prvních čtyřech rally roku připsat všechny čtyři speciály WRC. Jak ale pro Motorsport News říkají Jost Capito s Andreasem Mikkelsenem, nebýt konce německého týmu, světový šampionát by nadále charakterizovaly úspěchy "lidových vozů". Jedním z hlavních důvodů pro toto přesvědčení je podle Capita fakt, že loni už tým pracoval pouze na vývoji Pola podle specifikace 2017 a vůz 2016 v podstatě dojížděl a vývoj už neprobíhal.
Foto: planetemarcus.com
"Na začátku sezóny by měl Volkswagen velkou výhodu, protože na voze podle regulí 2017 začal pracovat ze všech nejdřív," říká Jost Capito a pokračuje, "v minulém roce jsme v podstatě staré auto netestovali, vždy jezdil připravovaný speciál 2017. Jezdci startovali do soutěží bez testování s aktuálním autem a jeho vývoj byl ukončen na konci roku 2015. Od toho okamžiku jsme se naplno věnovali vývoji vozu 2017."
A pokud má německý manažer, který si krátce prošel i týmem McLaren F1 specifikovat důvody pro své přesvědčení o dominanci Volkswagenu, odkazuje se na výkony jeho bývalých jezdců. "Když se podíváte na jezdce, co byli ve Volkswagenu a letos jedou s jinými vozy, tak si stěžují na některé věci ohledně aut. Když máme v mysli, že všichni testovali Polo specifikace 2017, tak víme, že Polo by prostě bylo lepším. To je zřejmé i z času, který VW vývoji auta věnoval. Když jste tovární tým, musíte prostě odvádět maximum. Byli jsme placení za to, abychom vozili vítězství, ale i tak musím říct, že si myslím, že letos by byly souboje se soupeři těsnější oproti minulým letům. Ostatně tak se to obvykle děje po velké změně technických předpisů. Takže je těžké, po tom všem, co jsme do nového auta dali a dostali ho na určitou úroveň, nemít možnost sklidit plody úspěchu," uzavírá Jost Capito.
Jak už naznačil, přesvědčení o pokračující úspěšnosti VW Pola WRC i v letošní sezóně má také Andreas Mikkelsen, který jako jediný z trojlístku jezdců VW zůstal bez plnohodnotného angažmá v MS a teprve nyní na Sardinii poprvé usedne do WRC nové generace, když tristní výsledky Citroenu vedly vedení týmu k jezdecké změně (i když zatím jen pro jednu rally). "Polo 2017 bylo opravdu ohromující vůz. A když se podíváte na aktuální tabulku MS, tak Ogier vede a Latvala je taky docela vysoko, takže si myslím, že i my bychom byli v popředí. Takže chápu, jak to Jost myslí a je škoda, že to skončilo tak, jak skončilo," dodává Andreas Mikkelsen
Jsou to jen kecy, přesně tak. Mclaren pohřbil a v rally ho taky zrovna davy lidí nemilujou.
Je zajímavé jak se tady nesnáší šéfové týmů, hlavně těch úspěšných. To, že někoho davy nemilují neznamená, že ten člověk není schopný a že nemá velký podíl na celkovém úspěchu týmu, ač má třeba velký rozpočet k dispozici. Ani třeba Ogiera nemělo/nemá mnoho lidi v lásce a jaký je to pilot. Ale tady je to asi marné...
Pro mě celkem překvapení...
A podíl na úspěchu bych si nikdy nedovolil mu upírat.